تبیان، دستیار زندگی
دانش پژوهان گرامی در این جا قصد داریم شما را با ساختن ساعتی زیبا آشنا نماییم که شما می توانید با سلیقه خود ساعت های زیبایی را طراحی کنید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعت تزیینی

ساعت تزیینی

دانش پژوهان گرامی در این جا قصد داریم شما را با ساختن ساعتی زیبا آشنا نماییم که شما می توانید با سلیقه خود ساعت های زیبایی را طراحی کنید.

مرحله 1) کپی و طراحی

در این مرحله شما یک طرح زیبایی که دوست دارید را پیدا کنید یا یک نقاشی زیبایی را خودتان طراحی کنید، این طرح آماده شده را به چوبی که می خواهید با آن ساعت را درست کنید انتقال دهید.

ساعت تزیینی

مرحله 2) بریدن شکل

چوب مورد نظر را روی میز کار خود محکم کنید به طوری که وقتی شما طرح خود را از اطراف می برید از جای خود تکان نخورد. یک تیغ اره مویی یا تیغ اره منبت کاری بهترین ابزار برای بریدن طرح شما می باشد.

ساعت تزیینی

مرحله 3) سنباده زدن و صیقل دادن

در این مرحله از یک کاغذ سنباده برای صاف کردن شکل آماده شده استفاده نمایید، به طوری که بعد از سنباده زدن سطح صافی را داشته باشید و طرح شما به خوبی خود را نشان دهد.

ساعت تزیینی

مرحله 4) اسپری کردن طرح

در این مرحله می توانید از اسپری سفید رنگی برای رنگ آمیزی شکوفه ها و کل طرح خود استفاده کنید. همچنین باید توجه کنید که قسمت جلو و عقب طرح شما با هم فرق دارند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید برای رنگ آمیزی لبه های کار خود از چندین مرتبه اسپری زدن استفاده نمایید.

ساعت تزیینی

مرحله 5) سوراخ کردن شکل موردنظر برای جایگذاری عقربه های ساعت

طرفی از شکل های آماده خود را که می خواهید جلوی ساعت شما را تشکیل دهد، یک سوراخ برای قرار دادن عقربه های ساعت ایجاد کنید.

ساعت تزیینی

مرحله 6) قرار دادن عقربه های ساعت

در این مرحله عقربه های ساعت، به همراه جعبه مورد نظر برای تنظیم ساعت و باتری را به قسمت جلویی ساعت خود بچسبانید.

بعد برای چسباندن قسمت های جلو و عقب طرح خود از یک چسب دو طرفه استفاده نمایید تا بتوانید زمانی که می خواهید باتری ساعت را عوض کنید دچار دردسر نشوید.

ساعت تزیینی

مرحله 7)

این ساعت زیبا می تواند هدیه ای جالب از طرف شما برای خانواده یا دوستانتان باشد و یا حتی می توانید آن را برای تزیین خانه خود استفاده نمایید.

من به شما توصیه می کنیم از این ساعت زیبا چند عدد در طرح ها و رنگ های مختلف بسازید.

ساعت تزیینی

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه  و تنظیم:اعظم اژدری

مطالب مرتبط:

چگونه خمیر بازی بسازیم.

ساخت پرنده لوله ای

نقاشی با نور(١)