تبیان، دستیار زندگی
علی دایی در مورخ 16/ 2/ 82 به دعوت بخش ورزشی سایت تبیان در این مؤسسه حاضر شد . علی دایی ، كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان ابتدا مورد استقبال مدیر عامل مؤسسه جناب آقای دكتر علیرضا طالب پور و مدیر بخش ورزشی قرار گرفت سپس در دفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش تكمیلی حضور علی دایی در سایت

علی دایی در مورخ 16/ 2/ 82 به دعوت بخش ورزشی سایت تبیان در این مؤسسه حاضر شد . علی دایی ، كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان ابتدا مورد استقبال مدیر عامل مؤسسه جناب آقای دكتر علیرضا طالب پور و مدیر بخش ورزشی قرار گرفت سپس در دفتر مدیر عامل مؤسسه به گفتگو پرداخت .

آقای دكتر طالب پور ضمن خوشامد گویی به علی دایی و تشكر از ویبرای قبول دعوت سایت تبیان ، اهداف مؤسسه را از راه اندازی سایت برشمردند و سخنانی را در مورد نحوهیاداره مؤسسه و سایت ایراد فرمودند .

در این گفتگو ، به پر افتخارترین فوتبالیست كشورمان از فعالیتهای انجام شده توسط این بخش توضیحاتی داده شد .

دایی در این دیدار صمیمانه ، با تشكر و تمجید از مدیر عامل و مدیریت بخش ورزشی مؤسسه گفت : از اینكه اكنون در یك جمع فرهنگی و در یك مؤسسه اطلاع رسانی كه هدف و مقصودش ترویج افكار اسلامی است حضور دارم بسیار خرسندم .

در این نشست،علی دایی با اشاره به نقش مهم و كاربردی اطلاع رسانی و اینترنت در عصر جدید ، فعالیت در این امر را به منظور جذب جوانان و رسیدن به اهداف اسلامی و فرهنگی مهم تلقی نمود و آن را سرلوحهیاهداف كاری متولیان امور مملكتی و فرهنگی دانست . در ادامه ملی پوش كشورمان نزدیك به یكصد عكس خویش كه توسط بخش ورزشی به صورت یك آلبوم تهیه شده بود را مشاهده نمود و با تماشای این تصاویر ، خاطرات گذشته اش را در ذهن مرور كرد . وی این حركت و ابتكار بخش ورزشی را بسیار جالب دانست .

علی دایی در این دیدار با اشاره به وضع نابسامان مطبوعات در ایران گفت : متاسفانه مطبوعات ورزشی در ایران شأن و احترام یك ورزشكار را رعایت نمی كنند و عده ای از قلم بدستان شخصیتهای مختلف ورزشی را مورد هتاكی قرار می دهند و یا برای افزایش تیراژ و فروش شایعاتی را برای بازی بازیكنان بزرگبرسر زبانها اندازد. مطبوعات نقش بسیارمهمی در پیروزی یا شكست ورزش كشور دارند چنانكه می بینید بعضی از بازیكنان كنونی ما كه در ابتدا با تبلیغات نادرست مطبوعات معروف شده اند و ره صد ساله را یك شبه طی كرده اند اینك در باشگاههای خود وضعیت مناسبی ندارند و این اثر همان مطبوعات مخرب است .

دایی در ادامه افزود : تمامی مسئولان باید اهدافشان را بر پایه مسائل اسلامی و فرهنگی بنا كنند و در این راه عموم را برای رسیدن به اهداف عالیه یاری دهند .

علی دایی در مورد را ه اندازی سایت خویش گفت : عده ای از دوستانم در خارج از كشور ، سایت مرا طراحی كرده اند ولی به علت كمبود وقت و اینكه نمی توانم در حال حاضر سؤالات هوادارانم را پاسخ دهم فعلاً آن را راه اندازی نكرده ام ولی بسیاری از سایتهای مختلف ، زندگینامه و تعدادی از گلهایم را آماده كرده و آنها را پخش می كنند ولی هیچ یك تحت نظر بنده نیست .

مهاجم سابق بایرن با اشاره به مشكلات فوتبال در ایران افزود : تولیدی پوشاك ورزشی من( تولیدی دایی ) چند سال البسه تیمهای استقلال و پیروزی را تهیه می كرد ولی بدلیل اینكه شرایط مناسبی برای ادامه یهمكاری وجود نداشت ازادامه ی فعالیت با آنان سرباز زدم اما اكنون هم بسیاری از تیمهای حاضر در لیگ برتر مانند سپاهان از تولیدات این شركت استفاده می كنند .

در اروپا شركتهای آدیداس ، پوما و .... بی جهت با تیمهای بزرگ قرارداد نمی بندند و در این راه ، فقط منافع خویش را در نظر می گیرند . شركتهای تولیدی بزرگ و معروف با فروش لباسهای تیمهای تحت پوشش به هواداران در سراسر جهان ، سود سرشاری را می برند و این امر در فوتبال ما رایج نیست زیرا كپی رایت هنوز در ایران حرف اول را می زند و قانونی نیست كه این آفت را از بین ببرد .

در این گفتگو علی دایی ، موفقیت خویش را در سایه لطف خدا و تلاش و زحمات خود دانست و اضافه كرد : من به اینجا كه رسیده ام نزدیك به 500 جای بخیه در بدن خود دارم و به راحتی این موقعیت كنونی را بدست نیاورده ام . ارادت و لطف مردم سرمایه اصلی من است و من هیچ گاه این سرمایه را كه برای بهدست آوردنش زحمت كشیده ام از دست نمی دهم .

علی دایی در سخنی به نوجوانان و جوانان گفت : نوجوانان و جوانان می توانند با لطف خدا و تحصیل و رفتار جوانمردانه یك ورزشكار نمونه شوند و مكمل یك ورزشكار نمونه از نظر فنی ، رفتار و منش مناسب اوست .

در پایان این جلسه دوستانه ، بازیكن ارزنده كشورمان افزود : از اینكه ساعاتی در خدمت مدیر عامل محترم و دیگر مسئولین مؤسسه بودم و از اهداف تشكیل مؤسسه آگاه شدم بسیار مسرورم و مایل بودم بیشتر در خدمت شما باشم ولی با توجه به سفر خارج از كشور كه امشب در پیش دارم این امر میسر نیست .

در پایان این مراسم 90 دقیقه ای علی دایی به همراه مدیریت بخش روابط عمومی مؤسسه از نزدیك با فعالیت واحدهای مختلف آشنا شد.

علی دایی در انتها با بدرقه مدیریت بخش ورزشی ، مؤسسه را ترك نمود .