تبیان، دستیار زندگی
پرچمدار كاروان ایران دربازی‌های المپیك لندن با رأی ناجوانمردانه داور وسط از دور رقابت‌ها كنار رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مظاهری مظلوم‌ترین پسر ایران


پرچمدار كاروان ایران دربازی‌های المپیك لندن با رأی ناجوانمردانه داور وسط از دور رقابت‌ها كنار رفت.


مظاهری

این حركت عجیب داور، واكنش‌های زیادی را در رسانه‌های جهان به دنبال داشت و علاقه‌مندان بوكس و كارشناسان نسبت به تصمیم داورآلمانی اعتراض كردند و سرانجام اتحادیه بوكس آماتور جهان AIBA، فرانك شارماخ، داورآلمانی دیدارعلی مظاهری با خوزه لاردوت را كه با تصمیمات اشتباه خود باعث حذف نماینده كشورمان شد، با پنج روزمحرومیت روبه‌رو كرد. به‌رغم اینكه حركت ناجوانمردانه داور وسط با اعتراض كاربران وب‌سایت یاهو، تماشاگران و انتقاد تند رئیس فدراسیون بوكس از داوری را به همراه داشت اما درنهایت برای پرچمدار كاروان ورزش ایران هیچ فایده‌ای نداشت و به‌رغم شایستگی و تلاش‌هایی كه برای حضور موفق در المپیك لندن انجام داد، بدون نتیجه رینگ لندن را ترك كرد. البته این اولین‌بار نیست كه آتش بدون دود داوری درمیادین معتبر، گریبان ملی‌پوشان كشورمان را می‌گیرد.

به‌رغم اینكه حركت ناجوانمردانه داور وسط با اعتراض كاربران وب‌سایت یاهو، تماشاگران و انتقاد تند رئیس فدراسیون بوكس از داوری را به همراه داشت اما درنهایت برای پرچمدار كاروان ورزش ایران هیچ فایده‌ای نداشت و به‌رغم شایستگی و تلاش‌هایی كه برای حضور موفق در المپیك لندن انجام داد، بدون نتیجه رینگ لندن را ترك كرد

در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو داوران حق مظاهری را مقابل حریف سوری ندادند و هیچ‌كس هم نبود كه ازحق و حقوق این ملی‌پوش دفاع كند. چند سالی است كه مباحث داوری و نفوذ عوامل سلطه‌طلب در فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی، باب حق‌خوری را در رقابت‌های معتبر جهانی و المپیك باز كرده و به راحتی نتایج مسابقات را به نفع كشورهای خود تغییر می‌دهند و این‌بار هم این قرعه برای پرچمدار كاروان ورزشی ایران در المپیك لندن تكرارشد.
مظاهری

كارشناسان بوكس معتقدند درچنین مواقعی مربی باید بوكسور را كنترل و مانع خروج او ازرینگ شود تا بعد ازاعلام رأی نسبت به اخطار داور، اعتراض و پس از بازبینی حق به حقدار برسد، همان‌طور كه داوران در مسابقه ساتوشی سیمیزو، بوكسور ژاپنی با عبدالحمیداُف، بوكسورآذربایجانی وقتی نماینده ژاپن را بازنده كردند، بوكسور ژاپنی ضمن احترام به رأی داور، نتیجه را روی رینگ قبول كرد اما با اعتراض كتبی به آن، رأی مسابقه به نفع بوكسور ژاپنی برگردانده شد و آقاجان آبیف، داورآذربایجانی را به دلیل اشتباهات فاحش از دهكده المپیك اخراج كرد. اما متأسفانه در بازی مظاهری هیچ اعتراضی صورت نگرفت تا پرچمداركاروان ورزشی ایران با حالتی عصبانی و معترضانه نسبت به رأی رینگ را ترك كند. به هرحال به نظر می‌رسد وقت آن رسیده مسئولان فدراسیون تعارف را كنار بگذارند و طوری عمل كنند كه درجلسات و انتخابات تأثیرگذارجهانی به حساب‌ بیایند. بوكس ایران تا امروز مهمان بوده و مثل تازه ‌وارد‌ها محترمانه گوشه‌ای نشسته و نظاره‌گربوده است اما اگر می‌خواهد حق ملی‌پوشانش درمیادین معتبر جهانی و المپیك ضایع نشود باید به فكر تصاحب كرسی‌‌های حساس درفدراسیون جهانی AIBA باشد كرسی‌‌هایی كه با حرف به‌دست نمی‌‌آید.

بخش ورزشی تبیان


منبع : خبرانلاین