تبیان، دستیار زندگی
بانوی تیرانداز ایران با درخشش در رقابت‌های المپیك لندن به جمع هشت نفر پایانی رقابت‌های تفنگ ده متر راه یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانوی ایرانی فینالیست شد


بانوی تیرانداز ایران با درخشش در رقابت‌های المپیك لندن به جمع هشت نفر پایانی رقابت‌های تفنگ ده متر راه یافت.


الهه احمدی

بازی‌های المپیك برای ایرانی‌ها در روز دوم، با رقابت تیراندازان زن در بخش تفنگ ده متر آغاز شد و مه‌لقا جام بزرگ و الهه احمدی دو تیرانداز ایران در این رقابت‌ها شركت كردند كه احمدی با درخشش توانست فینالیست شود.

الهه احمدی در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها كه هر ورزشكار 40 تیر ( در 4 دور) شلیك می‌كرد به امتیاز 397 ( از 400) رسید. احمدی در دور اول از 10 تیر خود 9 تیر 10 امتیازی و یك تیر 9 امتیازی داشت و 99 امتیاز گرفت در مرحله‌ی بعد نیز احمدی عملكرد دور اول را تكرار كرد و 99 امتیاز گرفت تا در نیمه‌ی رقابت‌ها در جمع هشت نفر باشد.

اما در دور سوم احمدی خوش درخشید و امتیاز كامل 100 را به دست آورد تا امید برای فینالیست شدن او زیاد باشد. در دور چهارم، همان ابتدا یك تیر را از دست داد و به رده‌ی دهمی نزول كرد. تیرانداز با تجربه‌ی ایران در پایان ست چهارم را با 99 امتیاز به پایان رساند و با 397 امتیاز به فینال صعود كرد.

مه لقا جام بزرگ در ده تیر نخست خود، عملكرد قابل قبولی نداشت و 97 امتیاز گرفت. امتیازهای 99، 98 و 97 نیز در ست‌های دوم و سوم و چهارم به دست آمد و جام بزرگ با 391 امتیاز در رده‌های پایین جدول ایستاد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا