تبیان، دستیار زندگی
دارنده‌ی نشان برنز المپیك 2012 جو سنگین المپیك را عامل ناكامی در تكرار ركوردهای تمرین و از دست رفتن مدال طلا دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رستمی:المپیک استرس بالایی دارد


دارنده‌ی نشان برنز المپیك 2012 جو سنگین المپیك را عامل ناكامی در تكرار ركوردهای تمرین و از دست رفتن مدال طلا دانست.

کیانوش رستمی

رستمی پس از قرار گرفتن در رده‌ی سوم المپیك گفت: خدا را شكر در حركت دو ضرب من بهتر از حریفانم بودم اما متاسفانه جو مسابقه‌های المپیك بسیار سنگین است و استرس بالایی دارد من چندین بار وزنه 220 كیلوگرمی را زده بودم اما اینجا نتوانستم این وزنه را مهار كنم. استرسم در مسابقه خیلی بالا بود و در نهایت وزنه 209 كیلویی را مهار كردم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینكه اگر وزنه 174 كیلوگرمی را در حركت یك ضرب می‌زد در حركت دو ضرب كار راحت‌تری برای گرفتن طلا داشت گفت: چطور بگویم المپیك میدان بزرگی است و من استرس زیادی داشتم. من با آمادگی كامل به این مسابقه‌ها آمدم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد كه به علت استرس بالا نتوانستم در حركت یك ضرب وزنه 174 را بزنم.

وی با اشاره به اینكه دو بار در مهار وزنه 214 كیلوگرم در حركت دو ضرب ناكام بود گفت: وقتی وزنه را میخواستم بالا ببرم سرم گیج رفت و نفسم گرفت. یك لحظه نتوانستم جلو را ببینم به همین خاطر وزنه از من جلوتر رفت و در نهایت افتاد.

رستمی در پاسخ به سوالی درباره حذف حریفان چینی و بلاروس خود گفت: من قطعا هیچ گاه آرزو نمی‌كنم كه حریفانم ناكام باشند اما برای من رقابت دوستانه و جوانمردانه خیلی لذت‌بخش‌تر است.

رستمی در پاسخ به این سوال كه سهراب مرادی چرا اوت كرد و حذف شد گفت: خیلی ناراحت شدم مرادی در تمرین 176 كیلوگرم را در یك ضرب و 220 كیلوگرم را در دو ضرب زده بود. اگر من و سهرا ب ركوردهای تمرین‌مان را تكرار كرده بودیم طلا و نقره از آن ایران بود.

نخستین مدال آور ایران در المپیك درباره‌ی حذف ریباكو ركورددار حركت یك‌ضرب جهان نیز گفت: فكر می‌كنم بدن او آماده نبود. فكرش را نمی‌كردم كه حذف شود. به هر حال جو المپیك برای همه سنگین است.

رستمی با اشاره به اینكه دو بار در مهار وزنه 214 كیلوگرم در حركت دو ضرب ناكام بود گفت: وقتی وزنه را میخواستم بالا ببرم سرم گیج رفت و نفسم گرفت. یك لحظه نتوانستم جلو را ببینم به همین خاطر وزنه از من جلوتر رفت و در نهایت افتاد

رستمی با بیان اینكه 21 سال دارد و می‌تواند در المپیك‌های بعدی درخشان ظاهر شود گفت: امیدوارم در سال‌های آینده با كاهش استرس و افزایش تجربه بتوانم مدال‌های خوش‌رنگ‌تری بگیرم. خدا را شكر توانستم مدال بگیرم و دست خالی المپیك را ترك نكنم. من تمام تلاش خود را كردم و با تمام توان در این مسابقه‌ها ظاهر شدم حالا حسرت نمی‌خورم كه چرا نتوانستم طلا بگیرم. المپیك با همه مسابقه‌ها فرق دارد و نمی‌توان پیش‌بینی كرد كه قطعا طلا برای كدام ورزشكار است. من با وضعیت خیلی خوبی در این رقابت‌ها شركت كردم اما در نهایت برنز گرفتم.

وی با اشاره به قهرمانی خود در جهان گفت: می‌توانستم در این رقابت‌ها در مجموع 400 كیلو را بزنم اما این امر محقق نشد خدا را شكر می‌كنم كه لااقل برنز گرفتم تا دل مردم ایران و بویژه كرمانشاهی‌ها را شاد كنم.

وی با قدردانی از كورش باقری مربی تیم وزنه‌برداری خاطرنشان كرد: باقری حق دارد كه الان ناراحت باشد. او خیلی به من كمك كرد كه بتوانم این مدال را بگیرم و بابت زحمات شبانه‌روزی كه در طول یك سال گذشته برای من كشید از او قدردانی می‌كنم.

کیانوش رستمی

وی با اشاره به ناكامی سهراب مرادی در بالا بردن وزنه خود در حركت یك ضرب گفت: بیشترین چیزی كه به من استرس وارد كرد اوت شدن سهراب مرادی در حركت یك ضرب بود. من شاهد تمرین‌های او بودم و می‌دانستم كه مرادی با وضعیت خیلی خوبی به المپیك آمد اما وقتی ناكام شد من دچار استرس زیادی شدم و ترسیدم كه نكند من نیز نتوانم در حركت یك ضرب خوب كار كنم. همین استرس بر كارم تاثیر گذاشت و در نهایت موجب شد كه به برنز اكتفا كنم.

دارنده مدال برنز رقابت‌های المپیك در پایان گفت: از ركوردم راضی نبودم به هر حال همین كه مدال برنز را گرفتم خدا را شكر می‌كنم. مدال المپیك همیشه می‌ماند. من سال گذشته مدال طلای جهانی را گرفتم و حالا یك برنز المپیك را هم دارم. نمی‌دانم چگونه حالم را توصیف كنم. ناراحتی و خوشحالی همه چیز با هم الان در من وجود دارد امیدوارم كه در المپیك‌های بعدی بهتر كار كنم و با تجربه بیشتر در رقابت‌های مختلف بتوانم در دوره بعد طلا بگیرم.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا