تبیان، دستیار زندگی
ورزشكاران تبیان در مورد بازی های المپیك چه نظری دارید؟ بازی های كه هر چهار سال یكبار برگزار می شود و تمام ایرانیان با ذوق و اشتیاق فراوانی این بازی ها را دنبال می كنند، نظر شما در مورد این بازی های هیجان آور چیست؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین عسگری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی های المپیك
المپیک 2012

كاربران منتقد باشگاه كاربران تبیان

ورزشكاران تبیان در مورد بازی های المپیك چه نظری دارید؟ بازی های كه هر چهار سال یكبار برگزار می شود و تمام ایرانیان با ذوق و اشتیاق فراوانی این بازی ها را دنبال می كنند، نظر شما در مورد این بازی های هیجان آور چیست؟



بازی هایی كه هر چهار سال یك بار برگزار می شود و از تمام جهان بازیكن های حرفه ای برای بدست آوردن مدال های رنگی اعزام می شوند اما در ایران با این همه سرمایه گذاری و بودجه های سنگین،تا چند سال دیگه باید تنها به خاطر كسب چند مدال خوشحالی كنیم؟  نظر شما چیه؟

مردان قوی در هیچ زمانی این بازی هایی كه به آنها انرژی، قدرت و نفوز می داد و فراموش نكردند هرچند كه این بازی ها از سال 394 تا 1896 تعطیل شد و 1502 بازی به فراموشی سپرده شد، اما برای احیای این بازی ها تلاش های فراوانی شد و در سال 1892 این بازی ها تجدید شد و خاطراتی را ایجاد كرد كه سالها فراموش شده بود.

دولت فرانسه در تجدید و به روز رسانی این بازی ها تلاش های فراوانی كرد و در نهایت با مسافرت هایی كه به سرتاسر اروپا كرد توانست این رخداد مهم را دوباره احیا كند و تمام مردم جهان را متوجه این بازی ها كند و البته كاملا موفق شد و ما در این روزها شاهد برگزاری این بازی ها هستیم.

المپیک سنگاپور

اهداف نهضت المپیك

هدف از المپیك به خدمت گرفتن ورزش جهت تعالی موزون انسان به منظور ایجاد جامعه صلح آمیز قرارداد كه در آن شأن و مقام انسان حفظ شود.

هدف در بازی های المپیك شركت است نه پیروزی

اساس آن بر پیروزی استوار نیست بلكه اصل خوب مبارزه كردن است. ورزشكاران جهان برای بدست آوردن اهداف سریعتر، قویتر و بالاتر بدون توجه به ملی، مذهب ونژاد پیكار می كنند و شعار این مسابقات مبنی بر در صفا زیستن، در صفا مبارزه كردن و به نیروی جسمانی خود صدمه نزدن را سرلوحه كار خود قرار می دهند.

كلماتی كه در زیر پرچم المپیك نوشته می شوند به معنی سریعتر، بالاتر و قویتر است. ضمن اینکه آرم المپیك تركیبی است از حلقه های المپیك كه با عناصر مشخصه دیگری در می آمیزد. شعله المپیك شعله ای است كه طی بازیهای المپیك زیر نظر كمیته بین المللی بر افروخته می شود. مشعل المپیك عبارت است از یك مشعل یا مشابه آن كه آتش المپیك روی آن شعله ور می شود.

پرچم المپیك

پرچم و نماد المپیك مظهر اتحاد پنج قاره و تجمع قهرمانان سراسر نقاط جهان در بازیهای المپیك است كه بر طبق آرمان دوكوبرتن با رعایت اصل دوستی به مسابقه های برابر و صادقانه می پردازند. پرچم المپیك اولین بار در بازیهای المپیك 1920 به اهتزاز درآمد.

آتش المپیك
افتتاحیه المپیک

با گذشت سالها و عبور مشعل المپیک از آتن به شهرهایی همچون پاریس، استکهلم، سنت لوییس، برلین، توکیو، لوس آنجلس، لندن، رم، هلینکس ، مکزیکوسیتی، مونیخ، مسکو، سئول، بارسلون، ملبورن، آتلانتا و سیدنی انسان در انتظار ورود این مشعل باستانی به شهری جدید با مردمی متفاوت است.

مشعلی که شاید بتواند آتش خشم اقوام این سرزمین را فرونشاند.

بازی هایی كه در این مسابقات برگزار می شود شامل: تیر و كمان، دومیدانی، بدمینتون، بسكتبال، والیبال ساحلی، بوكس، قایقرانی، دوچرخه سواری، شیرجه، سواركاری، شمشیر بازی، فوتبال،ژیمناستیك، كشتی و ...

كشورها چهار سال فرصت دارند كه ورزشكاران خود را برای این مسابقات آماده كنند اما به نظر شما ایران تا چه حدی برای این مسابقات آماده عمل كرد و تا چه اندازه موفق بود؟

كاربران ما كه نویسندگان ماهر و توانمند و البته ورزشكار و ورزش دوستی هستند با دقت این ورزشها را دنبال می كنند و دوست دارند ایران هر سال بهتر از سال گذشته عمل كند و تنها در چند ورزش كشتی و وزنه برداری و ... مدال آفرین نباسد و بتواند مقام و رتبه خود را در سطح جهانی هر سال ارتقا دهد.

نظر شما دوستان و كاربران تبیان چیه؟ ایران تا حالا تونسته موثر عمل كند و نتیجه بهتری كسب كند؟

در این دوره كه بیشتر افراد جامعه درباره المپیك صحبت می كنند خوب می شه اگه شما دوستان تبیان مطلبی در این خصوص دارید یا فكر می كنید با ورزش و المپیك مرتبطه در اختیار باشگاه كاربران، تازه ها، ثبت مطلب یا وبلاگ ها قرار بدهید.


باشگاه كاربران تبیان