تبیان، دستیار زندگی
اگر سلول ها، بلوك های ساختمانی برگه كاری باشند، محدوده ها، ملاط برای نگه داشتن آنها در كنار یكدیگر می باشند، دامنه یا محدوده، یك گروه مستعطیلی از سلول های مجاور است. بعد از اینكه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه سلول ها را انتخاب كنیم

اگر سلول ها، بلوك های ساختمانی برگه كاری باشند، محدوده ها، ملاط برای نگه داشتن آنها در كنار یكدیگر می باشند، دامنه یا محدوده، یك گروه مستعطیلی از سلول های مجاور است. بعد از اینكه محدوده ای از سلول ها را انتخاب كردید، می توانید انواع مختلفی از كارها را بصورت یكجا روی همه آنها انجام دهید. برای مثال، بجای فرمت دهی تك تك سلول ها، همه آنها را یكباره فرمت دهی می كنید. از دامنه می توانید برای چاپ گروه خاصی از سلول های برگ كاری استفاده كنید. همچنین می توانید از محدوده‌ها در فرمول استفاده كنید كه واقعاً در وقت شما صرفه جویی می كند.(در كار عملی9 «چگونه برای یك محدوده، اسم تعریف كنیم»، در مورد نامگذاری محدوده‌ها مطالبی یاد می‌گیرید.)


روی اولین سلول كلیك كنید

 چگونه سلول ها را انتخاب كنیم

برای انتخاب یك محدوده، با كلیك كردن روی اولین سلول در محدوده شروع كنید. معمولاً، این سلول، سلول گوشه چپ و بالای محدوده است.


برای انتخاب كردن، با ماوس بكشید

 چگونه سلول ها را انتخاب كنیم

دكمه ماوس را نگهدارید و روی سلول‌هایی كه می خواهید در محدوده قرار گیرند بكشید.(به سمت پایین و سمت چپ و تا سلولی كه در گوشه سمت راست و پایین دامنه قرار دارد بكشید.)

دكمه ماوس را رها كنید

 چگونه سلول ها را انتخاب كنیم

وقتی كه دكمه ماوس را رها می كنید، دامنه یا محدوده انتخاب می شود. (سلول فعال یعنی سلولی كه در مرحله 1 كلیك كردید، متمایز نمی شود ولی بقیه سلو ل های محدوده متمایز می‌شوند). محدوده ها توسط نقاط گوشه ای یعنی گوشه سمت چپ و بالا و گوشه سمت راست و پایین، مورد ارجاع قرار می‌گیرند. برای مثال، محدوده شكل زیر، بصورت C8:H10 می باشد.

انتخاب محدوده با استفاده از صفحه كلید

 چگونه سلول ها را انتخاب كنیم

برای انتخاب محدوده با استفاده از صفحه كلید، از كلید های جهتی برای رفتن به اولین سلول در محدوده استفاده كنید.

از كلید Shift استفاده كنید

 چگونه سلول ها را انتخاب كنیم

برای انتخاب محدوده، كلید Shift را نگه دارید و بعد از كلیدهای جهتی استفاده كنید. محدوده شكل زیر،A10:F16 است.

انتخاب كردن كل برگه كاری

 چگونه سلول ها را انتخاب كنیم

برای انتخاب كل برگه كاری، روی دكمه Select All در بالای برگه كاری و سمت چپ اسم ستون ها كلیك كنید.


*توجه  *

انتخاب سلول‌ها

به خاطر داشته باشید كه برای انتخاب یك سلول، روی آن كلیك كنید. یك خط مرزی سیاه دور سلول را فرا می گیرد. وقتی كه سلولی را انتخاب می كنید، آدرس آن در كادرName در نوار فرمول ظاهر می شود.

وقتی كه می خواهید محدوده بزرگی را انتخاب كنید، روی اولین سلول كلیك كنید، كلید Shift را نگه دارید و بعد تا آخرین سلول اسكرول كنید و بعد كلیك كنید. برای انتخاب چند محدوده غیر مجاور، اولین محدوده را انتخاب كنید، كلید Ctrl را نگه دارید و بعد محدوده بعدی را انتخاب كنید. برای اینكه سلولی را از حالت انتخاب در آورید، خارج محدوده كلیك كنید یا یكی از كلیدهای جهتی را بفشارید.


انتخاب یك سطر یا ستون

برای انتخاب كل سطر، روی عنوان آن كلیك كنید. برای مثال، برای انتخاب سطر23، روی عدد 23 در سمت چپ برگه كاری كلیك كنید. برای انتخاب یك ستون، روی عنوان آن كلیك كنید. برای انتخاب چند سطر یا ستون مجاور، با ماوس روی عنوان آنها بكشید.