تبیان، دستیار زندگی
احسان حدادی دارنده مدال نقره پرتاب دیسك المپیك در میان استقبال پرشور هوادارانش از طریق فرودگاه امام خمینی‌ (ره) به تهران بازگشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال بی‌نظیر مردم از احسان حدادی


احسان حدادی دارنده مدال نقره پرتاب دیسك المپیك در میان استقبال پرشور هوادارانش از طریق فرودگاه امام خمینی‌ (ره) به تهران بازگشت.
احسان حدادی

هواداران احسان حدادی، پیشكسوتان رشته دوومیدانی و جمع كثیری از اقوام و بستگان و همچنین دوستان وی برای استقبال از دارنده مدال نقره رقابت‌های پرتاب دیسك المپیك از ساعت اولیه بامداد امروز در فرودگاه امام خمینی‌ (ره) حاضر شده بودند. در حالی كه بیشتر هواداران احسان پیراهن‌های سفید یك دستی را به تن داشتند كه عكس قهرمان پرتاب دیسك ایران روی آن نقش بسته بود، با در دست داشتن حلقه‌های گل و دسته گل و همچنین پلاكارد و بنرهای مختلف در انتظار ورود احسان حدادی بودند.

در میان هواداران حدادی ورزشكاران رشته‌های مختلف دوومیدانی از جمله لیلا رجبی و همسرش نیز دیده می‌شدند.

پیش از این قرار بود تا پرواز مستقیم لندن به تهران راس ساعت 2:30 بامداد در فرودگاه امام خمینی‌ (ره) تهران به زمین بنشیند، اما با بیش از یك ساعت تاخیر سرانجام اعضای كاروان دوومیدانی ایران حدود ساعت 3:30 رسیدند. در حالی كه گروه موسیقی برای پیشواز قهرمان پرتاب دیسك ایران آهنگ‌ها و سرودهای ملی می‌نواخت و جمع كثیری از حاضران در فرودگاه و هواداران حدادی در سالن انتظار پشت دیوار شیشه‌ای منتظر حدادی بودند، ناگهان حضور علی كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در فرودگاه همه را غافلگیر كرد. كفاشیان كه خود به عنوان یكی از روسای سابق این فدراسیون و پیشكسوت دوومیدانی همواره به عنوان یكی از چهره‌های شناخته شده این ورزش از حدادی حمایت می‌كرد، در ساعت اولیه بامداد نیز برای حمایت از این قهرمان ایران به فرودگاه آمد و همچون دیگران به انتظار وی نشست.

احسان حدادی

نگاه‌ها به پله سالن ورودی فرودگاه دوخته شده بود و همه منتظر بودند تا حدادی ظاهر شود، اما ناگهان عادل فردوسی‌پور و رضا جاودانی دو مجری مطرح تلویزیون كه برای پوشش بازی‌های المپیك به لندن سفر كرده بودند، از پله‌ها پایین آمدند. جمعیتی كه پیش از این یك صدا حدادی را تشویق می‌كرد، با دیدن چهره فردوسی‌پور وی را مورد تشویق قرار دادند.

سرانجام پس از انتظار طولانی مدت برای حاضران در فرودگاه، احسان حدادی دارنده مدال نقره بازی‌های المپیك از پلكان سالن ورودی فرودگاه پایین آمد و در حالی كه مدال خود را می‌بوسید و برای هواداران دست تكان می‌داد، در آغوش خانواده و دوستانش جای گرفت. ریز و درشت خانواده حدادی برای استقبال وی به فرودگاه آمده بودند. از پدر بزرگ و مادربزرگ ها گرفته تا نوجوانان فامیل وی با در دست داشتن عكس احسان وی را تشویق می‌كردند، در حالی كه احسان حدادی در بدو ورود به فرودگاه با استقبال گرم كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، رشیدیان دبیر فدراسیون دوومیدانی و چند تن دیگر از پیشكسوتان فدراسیون مواجه شده بود. از سوی دیگر شاهد برخورد گرم خانواده، دوستان و هوادارانش بود كه یك صدا با فریادهای «احسان دوستت داریم» فضای فرودگاه امام خمینی‌ (ره) را پر كرده بودند.

گروه موزیك همچنان می‌نواخت و هواداران بر سر احسان حدادی گل می‌ریختند. در میان این هیاهو خبرنگاران نیز تلاش می‌كردند تا به هر طریق ممكن نخستین صحبت‌های قهرمان پرتاب دیسك ایران را پس از برگشت به وطن و استقبال مردم پرشور ضبط كنند.

احسان حدادی پس از ورود به سالن انتظار فرودگاه روی شانه هوادارانش بلند شد و دوستانش بارها او را به هوا پرتاب كردند. در حالی كه بسیاری از جمله پدر و مادر احسان اشك شوق به چشم داشتند، دسته گل‌های خود را به وی می‌دادند، حدادی كه بسیار از استقبال بی‌نظیر مردم خوشحال شده بود، با حوصله و روی خوش با تك تك علاقمندانش دست می‌داد، روبوسی می‌كرد و عكس می‌گرفت

احسان حدادی پس از ورود به سالن انتظار فرودگاه روی شانه هوادارانش بلند شد و دوستانش بارها او را به هوا پرتاب كردند. در حالی كه بسیاری از جمله پدر و مادر احسان اشك شوق به چشم داشتند، دسته گل‌های خود را به وی می‌دادند، حدادی كه بسیار از استقبال بی‌نظیر مردم خوشحال شده بود، با حوصله و روی خوش با تك تك علاقمندانش دست می‌داد، روبوسی می‌كرد و عكس می‌گرفت.

احسان حدادی

سرانجام پس از حدود یك ساعت جیغ و سوت و هورا به افتخار ورود قهرمان پرتاب دیسك ایران، حدادی به همراه جمعی از دوستانش راهی منزل شد.

افشین داوری، رییس فدراسیون دوومیدانی كه هدایت كاروان ایران را در المپیك برعهده داشت، به همراه احسان حدادی به كشور بازگشته بود، مورد استقبال گرم سایر مسئولان فدراسیون و علاقمندان دوومیدانی قرار گرفت.

مراسم استقبال از حدادی به فرودگاه امام خمینی‌ (ره) ختم نشد و محله‌ او نیز شاهد حضور هوادارانی بود كه به انتظار این قهرمان نامی ایران نشسته بودند. جمعی از دوستان حدادی در ساعت اولیه صبح و در حالی كه هوا تقریبا روشن شده بود، مقابل درب خانه او منتظر بودند تا زیر پایش گوسفند قربانی كنند. در و دیوار خانه حدادی پر از بنرها، پارچه و پلاكاردهایی بود كه موفقیت او را در المپیك تبریك گفته بود.

افشین داوری رییس فدراسیون دوومیدانی مقابل درب خانه احسان بار دیگر به او خسته نباشی گفت و از خانواده حدادی تشكر كرد.

علاقمندان و هواداران حدادی پس از تشویق وی تا درب منزل او را همراهی كردند و حدادی در میان استقبال پرشور هواداران خود به خانه رفت.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا