تبیان، دستیار زندگی
بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همانند سال های گذشته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شده است و با بخش های جدید و تغییرات متنوع میزبان بازدیدکنندگانی است که نه تنها از شهر های مختلف ایران بلکه از سراسر دنیا برای بازدید به این نمایشگاه می آیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم:

موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی را بشناسید

نمایشگاه قرآن

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همانند سال های گذشته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شده است و با بخش های جدید و تغییرات متنوع میزبان بازدیدکنندگانی است که نه تنها از شهر های مختلف ایران بلکه از سراسر دنیا برای بازدید به این نمایشگاه می آیند.

راهروهای نمایشگاه روز به روز شلوغ تر می شوند و با دقتی بر روی تک تک افراد می توان به این نتیجه رسید که نمایشگاه امسال از نظر کیفی و کمی تغییرات محسوسی داشته است.

در این میان دو موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و سازمان دارالقرآن الکریم  به نمایندگی از سازمان تبلیغات اسلامی و بقیه موسسات وابسته در این دوره از نمایشگاه قد علم کرده و با برنامه های جدید و متنوع باعث جذب مخاطبان و بازدید کنندگان شده اند.

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، موسسه ای است کارآمد، اثر بخش و پویا و نیز الهام بخش در موسسات فرهنگی و اطلاع رسانی جهان اسلام با رسالت انسان سازی از طریق اعتلای معرفت و بصیرت دینی و اصلاح الگوهای رفتاری با بهره گیری از فناوری اطلاعات و روشهای نوین، علمی و جذاب بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت (ع) در راستای نیل به اهداف متعالی اسلام و تحقق ارزش های انقلاب اسلامی، در سال 80 و متعاقب انتصاب رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی بر مبنای رهنمود های مقام معظم رهبری رویکرد جدیدی در زمینه استفاده از فناوری روز جهت اجرای وظایف و دستیابی به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در این سازمان دنبال شد و با توجه به تاثیرات قابل توجهی که ارتقاء روز افزون فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در دگرگونی مناسبات اجتماعی و توسعه دانش و فرهنگ در سالهای اخیر ایفا نموده است.

این موسسه در بخش رسانه های دیجیتال حضور فعال دارد و به دلیل اینکه یکی از بزرگترین موسسات فرهنگی کشور به حساب می آید در این دوره از نمایشگاه به معرفی بخش های مختلف خود پرداخته و با استقبال خوبی نیز از سمت بازدید کنندگان روبروست.

بخش نرم افزار های تلفن همراه این موسسه یکی از بخش هایی است که در نمایشگاه حضور داشته و استقبال خوبی نیز از آن شده است در این بخش قرآن ، نهج البلاغه، قبله نما، ساعت اذان گو و... به صورت رایگان بر روی تلفن های همراه مراجعه کنندگان قرار می گیرد.

بخش شبکه های اجتماعی تبیان نیز در این نمایشگاه به جذب بازدید کنندگان برای عضویت در این شبکه ها می پردازد.

بخش دیگری که در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد بخش مرکز یادگیری تبیان یکی از بخش هایی است که در این دوره از نمایشگاه مراجعه کنندگان بسیاری از سمت نوجوانان و جوانان داشت.

در بخش آموزش سایت نیز مراجعه کنندگان با بخش های مختلف سایت آشنا می شوند در قسمت عضویت می توانند به راحتی در خود نمایشگاه عضو سایت تبیان شوند.

غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان هر شب راس ساعت 22 با شروع مسابقه پیامکی شبانه از شلوغ ترین غرفه ها به حساب می آید و ازدحام مردم در جلوی غرفه نشان از موفقیت این مسابقه و محبوبیت این غرفه در بین مردم است.

موسسه تبیان به دلیل سابقه بسیار خوبی که در امور فرهنگی کشور دارد از جمله سایت های معروف و به نام است بنابر این حضور مسئولان مختلف کشوری در این غرفه دور از انتظار نیست ، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام احمد محمدی قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علیزاده معاون بخش رسانه های دیجیتال، مهندس واعظیان مسئول بخش رسانه های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ، مهندس امینی مسئول امور اجرایی بخش رسانه های دیجیتال در نمایشگاه، مهندس حسین پور معاون بخش رسانه های دیجیتال در نمایشگاه قرآن کریم از مسئولانی بودند که با تمام دغدغه های موجود در غرفه موسسه تبیان حاضر شدند.

مسئولان و معاونان بخش های مختلف موسسه نیز در روزهای مختلف در غرفه حاضر می شوند و از نزدیک با کاربران و بازدیدکنندگان آشنا شده و با مشکلات آنها آشنا می شوند.

غرفه سازمان دارالقرآن الکریم که یکی دیگر از موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است با غرفه سازی متنوع و جذاب در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور یافته است .

برنامه های مختلفی که این سازمان ارائه می دهد شامل طرح های ویژه تربیت و آموزش، انجمن خیرین قرآنی ، جشنواره های قرآنی کودک و نوجوان، جوان و خانواده، جشنواره قرآنی جوان ، جشنواره قرآنی خانواده، طرح های آموزش قرائت قرآن کریم  و بسیاری دیگر از فعالیت های این سازمان ، برگزاری مسابقات مفاهیم و تصحیح در قرآن در این غرفه است که جوایز نفیسی از نرم افزار های این سازمان به برندگان اهداء می شود و همچنین در روز آخر قرعه کشی است که هدیه آن سفر مشهد مقدس است.

سازمان دارالقرآن با وجود طراحی زیبای غرفه ، به دلیل بد بودن مکان، از استقبال زیاد خوبی برخوردار نیست ولی امید است در ایام باقی مانده از نمایشگاه استقبال خوبی از آن بعمل آید.

گزارش: مونا ناصرپور

تنظیم: هومن بهلولی