تبیان، دستیار زندگی
فقط 6 تیم شانس قهرمان دارند خبرگزاری ورزش ایران- جدول رده بندی لیگ برتر فصل 82-81 تا قبل از برگزاری دیدارهای هفته بیست و دوم و بدون در نظر گرفتن دیدار معوقه ذوب آهن- پرسپولیس، ازنظر آمار و ارقام اطلاعات جالبی را در اختیارمان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل آمارلیگ81 تا قبل از آغاز هفته بیست و دوم

فقط 6 تیم شانس قهرمان دارند

خبرگزاری ورزش ایران- جدول رده بندی لیگ برتر فصل 82-81 تا قبل از برگزاری دیدارهای هفته بیست و دوم و بدون در نظر گرفتن دیدار معوقه ذوب آهن- پرسپولیس، ازنظر آمار و ارقام اطلاعات جالبی را در اختیارمان می گذارد.

از جمله این كه اگر سپاهان بتواند فقط یك برد دیگر به دست آورد، هیچ تیم دیگری جز پیروزی نخواهد توانست قهرمانی طلایی پوشان دیار زاینده رود را تهدید كند. در حال حاضر نیز فقط 6 تیم بالا نشین( سپاهان، پیروزی ، پاس، فجر سپاسی، پیكان و فولاد) به لحاظ امتیازی روی كاغذ شانس قهرمانی دارند. یعنی از استقلال تهران به پایین دیگر تیمها عملاً قید مقام نخست را زده اند.

در حال حاضر سپاهان با 39 گل زده و ملوان با 11 گل زده صاحب بهترین و بدترین خطوط حمله هستند. اما از نظر استحكام خطوط دفاعی، پیروزی با 13 گل خورده وبرق با 29 گل خورده بهترین و بدترین آمارها را به جای گذاشته اند.

از جمع 438 امتیازی كه تیمها تا كنون می توانسته اند كسب كنند، 390 امتیاز نصیب ایشان شده و این نشان می دهد 48 امتیاز به دلیل ختم بازیها با نتایج مساوی، هدر رفته است.

حداكثر امتیازی كه قهرمان در لیگ امسال می تواند كسب كند 60 امتیازی می باشد.

پیروزی اگر بخواهد مقام قهرمانی را از آن خود كند، در بهترین حالت ( یعنی سپاهان نتواند از 5 بازی خود صاحب 6 امتیاز شود) باید 51 امتیازی شود.

و بالاخره اینكه رد و بدل شدن 296 گل در 146 بازی انجام شده ، حكایت از میانگین گل 03/2 برای هر مسابقه دارد كه این امر البته آمار چندان جالبی به نظر نمی رسد.