تبیان، دستیار زندگی
مایكل فلپس موفق شد هجدمین و آخرین طلای خود در بازی‌های المپیك را كسب كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فلپس بزرگ‌ترین ورزشكار المپیك


مایكل فلپس موفق شد هجدمین و آخرین طلای خود در بازی‌های المپیك را كسب كند.


فلیپس

شناگر سرشناس آمریكایی در آخرین رقابت خود در بازی‌های المپیك موفق شد همراه تیم آمریكا به مدال طلای ماده 4 در 100 متر مختلط تیمی برسد. فلپس پیش از این اعلام كرده بود كه لندن آخرین حضور او در المپیك خواهد بود و پس از آن، قصد بازنشستگی دارد.

در این رقابت، تیم آمریكا موفق شد قبل از ژاپن و استرالیا به خط پایان برسد. به این ترتیب، فلپس هجدهمین مدال طلا و بیست و دومین مدال خود در ادوار مختلف المپیك را كسب كرد تا با به جا گذاشتن یك ركورد تاریخی، از المپیك خداحافظی كند.

این شناگر پس از كسب آخرین مدال المپیك خود، در حالی كه احساسات بر او غلبه كرده بود گفت: حرف زدن برایم مشكل است ولی باید بگویم همان طور كه دلم می‌خواست، به كارم در المپیك پایان دادم. موفق شدم به دستاوردهایی برسم كه پیش از من، كسی به آن‌ها نرسیده بود.

وی در ادامه از باب بومن كه از 15 سال پیش مربی‌ او بوده تشكر كرد و گفت: امشب، یك شب خاص برای من و باب است. اگر به خاطر تلاش‌های او نبود، امروز در این جایگاه قرار نمی‌گرفتم. با تمام وجود او را دوست دارم و خوشحالم كه چنین فردی را در كنار خود داشتم. او در 15 سال گذشته، تلاش زیادی برای موفقیت من انجام داده و هرچه بگویم نمی‌توانم به اندازه كافی از او تشكر كنم.

نخستین حضور مایكل فلپس در المپیك به بازی‌های 2000 سیدنی بازمی‌گردد كه در آن زمان تنها 15سال داشت. این شناگر آمریكایی موفق شد در المپیك 2004 آتن به شش طلا و دو برنز برسد و پس از آن در 2008 پكن، هشت مدال طلا را از آن خود كرد. فلپس در المپیك 2012 لندن نیز چهار طلا و دو نقره كسب كرد.

فدراسیون جهانی شنا (فینا) پس از المپیك پكن، مایكل فلپس را «بزرگ‌ترین ورزشكار المپیكی تاریخ» نامیده بود.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا