تبیان، دستیار زندگی
اران دانشگاه آزاد 80 درصد قهرمانان بانوان كشور را تحت پوشش دارد. فدراسیون ورزشی، افزایش اتحاد و همدلی دانشجویان كشور را بدنبال دارد. دكتر بهرام قدیمی گفت: با وجود خلأهای ورزشی بانوان كشور، تربیت بدنی دانشگاه آزاد با فعالیت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دكتر قدیمی در جمع خبرنگاران


دانشگاه آزاد 80 درصد قهرمانان بانوان كشور را تحت پوشش دارد.

فدراسیون ورزشی، افزایش اتحاد و همدلی دانشجویان كشور را بدنبال دارد.

دكتر بهرام قدیمی گفت: با وجود خلأهای ورزشی بانوان كشور، تربیت بدنی دانشگاه آزاد با فعالیت های ورزشی خود در ورزش بانوان دانشگاهها بسیارموفق بوده است، به طوریكه 80 درصد قهرمانی های بانوان كشور را دختران دانشجوی این دانشگاه تشكیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مدیركل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های مستمر دانشگاه آزاد درعرصه ا ورزش گفت: ورزش در دانشگاه آزاد در متن آموزش و جزء اولویت های اساسی محسوب می شود و از طریق بازرسی ، سنجش و نظارت مستمر بر روی واحد های یك و دو تربیت بدنی دانشگاه آزاد به رشد و توسعه ورزش همگانی در این دانشگاه كمك می كنیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای ورزشی دانشگاه آزاد در چند سال اخیر اضافه كرد: در حال حاضردو میلیون مترمربع فضای ورزشی برای دانشجویان این دانشگاه ساخته شده است و سرانه فضای ورزشی برای هر دانشجوی ما دو متر مربع است، در صورتی كه این فضا در كشور حدود 20 سانتی مترمربع می باشد. در این راستا تلاش خواهیم كرد از نظر فضاهای ورزشی دانشجویان به استانداردهای بین المللی نزدیك شویم.

دكتر قدیمی با اشاره به تساوی حقوق بین المللی بین تربیت بدنی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی تصریح كرد: در حال حاضر حدود یك میلیون دانشجو در 1800 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند كه 150 هزار نفر از آنها در 53 رشته ورزشی خواهران و برادران مشغول فعالیت های ورزشی منطقه ای، درون دانشگاهی و كشوری می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و فعالیت های دانشگاه آزاد و پذیرش دو سوم ورزشكاران دانشجو در این دانشگاه، انتظار می رود تا دانشگاه آزاد نیز مانند وزارت علوم از امكانات و حقوق ورزشی بین المللی بهره مند شود و جایگاه این دانشگاه در فیزو معین گردد .

وی ادامه داد: ما با تأسیس فدراسیون ورزش دانشجویی موافق هستیم، چرا كه اتحاد و وحدت بیشتری بین فعالیت های دو ارگان آموزشی ایجاد می كند اما رییس این فدراسیون باید بر مبنای تصمیم كمیته ملی المپیك و سازمان تربیت بدنی معین شود، در غیر اینصورت تربیت بدنی دانشگاه آزاد محوریت وزارت علوم و تحقیقات را نمی پذیرد.