تبیان، دستیار زندگی
دارنده مدال طلای رقابت‌های كشتی فرنگی بازی‌‌های المپیك لندن با بیان این مطلب كه 10 سال در انتظار این افتخار بود، مدال طلایش را به مادرش تقدیم كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوریان: به این آرزویم رسیدم


دارنده مدال طلای رقابت‌های كشتی فرنگی بازی‌‌های المپیك لندن با بیان این مطلب كه 10 سال در انتظار این افتخار بود، مدال طلایش را به مادرش تقدیم كرد.


حمید سوریان

حمید سوریان پس از كسب مدال طلای المپیك در وزن 55 كیلوگرم كشتی فرنگی اظهار كرد: شاید شما بگویید با چهار مسابقه مدال طلای المپیك را به دست آوردم اما شاید باور نكنید كه از نوجوانی و دقیقا از زمانی كه كشتی را شناختم منتظر چنین لحظه‌ای بودم. جدا از این چهار سالی كه پس از شكست در پكن مدال المپیك را از دست دادم، باید بگویم كه 10 سال است منتظر این صحنه بودم كه خوشبختانه خدا لطف كرد و من به این آرزویم رسیدم.

وی درباره رقابت‌هایش در المپیك لندن بیان كرد: دور به دور برابر حریفانم عملكرد بهتری داشتم. با توجه به اینكه من و البته تمام كشتی‌گیران وزن زیادی كم كرده‌ایم، كار سختی در مرحله اول داشتم. خوشبختانه با تمرین‌های منظمی كه كادر فنی عزیز كشتی ایران برای ما در نظر گرفته بودند از نظر جسمانی ایده‌آل بودم و مرحله به مرحله عملكرد بهتری داشتم.

دارنده مدال طلای المپیك لندن درباره نقش محمد بنا در كسب این افتخار،گفت: امیدوارم با این مدال جواب زحمت‌های محمد بنا را داده باشم. محمد بنا مردی بزرگوار است كه زحمت زیادی برای كشتی فرنگی كشیده است

سوریان در پاسخ به این سوال كه آرزوی دیگرت در كشتی چیست؟ بیان كرد: واقعیت این است كه از این افتخار خوشحالم اما برای آینده تنها تصمیم خودم نیست. باید با كسانی كه همیشه در كنارم بودند و من را راهنمایی كردند، مشورت كنم، پس از مشورت با آن‌ها تصمیمم برای آینده مشخص خواهد شد. ان‌شاءالله اگر خدا بخواهد و بخواهم كشتی بگیرم با راهنمایی بزرگان شاید یك وزن بالاتر بیایم.

حمید سوریان

وی درباره استرس در بازی‌های المپبك گفت: رقابت‌های المپیك فشار و استرس زیادی دارد اما امیدوارم این روند ادامه پیدا كند چرا كه فرنگی‌كاران ایران شایسته مدال‌های رنگارنگ هستند و همین جا قول می‌دهم كه كاروان ورزشی ایران در المپیك از فردا و به دست كشتی‌گیران صاحب مدال‌های رنگارنگ خواهد شد.

دارنده مدال طلای المپیك لندن درباره نقش محمد بنا در كسب این افتخار، گفت: امیدوارم با این مدال جواب زحمت‌های محمد بنا را داده باشم. محمد بنا مردی بزرگوار است كه زحمت زیادی برای كشتی فرنگی كشیده است. پیش از مسابقه‌ها هم‌قسم شده بودیم و خوشحالم كه با این مدال توانستم او را خوشحال كنم. فكر می‌كنم مدال طلای المپیك در سالروز تولد او هدیه مناسبی برایش شد. امروز تولد مادرم نیز هست و این مدال را به او تقدیم می‌كنم.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا