تبیان، دستیار زندگی
کاروان ورزش ایران به لطف 4 مدال طلای بدست آمده در دو رشته کشتی فرنگی و وزنه برداری ، بهترین رتبه تاریخ المپیک ایران را کسب کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین رتبه ایران در المپیک به نام بنا


کاروان ورزش ایران به لطف 4 مدال طلای بدست آمده در دو رشته کشتی فرنگی و وزنه برداری ، بهترین رتبه تاریخ المپیک ایران را کسب کرد.


محمد بنا

ساعتی قبل و با پایان رقابت های المپیک که آخرین مدالش به ورزشکاری از لیتوانی رسید ، رنکینگ نهایی مسابقات اعلام شد. ایالات متحده با 46 مدال طلا در صدر رنکینگ ایستاد ، چین در دو روز پایانی کم آورد و با 38 طلا دوم شد. بریتانیا به لطف میزبانی با 29 طلا سوم شد و روسیه با 24 طلا ، چهارم شد.

ایران اما با 4 مدال طلا توانست بهترین نتیجه تاریخش در المپیک را کسب کند. 4 طلایی که 3 تای آن از کشتی فرنگی بدست آمد. رشته ای که در همه حضورهای مان در المپیک حتی یکبار هم موفق به کسب طلا از آن نشده بودیم. باورش سخت بود اما کشتی آزاد ، رشته ملی ما این بار هم موفق به صید طلا نشد تا حسرت مدال مان 12 ساله شود . رشته ای که 6 ماه قبل مربی موفقش را با اتفاقاتی تلخ کنار زدند و رشته ای که قرار بود برای مان 3 طلا بگیرد ، انگار طلسم شده بود و با بدبیاری هایی غیر باور ، نتوانست طلایی شود. اگرچه کشتی گیران مان عالی کشتی می گرفتند . انگار نیرویی نمی خواست انها طلایی شوند. مدال طلای بهداد سلیمی هم که از قبل قابل پیش بینی بود. رضازاده 3 سالی هست که فدراسیونی مستقل از وزارت ورزش دارد . دیگر رشته پر امیدمان تکواندو بود که نتوانست موفق باشد و شاید ارزشمندترین مدال ورزش مان در این المپیک حاصل تلاش انفرادی احسان حدادی بود. پسری که ورزشی ها غیر از داوری سرپرست فدراسیون که در 6 ماهه اخیر با حمایت از حدادی توانست تنها تغییری در میان فدراسیون های ورزشی باشد که سعی در ایجاد آرامش در چارچوب کاری اش داشت.

ایران اما با 4 مدال طلا توانست بهترین نتیجه تاریخش در المپیک را کسب کند. 4 طلایی که 3 تای آن از کشتی فرنگی بدست آمد. رشته ای که در همه حضورهای مان در المپیک حتی یکبار هم موفق به کسب طلا از آن نشده بودیم. باورش سخت بود اما کشتی آزاد ، رشته ملی ما این بار هم موفق به صید طلا نشد تا حسرت مدال مان 12 ساله شود

به هر روی حالا ایران بهترین نتیجه تاریخش را گرفته. به لطف محمد بنا و مدال های بچه های او ، مسئولان ورزشی دولت می توانند پز موفقیت بدهند و همه تصمیمات اشتباه شان را با همان 3 طلای کشتی فرنگی پنهان شان می کنند. حالا این موفقیت به کام آنهاست و چند ماه بعد اصلا یادشان خواهد رفت ، بنا که بوده ، چه کرده و بی او چه قرار است برای ورزش مان اتفاق بیفتد.

بخش ورزشی تبیان

منبع: خبرانلاین