تبیان، دستیار زندگی
اعضای کاروان ورزشی ایران برای ادای احترام به درگذشتگان زلزله اهر، در مراسم اختتامیه با بازوبند مشکی شرکت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رژه کاروان ایران با بازوبند مشکی


اعضای کاروان ورزشی ایران برای ادای احترام به درگذشتگان زلزله اهر، در مراسم اختتامیه با بازوبند مشکی شرکت کردند

المپیک

رقابت های المپیک لندن امشب با برگزاری مراسم اختتامیه رسما پایان خواهد پذیرفت و مشعل بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان تا چهار سال آینده خاموش خواهد شد.

اعضای کاروان ورزشی ایران که با کسب 12 مدال شامل 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز برگ زرینی در دفتر افتخارات ورزشی ایران ثبت کردند، در مراسم اختتامیه برای ادای احترام به جان باختگان زمین لرزه اهر با بازوبند مشکی رژه رفتند.

زمین لرزه شدید 6.2 ریشتری که عصر شنبه حوالی اهر و توابع آن را لرزاند تاکنون بیش از 250 کشته و 5000 مجروح بر جای گذاشته است.

پس از حدود 2 ساعت و نیم، پرچم المپیک پایین کشیده و تحویل مقامات برزیل شد. پس از اهتزاز پرچم برزیل در ورزشگاه المپیک لندن به نشانه میزبانی این کشور در المپیک 2016 ریو، قسمت کوتاهی از مراسم اختتامیه را برزیلی‌ها با رقص معروف سامبا به نمایش درآوردند و  پله، اسطوره برزیلی فوتبال جهان با حضور در میدان و پیوستن به جمع سایر برزیلی‌ها همگان را به وجد آورد.

در حالی که دقایقی به پایان مراسم باقی نمانده بود، سباستین کو، مدیر اجرایی رقابت‌های المپیک و ژاک روگ برای حضار در خصوص المپیک 2012 لندن سخنرانی کرده و از عوامل اجرایی و مردم بریتانیا و به ویژه شهر لندن تشکر کردند.

در پایان مراسم، مشعل المپیک به همان سبکی که روشن بود، با باز شدن گلبرگ‌های مشعل و اجرای یک گروه دیگر موسیقی خاموش و پرنده‌ای شبیه سیمرغ در این قسمت از مراسم به اجرا پرداخت.

در نهایت مراسم اختتامیه المپیک 2012 لندن با آتش بازی که از ورزشگاه المپیک آغاز و به سایر مناطق لندن نیز کشیده شد، پایان یافت.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا