تبیان، دستیار زندگی
رصد شبکه‌های داخلی و خارجی، آخرین اخبار دنیای ارتباطات، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و ماهواره ای، همه چیز درباره جنگ نرم و مطالب جذاب دیگر برای بالاتر بردن سواد رسانه ای خود می‌توانید در بخش ارتباطات تبیان را مطالعه نمایید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا منسومی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همواره نقطه مطلوب تر وجود دارد

دبیر بخش های ارتباطات و تاریخ ایران و جهان تبیان در نمایشگاه قرآن

غرفه تبیان در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم


رصد شبکه‌های داخلی و خارجی، آخرین اخبار دنیای ارتباطات، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و ماهواره ای، همه چیز درباره جنگ نرم و مطالب جذاب دیگر را برای بالاتر بردن سواد رسانه ای خود می‌توانید در بخش ارتباطات تبیان را مطالعه نمایید

در ایران باستان چه گذشته است؟ سیری در گذشته تاریخ جهان، ورود به زوایای تاریخ معاصر ایران، بعد تاریخی ایران پس انقلاب و  گفته‌ها و ناگفته‌های تاریخ در بخش تاریخ ایران و جهان تبیان.

آقای عطااله باباپور، 24 ساله، متولد تهران، لیسانس علوم ارتباطات با گرایش روابط عمومی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، دبیر سیاسی مجله دانشجویی موج آخر و دبیر بخش‌های ارتباطات و تاریخ‌ ایران‌و‌جهان تبیان. آقای باباپور در هفتمین روز نمایشگاه قرآن در غرفه تبیان حضور داشتند. 


همکاری شما با تبیان از چه سالی آغاز شد و در چه بخش‌هایی فعالیت داشته‌اید؟

از سال 87 با موسسه و بخش جامعه و سیاست شروع به همکاری کردم. با این بخش در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و ارتباطات همکاری می‌کردم و از سال 89 که منوها تغییراتی داشت و بخش‌ها گسترده‌تر شدند و شکل سایت که بعد از آن به شمایل جدید در آمد به عنوان دبیر بخش‌های ارتباطات و تاریخ ایران و جهان مشغول هستم.

درباره کارشناسانی که در بخش ارتباطات و بخش تاریخ و ایران و جهان مطالب ارائه می‌کنند توضیح دهید.

در بخش ارتباطات و تاریخ با همکاری 4 کارشناس کار می‌کنیم برای بخش ارتباطات خانم ناظم زاده، کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی ارائه مقالات تولیدی را بر عهده دارند و خانم مرنی که کارشناس علوم ارتباطات هستند که فرآوری‌های بخش را تهیه می‌کنند؛ در بخش تاریخ هم آقای مرادی کارشناس ارشد علوم سیاسی تولیدی‌های بخش را و خانم رشیدی فرآوری‌های بخش را بر عهده دارند. که این بزرگواران اشراف خویی بر روی مسائل تاریخی دارند؛ با ما همکاری دارند.

مبحث ویژه‌ای که به آن در بخش ارتباطات توجه داریم بحث جنگ نرم است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیت این موضوع، در بحث رسانه سعی در رصد و اطلاع رسانی قوی داریم تا بتوانیم نیازها را در حد توان پاسخگو باشیم

درباره بخش ارتباطات و حوزه‌هایی که مطالب ارائه می‌کنید توضیح دهید.

بخش ارتباطات بیشتر در مسائل ارتباطات، نگاه رسانه‌ای دارد و سراغ مسائل و مفاهیم پایه‌ای و رویدادهای روز دنیای ارتباطات می‌رود در این بخش مباحثی مانند تلویزیون، رادیو، ماهواره، اینترنت و بحث‌های روزنامه نگاری، تبلیغ و روابط عمومی مورد بررسی و تحلیل واقع می‌شوند. مبحث ویژه‌ای که به آن در این بخش توجه داریم بحث جنگ نرم است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما و اهمیت این موضوع، در بحث رسانه سعی در رصد و اطلاع رسانی قوی داریم تا بتوانیم نیازها را در حد توان پاسخگو باشیم.

غرفه تبیان در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم

برای تهیه مطالب با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

مشکلاتی که می‌توان بدان اشاره کرد این موضوع است که اگر ما بتوانیم کارشناسان بیشتری را داشته باشیم طبعا می‌توانیم مسائل و اخبار را پوشش بهتری دهیم، و نیز از دیگر مشکلات این است که ما با توجه به سقف محدود و شرایط خاصی که برای انتشار مطالب داریم برای پوشش دهی این حجم اطلاعات با مشکل مواجه هستیم.

چقدر به نظراتی که کاربران برای مطالب شما ثبت می‌کنند اهمیت می‌دهید؟

نظرات کاربران راهنمای اصلی ما است و ما چه در زمینه گرایش مطالب و چه در زمینه انتخاب مطالب یقینا نظرات آنان را مد نظر داریم چون در برابر نیاز آن‌ها، اولویت اول ما تلاش برای رفع آن است؛ و نه تنها من، بلکه همه همکارانم در بخش‌های گوناگون؛ نظرات کاربران در چگونگی و نوع فعالیت شان تاثیر دارد.

اگر حضور این نمایشگاه‌ها و همایش‌ها مثل این است که ما در ظاهر بمانیم و در سطح کمیت بمانیم یقینا یک مانع است، مثل این است که ما در بحث قرآن فقط به تلاوت بپردازیم و از تفسیر آن باز بمانیم ولی اگر این نمایشگاه بتواند ما به آن عمق و بطن و تدبر در قرآن راهنمایی کند موثر است.

از کاری که در بخش ارتباطات و بخش تاریخ ایران و جهان انجام می‌دهید چقدر رضایت دارید؟

ما مانند سایر نهادهای فرهنگی نمی‌توانیم بگوییم به نقطه مطلوب رسیده‌ایم بلکه همواره یک گام جلوتر و نقطه مطلوب‌تری وجود دارد در واقع هیچ نقطه‌ای برای پایان کار ما نیست، نمی‌شود گفت که به نقطه مطلوب رسیدیم زیرا به شکل مداوم یک نقطه بالاتر و مطلوب‌تری وجود دارد و جای پیشرفت وجود دارد. در واقع ممکن است در کل رضایتی باشد اما جای فعلی نباید رضایت تامه ما را در بر داشته باشد همواره باید بیشتر تلاش کرد.

برگزاری هر ساله نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه قرآن کریم رو تا چه حد در نشر معارف قرآنی و دینی موثر می‌دانید؟

اگر حضور این نمایشگاه‌ها و همایش‌ها مثل این است که ما در ظاهر بمانیم و در سطح کمیت بمانیم یقینا یک مانع است، مثل این است که ما در بحث قرآن فقط به تلاوت بپردازیم و از تفسیر آن باز بمانیم ولی اگر این نمایشگاه بتواند ما به آن عمق و بطن و تدبر در قرآن راهنمایی کند موثر است.

مصاحبه: مونا ناصرپور

بخش روابط عمومی تبیان