تبیان، دستیار زندگی
سایت iEARN دارای امکانات مختلف برای تعامل معلم ها ودانش آموزان است که علاوه بر همکاری و تعامل آن ها می توانند حاصل پروژه هایشان را در اینترنت منتشرکنند . همچنین آموزگاران با شرکت در دوره های Online با آخرین روش های آموزش آشنا می شوند ....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امکانات سایت iEARN

مرکز همکاری Collaboration Center

مرکز همکاری پلت فرم نوآورانه برای تعامل دانش آموز و معلم است و برای ایجاد یک جامعه جهانی تعاملی، برای تبادل ایده ها و ایجاد آگاهی فرهنگی و صلح طراحی شده است . این مرکز از قسمت های پروژه ها، انجمن های گفتگو ، کتابخانه و اعضا تشکیل شده است.

 پروژه ها Projects

امکانات سایت iearn

پروژه ها برای مربیان و دانش آموزان در سراسر جهان طراحی و تسهیل شده است. نتیجه کارها  محصولات مشترک نهایی  در طیف وسیعی است.

پروژه ها در زمینه های تکنولوژی ، علوم اجتماعی ، ریاضیات ، علوم، زبان ( توانایی خواندن ،نوشتن ) ،تاریخ ، محیط زیست ،ارتباطات ،هنر  و میان رشته ای هستند . تقسیم بندی سنی پروژه به صورت 5-11، 12-14 و 15-18 می باشد . پروژه ها

برای بیش از 20 زبان زنده دنیا نوشته شده اند . زبان فارسی هم یکی از آن زبان ها است .

انجمن های گفتگو  Forum

در این انجمن ها اعضا پیرامون پروژه ها بحث می کنند . به دلیل اهمیت سالم ماندن محیط، فقط کسانی که عضو باشند می توانند در بحث ها شرکت کنند.

کتابخانه Gallery

امکانات سایت iearn

نتیجه کار پروژه ها در این قسمت در دسترس عموم قرار می گیرد .

اعضا

امکانات سایت iearn

در قسمت اعضا چگونگی عضو شدن وجود دارد و همچنین هر عضو می تواند بقیه را پیدا کند و مشخصات آن ها را ببیند . برای عضو شدن، ابتدا  باید  فرم عضویت را پر کرد. این فرم برای نماینده کشور ارسال می گردد و پس از تائید عضویت تثبیت می شود . . برای تائید نهایی لازم است یک همکار معلم جدید را معرفی کند . پس از ن هر معلم می تواند دانش موز های خود را عضو کند.  تا دانش موزان در فعالیت های اینترنتی شرکت کنند . این سیستم برای سالم ماندن محیط  مجازی طرا حی شده است.

آموزش پیشرفت های حرفه ای Professional Development

امکانات سایت iearn

امکانات  پیشرفت حرفه ای در این سازمان به دو روش امکان پذیر است :

کارگاه های حضوری

تمرکز این کارگاه ها بیشتر بر آموزش کار تیمی، آموزش پروژه محور با استفاده از استانداردهای ملی آموزشی و ارتباط با سازمان های آموزشی منطقه ای و جهانی  است. کارگاه ها بنا بر ضرورت در کشورهای مختلف تشکیل می گردند.

Online Courses

در دوره های online  آموزگاران همراه با کلاس خود شرکت می کنند. این دوره ها هر سال دوبار در پاییز و بهار برگزار می شوند و حدود  6 تا 12 هفته طول می کشند. پس از گذراندن دوره به شرکت کنندگان در این دوره ها، مدرک معتبر داده خواهد شد . در درس زیر مشخصات آن ها وجود دارد:

دایره یادگیری  Learning Circles

امکانات سایت iearn

دایره یادگیری یکی از پروژه ها است که بالاترین تعامل را دارد و مبتنی بر همکاری میان 6-8 آموزگار همراه با دانش آموزان شان از مدارس کشورهای مختلف جهان انجام می شود. هر آموزگار با پر کردن فرم مخصوص در این پروژه ثبت نام می کند. در هر سال تحصیلی دو دوره برگزار می شود و مدت آن 14 جلسه است. موضوع پروژه ها مختلف و همچنین برای هر مقطع، متفاوت طراحی شده است.

گروه با هم روی پروژه ها کار می کنند و از طریق سایت iEARN با هم در ارتباط هستند. در پایان مدت گروه نتیجه را جمع آوری کرده و در سایت منتشر می کنند .

امکانات سایت iearn

چگونگی کار در iEARN

1-پر کردن فرم ثبت نام است . که در درس زیر است :

معمولا تائید عضویت با ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

2-  انتخاب یک پروژه بر اساس برنامه درسی و سن دانش آموزان انجام می شود0

پروژه ها بر اساس سن و مقطع دسته بندی شده اند .در صفحه اول هر پروژه توضیح مختصرو همچنین آدرس هماهنگ کننده نوشته شده است.

http://media.iearn.org/projects

3- تعیین هدف و دلیل پیوستن به پروژه

4- ارتباط با هماهنگ کننده پروژه

5- معرفی پروژه به دانش آموزان

6- کار روی پروژه و هم زمان شرکت آموزگار و دانش آموزان در بحث های انجمن مخصوص پروژه

7- جمع آوری نتیجه کار

8- انتشار نتیجه کار در سایت

مقالات مرتبط

قسمت اول

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی  

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه : زهرا انصاری

تنظیم:نسرین صادقی