تبیان، دستیار زندگی
مدال گرفتن قهرمانان ایرانی تاثیرات زیادی بر اجتماع ایرانیان لندن و همه ایرانیان خارج از کشور خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایرانی‌های لندن در انتظار مدال آوری هموطنانشان


مدال گرفتن قهرمانان ایرانی تاثیرات زیادی بر اجتماع ایرانیان لندن و همه ایرانیان خارج از کشور خواهد داشت.


افتتاحیه المپیک

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از لندن، چند روزی از بازیهای المپیک می گذرد و هنوز جدول رده بندی مدالی سی امین دوره بازیها در شهر لندن با پرچم سه رنگ ایران مزین نشده است. البته جز این هم توقع نبود چراکه هنوز هیچ کدام از شانسهای اصلی مدال ایران وارد گردونه رقابتها نشدند و باید چند روز دیگر تا مدال آوری ایرانیان صبر کرد؛ اما نکته حایز اهمیت در این مدال آوری، تاثیرات مختلفی است كه هر یک از مدالهای ورزشکاران ایران بر جامعه خواهد گذاشت.

علاقه مندان و حتی کسانی که چندان ورزشی نیستند، از مدال گرفتن ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی و سرآمد آنها در المپیک خوشحال می شوند و به این مدالها می بالند، اما تاثیر این خوشحالی ها در میان مهاجرین ایرانی در سایر کشورها بسیار بیشتر است.

مدال المپیک لندن برای ایرانیان این شهر جایگاه ویژه ای دارد. یوسف در این رابطه ادامه می دهد.« واقعا ما بی صبرانه منتظر هستیم که یکی از ایرانیان به مدال المپیک برسد. این مسئله تاثیر خوبی در زندگی من خواهد داشت. از آن پس ما هم می توانیم برای مدتی به این انگلیسی ها فخر فروشی کنیم. مدالهای ایرانیان همه را خوشحال می کند.»

براساس شرایط اجتماعی که مهاجرین از آن برخوردارند، آنها در سایر کشورها در اقلیت و حتی در محدودیتهای مادی و معنوی قرار دارند، اما همین مدالهای براق ورزشکاران برای مدتی حس زیادی از غرور و خوشحالی را در آنها بوجود می آورد.

یوسف، یکی از ایرانیان مقیم لندن که اهل بوشهر است، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایسنا در این باره می گوید: « ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در این کشور خارجی محسوب می شویم. انگلیسی ها در زمینه های مختلفی به ما به عنوان خارجی فخر می فروشند، اما وقتی یک ایرانی در هر گوشه از دنیا به موفقیتی می رسد، ما تا مدتها به همان موفقیتها افتخار می کنیم. این یک حس همگانی بین همه ایرانیان است.»

نوشاد عالمیان در المپیک

اما مدال المپیک لندن برای ایرانیان این شهر جایگاه ویژه ای دارد. یوسف در این رابطه ادامه می دهد.« واقعا ما بی صبرانه منتظر هستیم که یکی از ایرانیان به مدال المپیک برسد. این مسئله تاثیر خوبی در زندگی من خواهد داشت. از آن پس ما هم می توانیم برای مدتی به این انگلیسی ها فخر فروشی کنیم. مدالهای ایرانیان همه را خوشحال می کند.»

ایرانیان مقیم شهر میزبان المپیک سی ام چندان از از ابتدای بازیها توقع رسیدن به مدال المپیک را ندارند. فرشید در این رابطه به خبرنگار ایسنا می گوید:« ما امیدمان همان کشتی و وزنه برداری است. باید متظر بمانیم تا ببینیم آنها چه می کنند. اگر بتوانیم برای این مسابقات بلیت پیدا می کنیم، وگرنه سعی می کنیم با دوستان و رفقا در یکی از رستوران‌ها دور هم جمع شویم و از دیدن مسابقات لذت ببریم. امیدواریم که در این روزهایی که وزشکاران ایرانی مسابقه می دهند، ما را نیز با مدالهایشان خوشحال کنند.»

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا