تبیان، دستیار زندگی
آیا شما واقعاً افسردگی دارید، یا فقط در مواردی دچار احساس ناراحتی شده‌اید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا شما افسرده هستید؟
امان از افسردگی!

آیا شما واقعاً افسردگی دارید، یا فقط در مواردی دچار احساس ناراحتی شده‌اید؟



به گزارش سرویس سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، یافتن تفاوت بین این دو موقعیت به خصوص در شرایطی که دلیل درستی برای ناراحتی وجود دارد، همیشه آسان نیست، برای مثال غم و اندوه از دست دادن شغل یا یک بیماری مزمن هم می‌توانند منجر به رفتارهایی شود که با افسردگی اشتباه شود.

کن رابینز متخصص داخلی و روانپزشک سالمندان از دانشگاه ویسکانسین _مدیسون معتقد است: غم یک احساس است، در حالی که افسردگی یک بیماری است.

افسردگی بالینی واقعی را می‌توان از احساس ناراحتی تفکیک کرد؛ در افسردگی مقابله با علائم به اندازه ای دشوار است که با زندگی روزمره تداخل دارد و در این حالت علائم تقریباً همیشه وجود دارند و برای بیش از دو هفته ادامه پیدا می‌کنند.

افسردگی در زنان

باید توجه داشت که علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ فرد افسرده ممکن است همه علائم را با هم نداشته باشد و شدت آن نیز ممکن است تغییر کند. افسردگی می‌تواند خفیف یا شدید باشد؛ در هر صورت، اگر علائم متعددی وجود دارند و به مدت بیش از دو هفته به طول انجامیده‌اند، شما یا کسی که نگرانش هستید به کمک‌های پزشکی نیاز دارد.

11 علامت هشدار دهنده زیر نشان دهنده آن است که فرد با احساساتی گذرا و طبیعی مواجه نیست بلکه با بیماری افسردگی رو به رو است.

1) احساس غمگینی، اضطراب یا احساس "خالی بودن" به صورت مداوم

2) احساس ناامیدی، بی ارزشی و یا ناتوانی

3) گریه های مکرر

4) افزایش تحرک و بی قراری

5) خستگی و کاهش انرژی

6) از دست دادن علاقه به فعالیت‌ها و یا سرگرمی‌هایی که قبلاً لذت بخش بودند

7) مشکل در تمرکز، به یادآوردن جزئیات و تصمیم گیری

8) خوابیدن بیش از حد و یا نخوابیدن به اندازه کافی

9) بی اشتهایی و یا پرخوری

10) بیان افکار مربوط به مرگ یا خودکشی

11) داشتن درد مزمن یا درد های مداوم، سردرد، گرفتگی و یا مشکلات گوارشی که با درمان بهتر نشوند.

افسردگی، درون گرایی، خود درگیری و ... مشكلاتی هستند كه شاید خود فرد به تنهایی نتواند حل كند و نیاز به كمك از نزدیكان دارند، كمك روانپزشك را در این مواقع قبول دارید؟


باشگاه كاربران تبیان توسط : golabi45