تبیان، دستیار زندگی
مصرف منظم ماهی و به ویژه ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد یا ماهی تن به حفظ قدرت بینایی و حتی پیشگیری از نابینایی در ایام کهولت سن کمک زیادی می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماهی‌های چرب: تضمینی برای سلامت قوه بینایی


مصرف منظم ماهی و به ویژه ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد یا ماهی تن به حفظ قدرت بینایی و حتی پیشگیری از نابینایی در ایام کهولت سن کمک زیادی می‌کند.

ماهی‌

این گفته، نتیجه‌ی تلاش یک گروه از محققان کانادایی است که ثابت کرده‌اند مصرف ماهی‌های چرب و دریافت اسیدهای چرب امگا 3 از زوال قدرت بینایی

پیشگیری به عمل می‌آورد.

نتایج بررسی‌های این محققان نشان می‌دهد مصرف مکمل‌ها امگا 3 از بروز مشکلات بینایی و همچنین نابینایی در سالمندان جلوگیری می‌کند.

متأسفانه مشکلاتی که برای قوه‌ی بینایی ما می‌افتد در نتیجه‌ی تجمع توکسین‌ها و یا همان سموم در پشت چشم‌ها بروز پیدا می‌کند. به عقیده‌ی محققان، اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند این سموم را مهار کرده و از تجمع آن‌ها جلوگیری کنند.

مصرف ماهی به ویژه ماهی‌های سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ماهی تن به همه توصیه می‌شود و محققان یک دلیل دیگر برای مصرف بیشتر این ماهی‌ها ارائه داده‌اند.

محققان توصیه می‌کنند به ویژه افرادی که پا به سن گذاشته‌اند بیشتر از فواید این ماهی‌ها استفاده کنند و به طور مرتب ماهی بخورند.

متأسفانه مشکلاتی که برای قوه‌ی بینایی ما می‌افتد در نتیجه‌ی تجمع توکسین‌ها

و یا همان سموم در پشت چشم‌ها بروز پیدا می‌کند. به عقیده‌ی محققان، اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند این سموم را مهار کرده و از تجمع آن‌ها جلوگیری کنند

پیش از این فواید و خواصِ دیگرِ اسیدهای چرب ضروری در مقابله با بسیاری از بیماری‌های مربوط به کهولت سن به اثبات رسیده است. بیماری‌هایی از قبیل سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و غیره.

محققان تضمین سلامت چشم‌ها را نیز به این لیست بلند بالا اضافه کرده‌اند.

از همه مهم‌تر این که اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ قدرت مغز نیز بسیار حیاتی است. پس توصیه‌ی محققان را گوش کرده و سلامت بدن خود را با این اسیدهای چرب تضمین کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: nutrition.aujourd’hui

مطالب مرتبط:

اگر ماهی نمی‌ خورید لااقل گردو بخورید

ماهی های چرب بهترند

دو بار در هفته ماهی بخورید

این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود

خوب بخور؛ خوب ببین!

پیشگیری از آب مروارید با تغذیه

9 خوراکی برای تقویت بینایی

رژیم درمانی در کوری سالمندی

رژیم غذایی ضد آب مروارید

رژیمی برای تقویت چشم‌ها

بیماری‌های مرتبط با تغذیه در دوران پیری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.