تبیان، دستیار زندگی
حسین واعظیان مدیر بخش رسانه های دیجیتال بیستمین نمایشگاه قرآن کریم در خصوص موسسه تبیان می گوید: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان از پشسکسوتان است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واعظیان گفت:

تبیان از پیشکسوتان است

حسین واعظیان

حسین واعظیان مدیر بخش رسانه های دیجیتال بیستمین نمایشگاه قرآن کریم در خصوص موسسه تبیان می گوید: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان از پشسکسوتان است.

این گفتگو در داخل غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تهیه شده است.

- در خصوص نمایشگاه امسال بخش رسانه های دیجیتال در خدمتتان هستیم اگر ممکن است توضیحات تکمیلی ای بدهید که چند مۆسسه شرکت کرده اند و در چه زمینه هایی فعالیت دارند؟

ضمن خسته نباشید به شما و همه ی همکارانتون که انصافا حضور پررنگ و مۆثری را در این بخش دارید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات. همانطور که مطلع هستید در سالهای گذشته مقدار فضایی که به بخش رسانه های دیجیتال اختصاص می دادند خیلی بیشتر از امسال بود تقریبا فضای امسال نصف فضای سالهای گذشته است ولی به لطف خدا و همکاری سازمان ها و مۆسسات ما توانستیم امسال از حداقل فضا حداکثر استفاده را ببریم امسال اولین سالی است که بخش ما به صورت خودساز متحدالشکل و با طراحی اسلیمی یک کاری که در خور شان قرآن بوده را ارائه دادیم. امسال ما حدود 170 درخواست حضور در بخش رسانه ها را داشتیم اما با توجه به محدودیت فضا و آن فیلترهای نرم افزارهای قرآنی دارای مجوز و هولوگرام باشد 100 عدد شرکت مۆسسه و سایت را پذیرفتیم البته امسال اولین سالی است که ما به سایت ها هم فضا اختصاص داده ایم  به غیر از سایت تبیان و راسخون که پورتال جامعه ی مذهبی شناخته شده اند ما امسال این امکان را فراهم کرده ایم برای سایت ها که ثبت نام داشته باشند که با توجه به رده بندی ما آن سایت هایی که فاقد ثبت در ساماندهی بودند و یا فیلترهای دیگر و همچنین به محتوای غنی و فاخر بودن سایت امسال فضایی را به آنها اختصاص دادیم.

- شما با مۆسسه تبیان آشنا هستید؟

فکر می کنم ما نصف عمرمان را در این مصلا و با این مۆسسات گذرانده ایم که مۆسسه ی تبیان یکی از مۆسسات خوبی است که از پیشگامان عصر اطلاعات است و به اهمیت آن واقف است در حال فعالیت در این فضا می باشد. تبیان یکی از پیشکسوت ها است.

- به نظر شما نمایشگاه امسال از نظر کیفی و کمی تغییراتی نسبت به سال گذشته داشته است؟ بخصوص در بخش رسانه های دیجیتال این تغییرات چشمگیری که داشته است کدام تغییرات است؟

بهتره که بنده راجع به بخش خودمان بخش رسانه های دیجیتال صحبت کنم اگر بخواهیم امسال را نسبت به سال گذشته مولفه هایی را برای امتیاز دادن در نظر بگیریم می توانیم بگوییم از حداقل فضا حداکثر استفاده را داشته ایم و تعدا شرکت ها و عنواینی که حضور داشتند محتوای غنی این نرم افزارها اشاره کنیم که رشد چشمگیری داشته است.

حسین واعظیان

- در خصوص شب های قدر فکر می کنم داخل نمایشگاه تشریف دارید این ایام برای شما سخت نیست؟ دور از خانواده و درگیر کارهستید؟

بحث شب های قدر یک طرف و بحث اجرای نمایشگاه هم همانطور که در جریان هستید بسیار زمان بر است و دوستان خیلی زحمت کشیده اند و همین جا تشکر می کنم از تمام همکارانم در مرکز توسعه ی فناوری های رسانه دیجیتال و رئیس مرکز آقای دکتر علیزاده که با حمایت و پشتیبانی ایشان این امر را برای ما میسر کرده اند در غیر این صورت برای ما ممکن نبود. در واقع ما عادت کردیم به این موضوع که حالا بحث خدمت به خلق جای خود را دارد و حالا خدمت به قرآن است نمایگاه رسانه های دیجیتال به مراتب سخت از از این نمایشگاه است و این نمایشگاه استانی که ما امسال 50 تا برنامه ریزی کرده ایم و تا همین الان 7 تا از این برنامه ها را اجرا کرده ایم و هفته ای نیست که ما خارج از تهران نباشیم  و نمایشگاه نداشته باشیم ولی انصافا ما افتخار می کنیم که در نمایشگاه قرآن ما در حال خدمت به قرآن هستیم و فقط از خداوند می خواهیم توفیق دهد به ما که کاری در شان قرآن ارائه بدهیم که بتونیم بگوییم بخشی از دینمان را نسبت به قرآن ادا کرده ایم.

- خانواده شما برای بازدید از نمایشگاه تشریف آورده اند؟

در واقع هنوز وقت نکردند که بیایند در حال حاضر بنده نماینده ایشان هستم.

- برای فرزندانتان از نرم افزارهای این نمایشگاه چیزی تهیه کرده اید؟

درواقع به دلیل اینکه ما در این حوزه فعالیت می کنیم و تقریبا هر روز با این نرم افزارها سرو کار داریم برای منزل و برادرهایم تهیه کرده ام استفاده می کنند.

- به آنچه مد نظر شما در خصوص نمایشگاه بود رسیدید؟

ما هنوز به آن جایی که باید برسیم نرسیده ایم و جای پیشرفت زیادی داریم ولی انصافا حرکت خوبی صورت گرفته و نرم افزارها از سطح کیفی خوبی برخوردار هستند اما باز هم جای پیشرفت دارند مخصوصا در حوزه ی قرآن و اهلبیت جای کار زیادی داریم دشمن از ابزار رسانه خیلی استفاده می کند و خلاف خودش را به جامعه و مردم  و فرهنگ ما تزریق کرده است ما از این ابزار برای انتشار حق خودمان استفاده نکرده ایم.

- از ناگفتنی های نمایشگاه بفرمایید

انتظار داشتیم خود مجموعه ی برگزار کننده ی نمایشگاه مرکز ترویج فعالیت های قرآنی همکاری بهتری با ما داشته باشند که این امر میسر نشد بخش رسانه های دیجیتال امسال می تونم بگم که بهش ظلم شد و مقدار فضایی که به ما اختصاص دادند در خور شان بحث رسانه های دیجیتال نبود.

گزارش: مونا ناصرپور

تنظیم: هومن بهلولی