تبیان، دستیار زندگی
روز گذشته در آخرین روز از مسابقات کشتی فرنگی در المپیک سعید عبدولی کشتی گیر وزن 66 کیلوگرم کشورمان در شرایطی که یکی از پرامیدترین گوش شکسته های فرنگی کار به حاسب می آمد با اعمال نفوذ مافیای فیلا از دور رقابت ها کنار رفت تا دستش از مدال المپیکی کوتاه بماند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع گریان با المپیک


روز گذشته در آخرین روز از مسابقات کشتی فرنگی در المپیک سعید عبدولی کشتی گیر وزن 66 کیلوگرم کشورمان در شرایطی که یکی از پرامیدترین گوش شکسته های فرنگی کار به حاسب می آمد با اعمال نفوذ مافیای فیلا از دور رقابت ها کنار رفت تا دستش از مدال المپیکی کوتاه بماند.

سعید عبدولی

عبدولی جوان که آمده بود همچون مسابقات جهانی استانبول طلای این وزن را برای تیم ایران بدست آورد در گام نخست حریف ترک تبار خود را به راحتی شکست داد تا راهی دور سوم شود. در این دور عبدولی باید در برابر استیو گین، قهرمان المپیک پکن قرار می گرفت. با آغاز این رقابت عبدولی در شرایطی که از حریف خود بسیار سرتر و آماده تر به نظر می رسید اما در نهایت در خاک حریف با اعمال نفوذ داوران نتوانست پیروز تایم نخست باشد.

در تایم دوم هم در حالی که داور این پیکار با تذکرات پی در پی همچون تایم اول قصد برهم زدن تمرکز عبدولی را داشت این عبدولی بود که موفق شد بر روی رقیب خود را بازانداز بزند اما در نهایت با رای داوران دو امتیاز از عبدولی گرفته شد تا وی بازنده این دیدار باشد.

با این حال اشک های عبدولی و اعتراضات بنا هم هیچ گاه کارساز نشد تا عبدولی به دیپلماسی ضعیف فدارسیون در طی ماه های اخیر باخته باشد.

در تایم دوم هم در حالی که داور این پیکار با تذکرات پی در پی همچون تایم اول قصد برهم زدن تمرکز عبدولی را داشت این عبدولی بود که موفق شد بر روی رقیب خود را بازانداز بزند اما در نهایت با رای داوران دو امتیاز از عبدولی گرفته شد تا وی بازنده این دیدار باشد

فدراسیون کشتی که سیاست هایش برای حضور امیررضا خادم در هیات رییس فیلا همین چند روز پیش شکست خورده بود، نتوانست حق عبدولی را بگیرد و دکتر توکل هم همچون قبل کاری  نکرد که نکرد.

سعید عبدولی

هر چند پس از این کشتی وزیر ورزش و علی آبادی به مسوولان فیلا اعتراضات کتبی خود را وارد آوردند اما هیچ گاه این اعتراضات جواب زحمات سالیان اخیر این جوان خوزستانی را نخواهد داد و در نهایت او وداعی اشک آلود را با لندن داشت. حریف فرانسوی عبدولی در پای فینال برابر حریف کره ای که در مسابقات جهانی از عبدولی شکستی سخت را متحمل شده بود باخت تا بدین ترتیب تنها آه و حسرت برای بنا و شاگرد 66 کیلویی اش باقی بماند. با تمام این اوصاف هیچ چیز از داشت های عبدولی جوان کم نخواهد شد و بی تردید با وجود سن و سال کم این کشتی گیر او می تواند به راحتی در برزیل جبران مافات کرده و طلای لندن خود را پس بگیرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع : گل