تبیان، دستیار زندگی
وزنه‌بردار دسته 94 كیلوگرم پس از كسب مقام پنجمی گفت: از عملكرد راضی نیستم اما تمام تلاشم را كردم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمدپور:تمام تلاشم را كردم


وزنه‌بردار دسته 94 كیلوگرم پس از كسب مقام پنجمی گفت: از عملكرد راضی نیستم اما تمام تلاشم را كردم.

محمدپور

سعید محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار كرد: مسابقه سنگینی بود شاهد بودید كه ركورد المپیك و جهان را امروز زدند و بعد از 13 سال كه كسی جرات نمی كرد به ركورد جهان نزدیك شود امروز بالاخره این ركورد شكسته شد. من هم تلاش خودم را كردم و در حركت یك ضرب از عملكرد خودم راضی بودم. اما در حركت دو ضرب خوب كار نكردم و از نتایجی كه در دو ضرب گرفتم راضی نیستم.

وی افزود: خیلی‌ها می‌گویند جوان هستی و هنوز فرصت داری تا در رقابت‌های المپیك‌ آینده موفق باشی. البته ورزش حرفه‌ای هیچ چیزی را مشخص نمی‌كند. از امروز تا فردا چه می‌شود یك ورزشكار حرفه‌ای همواره در معرض آسیب دیدگی قرار دارد. امیدوارم لطف خدا شامل حال من شود و در آینده بتوانم نتیجه امروز را جبران كنم. من شرمنده مردم و خانواده خودم شدم كه نتوانستم مدال بگیرم.

وی درباره عملكرد فنی خود در مسابقه امروز گفت: من شاید می‌توانستم وزنه 224 كیلو را مهار كنم. وزنه 226 كیلو را هم می‌توانستم بزنم اما نمی‌دانم چرا یك دفعه بدنم زیر وزنه لرزید و عضلاتم خالی كرد و از مهار این وزنه باز ماندم.

من شاید می‌توانستم وزنه 224 كیلو را مهار كنم. وزنه 226 كیلو را هم می‌توانستم بزنم اما نمی‌دانم چرا یك دفعه بدنم زیر وزنه لرزید و عضلاتم خالی كرد و از مهار این وزنه باز ماندم

وی با قدردانی از هوادارانی كه برای تشویق او به سالن آمدند گفت: واقعا باید از مردم عزیزی كه من را تشویق كردند تشكر كنم. اگر توهینی از جانب من صورت گرفت، از روی عمد نبود. به هر حال رقابت‌های سنگینی است و ممكن است تمركز هر ورزشكار به هم بخورد. امیدوارم من را ببخشند و مطمئن باشند كه قصد بی‌ادبی نداشتم.

محمدپور

وی درباره عملكرد خود در یك سال گذشته گفت: بعد از مسابقه جهانی وقتی حریفان خود را در دسته 94 كیلوگرم بیشتر شناختم بلافاصله بعد از 10 روز تمرین‌های خودم را پیگیری كردم. شاید سایر ملی‌پوشان حدود دو ماه استراحت كردند اما من تمام تلاش خود را به كار بستم تا بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم. حالا هم به محض اینكه برگردم و آسیب دیدگی جزئی زانویم را برطرف كنم تمرین‌های خود را پیگیری خواهم كرد.

محمدپور در پاسخ به این سوال كه آیا بهتر نبود در مسابقه‌های جوانان جهان شركت نمی‌كردی تا با آمادگی بیشتری به المپیك می‌آمدی گفت: من نمی‌خواهم تملق كسی را بگویم همیشه حرفم را رك و صریح می‌زنم. همه اشتباه می‌كنند من هم ممكن است اشتباه كنم ولی تا حالا هرچه مربیان من گفته‌اند به صلاح من بوده و قطعا كورش باقری در این مورد هم صلاح من را در نظر گرفته است.

وی در پایان گفت: من حتی اگر وزنه 224 كیلوگرم را هم مهار می‌كردم باز هم شانس مدال نداشتم و تنها باید وزنه 226 كیلوگرم را می‌زدم به خاطر این ناكامی شرمنده مردم شدم اما خدا شاهد است كه كم نگذاشتم و تمام تلاش خود را كردم.

بخش ورزشی تبیان

منبع: ایسنا