تبیان، دستیار زندگی
روز اول ماه شوال روز عید فطره . یعنی در این روز باید روزه شکسته بشه و اصلا مستحبه که اول روز قبل از خوندن نماز صبحانه خورده بشه.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عیدفطر یا جشن‌تولد
عیدفطر

روز اول ماه شوال روز عید فطره . یعنی در این روز باید روزه شکسته بشه و اصلا مستحبه که اول روز قبل از خوندن نماز صبحانه خورده بشه. تنها در دو روز از سال ،روزه گرفتن به طور کلی و برای همه حرامه . اون دو روز عید فطر و عید قربان هستند.

عید فطر یه عید بسیار بزرگ و مهمه که خدا اون روز رو عید مسلمونها دونسته.چرا که در اون روز بنده هاشو می بخشه و اونها رو غرق در رحمت و هدایای خودش می کنه.

بعضی ها می گن به این روز، عید فطر میگن چون بنده های خدا بعد از گذروندن ماه رمضان انقدر خوب و پاک شدن که مثل نوزاد تازه به دنیا اومده هستند. یعنی دوباره فطرتشون مثل بچه ی به دنیا اومده پاکه . به همین خاطر این عید فطره ،یعنی عید فطرتهای پاکه .

ضمنا عید فطر یه امتیاز دیگه هم داره . گفته شده ما تو عید فطر با نماز عید خوندن، فطریه دادن ، و دعا کردن می تونیم کم و کسری های ماه رمضان رو جبران کنیم. بنابراین اگه دلمون از رفتن ماه رمضون می سوزه، یا اگه به هر دلیلی نتونستیم همه روزه هامون رو بگیریم، عید فطر می تونیم جبران کنیم. اما عید فطر دیگه لازم نیست گرسنه باشیم. بلکه در روایات اومده که مستحبه از همون اول صبح چیزی بخوریم.

به هر حال عید فطر واسه همه عیده .باید همه خوشحال باشن و به جایزه هایی که خدا وعده داده، ایمان داشته باشن. خدا هرگز بر خلاف وعده های خودش کاری نمی کنه . تازه خیلی هم کریم و مهربونه به خاطر همین همه باید روز عید فطر منتظر کرم و پاداش خدا باشن.

این عید بزرگ بر شما مبارک  .

انسیه نوش آبادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

نجات

فقر شدید

فرصتها میگذرد...قدر بدانیم...

کم گوی و گزیده گوی چون در

دوست خوب

پیرزن و کوزه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.