تبیان، دستیار زندگی
بیشترین فعالیت تبیان فرانسه برای مقابله با تبلیغ های نادرست علیه اسلام و ایران صورت می گیرد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا منسومی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترویج اسلام، از ایران تا قلمرو فرانسه

دبیر سایت تبیان فرانسه در نمایشگاه قرآن

غرفه تبیان در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم


تبیان فرانسه سایت اسلامی برای همه مسلمانان فرانسه زبان است. مطالب ارائه شده در سایت کاملا بر اساس ارزش‌های دین مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است. این سایت به دنبال نشر فرهنگ غنی شیعه دوازده امامی است و اطلاعات معتبری را در زمینه‌های مختلف: فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی ارائه می‌کند.  ساحره بلوچی، 30  ساله، متولد تهران، كارشناس ارشد زبان و ادبیات فرانسه، دارای سابقه فعالیت به عنوان مدرس قرآن (عربی - فرانسه) در مدارس ابتدایی، مدرس و مترجم زبان فرانسه، تدریس در دانشكده زبان‌های دانشگاه آزاد اراك و دبیر سایت تبیان فرانسه.


فعالیت سایت فرانسه تبیان از چه زمانی آغاز شد و شما از کی شروع به فعالیت در این قسمت کردید؟

سایت فرانسه تبیان از آغاز سال 1386 فعالیت خود را آغاز كرد. البته راه اندازی سایت از آبان سال 1385 شروع شد و بنده از همان ابتدا در سایت فرانسه حضور داشتم.

به صورت کلی درباره سایت فرانسه تبیان و مطالبی که ارائه می‌کنید توضیح دهید.

سایت فرانسه تبیان با محوریت ترویج فرهنگ اسلامی- شیعی سعی بر آن دارد تا مخاطبان فرانسه زبان را با اسلام، ایران و فرهنگ غنی آن آشنا سازد. هدف اصلی سم زدایی از افكار فرانسه زبانانی است كه با تبلیغ‌های نادرست علیه اسلام و ایران، ذهنیت ناصحیح نسبت به اسلام و ایران پیدا کرده‌اند.

با توجه به این موضوع سعی بر آن شده تا مطالب مختلفی با ادبیات مختلف در سایت قرار گیرد تا تمامی كاربران در هر سنی بتوانند از آن بهره گیرند. قابل ذكر است كه سایت فرانسه شامل منوهای ذیل می‌باشد:

خبر (خبر، تحلیل خبری)، اسلام (اعتقادات امامیه، قرآن مجید، اهل بیت، احادیث، فلسفه و منطق، رساله علما، اسلام شناسان، تاریخ اسلام، دانشگاه‌های اسلامی، اخلاق اسلامی، نهج‌البلاغه، مفاتیح، مهدویت)، خانواده مسلمان (خانواده، زن، جوان، آشپزی، دانش و فن آوری)، ورزش (اخبار ورزشی و تحلیل ورزش)، حكایات پندآموز (نقل قول، ضرب‌المثل، خاطرات)، ایران (ایرانگردی، ادبیات و هنر، سینما، تئاتر، هنرهای دستی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن، شخصیت‌ها، آموزش زبان و ادبیات فارسی، گلستان سعدی، رباعیات خیام)، خدمات (گنجینه صوتی و تصویری، سرگرمی، عضویت)، مناسبت‌های ویژه (اسلام، ایران، بین‌الملل)، فرانسه (ادبیات و هنر، جامعه مسلمان)، محیط زیست (طبیعت؛ ساخته‌های بشر)، گالری تصاویر (اسلام، سرگرمی، ایران، محیط زیست).

درباره کارشناسانی که در ارائه مطلب برای تبیان فرانسه با شما همکاری می‌کنند توضیح دهید.

سایت تبیان فرانسه با حضور دو نیرو كه غیر از بنده، نیروی بومی اهل كشور فرانسه كه شیعه می‌باشند و دارای مدرك دكتری اقتصاد هستند، اداره می‌شود.

سایت فرانسه تبیان با محوریت ترویج فرهنگ اسلامی- شیعی سعی بر آن دارد تا مخاطبان فرانسه زبان را با اسلام، ایران و فرهنگ غنی آن آشنا سازد. هدف اصلی سم زدایی از افكار فرانسه زبانانی است كه با تبلیغ‌های نادرست علیه اسلام و ایران، ذهنیت ناصحیح نسبت به اسلام و ایران پیدا کرده‌اند

فکر می‌کنید برای ارائه مطالب بهتر استفاده از کارشناسان بومی تاثیر بیشتری دارد یا استفاده از نیروهایی که دانش آموخته یا مترجم این زبان هستند؟

هر دو نیرو به یك اندازه در ارتقای سایت تاثیر دارند. زیرا نیروی كه دانش آموخته این زبان باشد و در محیط ایران بزرگ شده باشد با فرهنگ غنی ایران آشناییت دارد و نیروی بومی با فرهنگ كشور مقصد كه این دو در كنار هم مكملی می‌شوند جهت ارتقاء بهتر سایت و شناساندن صحیح اسلام و ایران.

غرفه تبیان در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم

برای تهیه مطلب فرانسه با چه مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه هستید؟

با توجه به محدودیت منابع اسلامی- شیعی تهیه مطالب با محوریت شیعه كمی دشوار است؛ لذا برای حل این مشكل، مطالب از منابع فارسی استخراج شده و به فرانسه برگردان می‌شوند.

در سایت فرانسه چه موضوعات شاخصی برای ارائه مطلب مدنظر قرار می‌گیرند؟

كلا سعی بر آن است تا مطالب با محوریت اسلام – ایران در سایت قرار گیرد.

از نظر شما به چه موضوعاتی تاکنون در این سایت پرداخته نشده؟

با توجه به پلان سایت تبیان فرانسه، سعی شده است تا این سایت جمع بندی از كلیه سایت‌های دیگر به زبان فرانسه باشد تا بتواند نیازهای مخاطبان را در هر سنی برآورده سازد.

چقدر به نظراتی را که کاربران برای مطالب سایت فرانسه ثبت می‌کنند اهمیت می‌دهید؟

100 درصد. چون تاثیر نظرات به ارتقاء سایت كمك زیادی می‌کند.

از کاری که در بخش سایت فرانسه تبیان انجام می‌دهید چقدر رضایت دارید؟

زیاد. هم به علت هم خوانی با رشته تحصیلی و هم به خاطر شناساندن فرهنگ غنی اسلامی كه وظیفه هر مسلمانی است.

به نظر شما برگزاری هرساله نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه قرآن کریم رو تا چه حد در نشر معارف قرآنی و دینی موثر می‌دانید؟

برگزاری این نمایشگاه‌ها ابزار تبلیغاتی مناسبی جهت شناساندن فرهنگ غنی اسلامی است.

بخش روابط عمومی تبیان