تبیان، دستیار زندگی
مغز كه هدایت كننده بدن ماست، بعضی وقت ها مورد غفلت قرار می گیرد و به اندازه ی باید و شاید به این عضو مهم توجه نمی كنیم و زمانی كه مغزمان كارایی لازم را از دست داد، تازه آن زمان به فكر راه چاره و درمان آن هستیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به مغزتان بیشتر اهمیت دهید

از واقعیت افزوده تا پیوند تراشه به مغز

مغز كه هدایت كننده بدن ماست، بعضی وقت ها مورد غفلت قرار می گیرد و به اندازه ی باید و شاید به این عضو مهم توجه نمی كنیم و زمانی كه مغزمان كارایی لازم را از دست داد، تازه آن زمان به فكر راه چاره و درمان آن هستیم.

١. برای حافظه ی کوتاه مدت قهوه بنوشید.

قهوه ی تازه جوش بهترین سوخت مغز است. همچنین نشان داده شده که قهوه فرایند پیری را کند می‌کند و حافظه ی کوتاه مدت را تقویت می‌کند. همچنین محققین انگلیسی دریافتند فقط یک فنجان قهوه توان حل مسائل و توجه را بهبود می‌بخشد.

2. برای حافظه یبلند مدت ذغال اخته بخورید.

آنتی‌اکسیدان موجب حفاظت از مغز در برابر رادیکال های آزاد شده و موجب تقلیل ریسک الزایمر و پارکینسون می‌شود. همچنین برای بهبود روند شناختی(ترجمه، فکر کردن) موثرند.

3. برای سریع فکر کردن (سرعت انتقال)  ماهی سالمون بخورید.

اسید چرب و امگا 3 موجود در ماهی های چرب مهم‌ترین اجزا برای بافت مغز  هستند. پس آن‌ها توان افزایش قدرت انتقال و فکر را دارند. نیاسین موجود در سالمون به عدم پیشرفت بیماری آلزایمر و کاهش مشکلات شناختی کمک شایانی می‌کند.

4. برای قدرت بخشیدن به مغز سالاد با پروتئین و سس و سرکه و روغن بخورید.

روغن و سس موجب کاهش سرعت هضم پروتئین و کربوهیدرات‌ها است که همین امر خود موجب تثبیت قندخون و بالا نگاه داشتن سطح انرژی می‌شود.

5. برای آرامش مغز ماست کم چرب یا مخلوط آجیل بخورید.
مغز خنک، خواب خوب

محققین در اسلواکی به جمعیت مورد مطالعه 3 گرم اسید امینه لیزین و ارژنین و یا به صورت دارو نما، داده شد و از آن‌ها خواستند تا سخنرانی کنند. اندازه گیری خونی نشان داد که هورمون استرس در افرادی که آن را به صورت ارگانیک دریافت کردند نسبت به نوع دارو نما تقریباً در حین و بعد از سخنرانی نصف گروه دیگر بوده است. ماست یکی از بهترین منابع لیزین و خشکبار (آجیل) از منابع غنی آرژنین است.

6. برای تمرکز مغز چای نعنا بنوشید.

بوی نعنا موجب فوکوس و افزایش عملکرد می‌شود. نعنا موجب افزایش هوشیاری رانندگان و کاهش فشار عصبی آنان می‌شود.

7. برای شادی مغز سالاد اسفناج بخورید.

اسفناج منبع غنی از ویتامین B  است که ریشه اصلی مواد موثر هورمون‌های احساس خوب (خوشی) است. بر اساس تحقیقات کمبود ویتامین ب 6 موجب عصبانیت، بیقراری و افسردگی است.

8. برای احساس قوی‌تر مغز یک قاشق غذا خوری تخمه کتان بخورید.

تخمه کتان دارای اسید آلفالینولوئیک است که به فعالیت قشر (کورتکس) مغز کمک می‌کند. یعنی بخشی از مغز که به فرآیند احساس (حس) کمک می‌کند.


باشگاه كاربران تبیان - ارسالی از :iran22641

مطالب مرتبط:

وقایع از پیش دیده شده

موجهایی كه به مغز می كوبند

8 روش موثر برای بهبود کارایی مغز

از رازهای نهفته در ذهن انسان چه می دانید؟

10عملی که به مغز ما صدمه میزند!!!