تبیان، دستیار زندگی
خوردن هندوانه در این روزهای گرم حسابی می‌چسبد اما بد نیست بدانید این میوه خوشمزه به پوست شما نیز کمک زیادی کرده و آن را شفاف و صاف می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راز های خوشگل شدن با هندوانه!

خوردن هندوانه در این روزهای گرم حسابی می‌چسبد اما بد نیست بدانید این میوه خوشمزه به پوست شما نیز کمک زیادی کرده و آن را شفاف و صاف می‌کند.



خوردن هندوانه در این روزهای گرم حسابی می‌چسبد اما بد نیست بدانید این میوه خوشمزه به پوست شما نیز کمک زیادی کرده و آن را شفاف و صاف می‌کند.

در این فصل گرم هیچ چیز بیشتر از یک ماسک تازه‌کننده نمی‌تواند وضعیت پوست شما را خوب کند. یک ماسک ساده و ارزان با یک میوه خوشمزه که این روزها در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود؛ به‌خصوص وقتی که بعد از یک روز گرم به خانه می‌رسید و احساس می‌کنید از پوستتان آتش بلند می‌شود این ماسک می‌تواند حسابی پوست شما را خنک کند و در نتیجه التهاب آن را بگیرد، البته می‌توان با افزودن مواد مختلف به آن یک ماسک مغذی‌تر و اثربخش‌تری ساخت. در اینجا ما به شما یاد می‌دهیم چه هندوانه‌ای را بخورید و چگونه آن را به‌طور موضعی روی پوست خود بگذارید تا در نهایت زیباتر شوید.

بعد از اصلاح جوش نزنید

اگر بعد از اصلاح پوست خنک شود هم التهاب زودتر می‌خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می‌شود. کافی است یک چهارم فنجان هندوانه (قسمت سفیده داخلی پوست) را با یک تکه خیار و یک تکه سیب‌زمینی خام (با پوست) و یک قاشق غذاخوری جوانه ماش و یک قاشق غذاخوری ماست شیرین و تازه را با هم در مخلوط‌کن بریزید و به مدت 20 دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آبکشی کنید.

افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند به جای ماست از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک حتما روغن بادام شیرین (برای مرطوب کردن پوست) به‌صورت بمالند.

همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به‌صورت بمالید. برای صرفه‌جویی بهتر است از قسمت سفید هندوانه استفاده کنید. استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد. البته این ماسک برای پوست‌های جوشدار بسیار مناسب است. درمان آفتاب سوختگی

آب هندوانه می‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت کند. کافی است چند تکه خیار را با یک چهارم فنجان هندوانه مخلوط کنید، البته بهتر است این ماسک با مخلوط کردن مقدار مساوی خیار و هندوانه تهیه شود. باید هر کدام را پوست بکنید سپس آن‌ها را له کرده و به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حدود 20 دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک آفتاب سوختگی‌های پوستتان را التیام می‌بخشد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر می‌کند.

منافذ پوستی را محو می‌کند
خوردن هندوانه وشربت درتابستان

ویتامین آ به چند دلیل یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هاست، از یک طرف در سلامت استخوان‌ها و بینایی تأثیر دارد و از سوی دیگر اثرات فوق‌العاده‌ای در بهبود مشکلات پوستی و شفافیت آن دارد. هندوانه که منبع ویتامین آ است، می‌تواند چربی‌های زیر پوست را کمتر کند و اندازه منافذ پوستی را نیز کاهش دهد.

دیگر به دنبال خرید تونر نباشید

هندوانه به طور طبیعی کمی پوست را سفت می‌کند و در نتیجه ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. برای پوست‌های خشک می‌توانید آب هندوانه را با عسل مخلوط کنید، البته استفاده تنها از آن نیز مفید است کافی است سر گوش‌پاکنی را در آب هندوانه بزنید و بعد به تمام صورت و گردن شسته شده خود بمالید. آب هندوانه باقیمانده مواد شوینده را از روی پوست پاک و به فرایند پوسته ریزی نیز کمک می‌کند تا پوست هم تازه شود و هم سفت. البته پالپ‌های هندوانه را نیز می‌توانید به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

دیگر پیر نمی‌شوید

آنتی‌اسید ان‌هایی چون ویتامین ث و آ و لیکوپن در هندوانه وجود دارند که می‌توانند همچون یک سلاح قدرتمند با تمام نشانه‌های پیری مبارزه کنند. میوه‌های محدودی همچون هندوانه حاوی لیکوپن هستند. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می‌شود و اثرات ضد اکسیدانی قوی‌ای دارد. این آنتی‌اکسیدان به تمامی نقاط بدن می‌رود و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و تأثیر‌ها ناشی از آن‌ها را کاهش می‌دهد. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که باعث تخریب بسیاری از بافت‌های بدن می‌شوند و بر اثر قرار گرفتن در آفتاب و سیگار کشیدن افزایش پیدا می‌کنند. خطوط ظریف روی پوست، چروک‌ها، لک‌های پیری و... همه نتیجه افزایش رادیکال‌های آزاد هستند.

در این فصل گرما زیاد از هندوانه استفاده می شود و پیر و جوان به خوردن آن تمایل زیادی نشان می دهند اما هیچ وقت این آثار هندوانه را مشاهده نكردم، شما تاثیر آن را دیده ای؟


باشگاه كاربران تبیان توسط : iran2264