تبیان، دستیار زندگی
در بخش رسانه های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم غرفه های سرشناسی به چشم می خورند که هر ساله در این نمایشگاه در عرضه محصولات جدید خود خودنمایی می کنند، از آن جمله می توان به موسسه فرهنگی یاسین اشاره کرد که یکی از شلوغ ترین غرفه ها در این بخش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با مۆسسه یاسین آشنا شوید

موسسه یاسین

در بخش رسانه های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم غرفه های سرشناسی به چشم می خورند که هر ساله در این نمایشگاه در عرضه محصولات جدید خود خودنمایی می کنند، از آن جمله می توان به موسسه فرهنگی یاسین اشاره کرد که یکی از شلوغ ترین غرفه ها در این بخش می باشد.

در گفتگویی دوستانه مسئول غرفه فرهنگی یاسین گفت: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان توان فعالیت بیشتر در زمینه سایت را دارد.

این مصاحبه در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم در بخش رسانه های دیجیتال صورت گرفته است.

- بفرمایید که مۆسسه  یاسین چه مدت است که شروع به فعالیت کرده است؟

موسسه  یاسین با هدف ترویج فرهنگ قرآن و معارف اسلامی و فرهنگ عمومی شروع به فعالیت کرد. سال شروع به کار این مۆسسه از  1372 است یعنی به مدت 20 سال. بیش از 50 نرم افزار در این مدت ارائه کرده است که دو عدد از نرم اقزار های ما در این مدت موفق به کسب جایزه خادم قرآنی شده اند. بعد از شروع نمایشگاه رسانه های دیجیتال معمولا دو الی سه عدد از محصولات ما موفق به کسب جایزه برتر شده اند . محصولات ما بیشتر جز کارهای قرآنی است که به سه گروه محصولاتی  کودک و  نوجوان و بزرگسال تقسیم می شود که محصولات کودک ما نرم افزار هدهد است که برنده جایزه طلایی رسانه های دیجیتال بوده است. در مورد نماز هم نرم افزار شکوفه را برای کودکان ارائه داده ایم. کار جدیدمان هم در مورد امام زمان (عج) به نام گل نرگس که باز هم مختص کودکان است. در مقطع نوجوانان هم نرم افزار صبای نوجوان را ارائه دادیم که پر محتوا و کامل است. چند سالی هم هست که چشم اندازی از نرم افزارهای فرهنگ عمومی را مدنظر داریم که تا به حال انجام نداده بودیم.

شروع به کارمان با نرم افزار نجوم بود و نرم افزار مبشر که مختص خانواده ها است  نسیم بهشت که در برای زوج های جوان در نظر گرفته شده است در ادامه هم در حال حاضر نرم افزار های حجاب و عفاف با رویکرد وضعیت جامعه را در دست ساخت داریم و نرم افزار نسیم بهشت2 و در زمینه ی کارهای قرآنی هم 2 مجموعه قرآنی کامل راداریم که یکی قرآن برای همه است که نرم افزار دی وی دی کاملی می باشد و دیگری نرم افزار صوت و لحن است که اینها را در آینده ارائه می دهیم.

- بار چندم هست که در نمایشگاه قران شرکت می کنید ؟

ما معمولا در تمام ادوار نمایشگاه قرآن حضور فعال داشتیم و در بخش های مختلف دعوت شدیم

- شما چقدر با موسسه تبیان آشنا هستید ؟

سه مۆسسه ای که هم راستای با هم فعالیت می کنند مۆسسه ی تبیان و مۆسسه مرکز تحقیقاتی نور و مۆسسه یاسین است که با هم در ارتباط و فعالیت هستند. در واقع مۆسسه تبیان و نور هردو وابسته به دولت هستند و بهتر و راحت تر می توانند فعالیت کنند ما هم در حد توانایی خودمان فعالیت می کنیم.

- با توجه به این که شما رقیب مۆسسه  تبیان هستید به نظر شما محتوایی که به جامعه منتقل می کند واقعا نیاز جامعه است؟

این موسسه فعال است ولی با توجه به این که دولتی است و بودجه دریافت می کنند توان فعالیت بیشتر در زمینه سایت و بخش های مختلف را بهتر دارا هستند.

گزارش: مونا ناصرپور

تنظیم: هومن بهلولی