تبیان، دستیار زندگی
یکی بود یکی نبود. یک ساعت کوچولویی بود که هیشه عقب می موند. اون همیشه با تمام سرعت کار می کرد ولی هیچ وقت یک ساعت خوب نبود. چون همیشه خسته می شد و باز دوباره عقب می موند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیک تاک
ساعت

یکی بود یکی نبود. یک ساعت کوچولویی بود که هیشه عقب می موند. اون همیشه با تمام سرعت کار می کرد ولی هیچ وقت یک ساعت خوب نبود. چون همیشه خسته می شد و باز دوباره عقب می موند. اون همیشه زودتر از همه بیدار می شد و کارشو شروع می کرد اما کافی نبود. تاخیرهای ساعت کوچولو بعضی وقت ها باعث می شد چیزهای بدی تو مزرعه اتفاق بیقته. مثلاً خروس بیچاره اونقدر توی دیگ می پخت که می سوخت، گاوهای بیچاره دیر دوشیده می شدند و تراکتورها دیر به مزرعه می رسیدند.

یک روز زن و شوهر مزرعه دار که این ساعت از پدربزرگ و مادربزرگشان به آن ها رسیده بود گفتند: دیگه این طوری نمی شه. باید به شهر بریم و یه ساعت نو بخریم. اونا فردای اون روز به شهر رفتند و یک ساعت قشنگ خریدند که خوب هم کار می کرد. اونا اون رو روی دیوار سالن پذیرایی آویزون کردند.

ساعت کوچولوی بیچاره خیلی ناراحت و غمگین شد و از خودش پرسید: حالا با من چی کار می کنند؟

زن و شوهر مزرعه دار ساعت کوچولوی بیچاره رو توی مرغدونی انداختند. اونا دلشون نمی اومد ساعت رو دور بندازند چون مثل یکی از اعضای خونواده ی اونا بود.

یک روز زیبا و قشنگ، یک مرد خارجی که مسافر هم بود از کنار مزرعه ی اونا گذشت و خیلی اتفاقی چشمش به ساعتی افتاد که جوجه ها اون رو لونه ی خودشون کرده بودند. مسافر از خودش پرسید : این ساعت اینجا چی کار می کنه؟

مرد مزرعه دار که خیلی هم از اونجا دور نبود گفت: این ساعت دیگه خوب کار نمی کرد، ولی ما دلمون نیومد اونو دور بندازیم.

مرد مسافر گفت: این که کار می کنه و دقیقاً ساعت شهر منو نشون می ده. الان ساعت تو شهر من 6 ساعت جلوتر از اینجاست.

مرد مزرعه دار گفت: واقعاً؟ پس اگر شما این ساعت رو دوست دارید می تونید اون رو با خودتون ببرید، جای اون تو خونه ی شما بهتره از مرغدونی ما اِه.

و مرد مسافر ساعت را به کشور خودش برد و اون رو تو خونه خودش در جای مناسبی آویزون کرد.

ترجمه:نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:

iletaitunehistoire

مطالب مرتبط:

قصه‌ی کفشدوزک‌ها

قصه‌ی مارزنگی

دانه‌ی خوش‌شانس

ندا و نگین

سوسک جیغ‌جیغو

قصه‌ی سنگ کوچولو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.