تبیان، دستیار زندگی
زان براساس آخرین نتایج تحقیقات بیش از 80 درصد دانش‌آموزان دختر ایرانی به علت فقر حرکتی، به اختلالات ساختار قامتی از طیف ضیعف تا شدید مبتلا هستند. دکتر فرزانه ترکان، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت‌و گو با خبرگزاری دان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشکل ساختار قامتی دانش‌‌آموزان


براساس آخرین نتایج تحقیقات بیش از 80 درصد دانش‌آموزان دختر ایرانی به علت فقر حرکتی، به اختلالات ساختار قامتی از طیف ضیعف تا شدید مبتلا هستند.

دکتر فرزانه ترکان، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت‌و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، با اشاره به این که فقر حرکتی علت عمده بروز مشکلات ساختاری و اندام در دانش‌آموزان به ویژه دختران است، اظهار کرد: عدم توجه دانش‌آموزان به ورزش، به بروز مشکلات اندام و ستون فقرات منجر شده و اکثر دانش‌آموزان به علت ضعف عضلات، تحت فشار ناگهانی حین ورزش و یا حمل کیف نامناسب به درد ستون فقرات و اندام فوقانی مبتلا می‌شوند.

وی استفاده از کیف سنگین و نامناسب در دانش‌آموزان را علت دردهای پراکنده شانه و ستون فقرات دانست و ادامه داد: نشستن غیراصولی در پشت نیمکت‌های غیراستاندارد مدارس از دیگر دلایل اختلالات ساختاری مثل گوژ پشتی و انحرافات ستون فقرات است.

به اعتقاد این متخصص، عدم توجه به ورزش و کاهش فعالیت جسمانی، علت بروز ضعف در ساختار بدنی دانش‌آموزان است. لذاتوجه جدی به ورزش در ساعات ورزش و طرز صحیح نشستن در پشت نیمکت‌های مناسب الزامیست.

دکتر ترکان در خاتمه خاطرنشان کرد:بهترین وسیله برای حمل کتب درسی کوله پشتی دو بنده است که فشار را به طور متوازن بر نقاط مختلف بدن وارد می کند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.