تبیان، دستیار زندگی
شکسپیر، ملکه الیزابت دوم، جیمز باند، جی کی رولینگ (خالق هری پاتر)، مستر بین، جزیره سر سبز و رنسانس صنعتی دنیا، همگی می توانند به خودی خود سمبلی برای بریتانیا باشند. سمبلهایی که هرکدام بخشی از مراسم افتتاحیه المپیک سی ام را رقم زدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاحیه باشکوه المپیک با رژه ایرانی‌ها


شکسپیر، ملکه الیزابت دوم، جیمز باند، جی کی رولینگ (خالق هری پاتر)، مستر بین، جزیره سر سبز و رنسانس صنعتی دنیا، همگی می توانند به خودی خود سمبلی برای بریتانیا باشند. سمبلهایی که هرکدام بخشی از مراسم افتتاحیه المپیک سی ام را رقم زدند.

افتتاحیه المپیک

ساعت 21 به وقت لندن (30 دقیقه بامداد امروز در تهران) بادکنکهای کودکان در گوشه و کنار ورزشگاه ترکیده شد و ناقوس بزرگ درون ورزشگاه المپیک لندن به صدا درآمد تا آغازی بر بزرگترین نمایش و یا تئاتر دنیا باشد. تئاتری که برای انگلیسی ها نزدیک به 30 میلیون پوند رقم خورد و آنها از همه داشته هایشان استفاده کردند تا نمایشی بی نظیر را رقم بزنند.

در ابتدای این مراسم ورزشگاه را به شکل جزیره ای سرسبز در آورده بودند تا نگاهی به گذشته های برتانیا باشد، اما اندک اندک و با اشعار شکسپیر که تاکید می کرد «رویای بریتانیایی ها محقق شده»، صحنه تغییر کرد و به جای جزیره، برجهای بزرگ کارخانه های فولاد و ذغال سنگ از زمین سربرآوردند تا سمبلی از دوران رنسانس اروپا باشند.

در بخش دیگری از این مراسم جذاب که به کارگردانی " بویلی" کارگردان برنده اسکار انجام می شد، جیمز باند، شخصیت معرروف انگلیسی سراغ ملکه انگلیس رفت و در نمایشی همانند فیلمهای خود او را با چتر نجات و از داخل هواپیما به درون ورزشگاه آورد، اما در پایان این نمایش تلویزیونی کوتاه ملکه انگلیس به همراه ژاک روگ – رئیس کمیته بین المللی المپیک وارد جایگاه ویژه ورزشگاه شدند. سپس سرود ملی انگلیس نواخته شد و سایر شخصیتهای انگلیسی مانند جی کی رولینگ و روان اتکینسون (مستر بین) نمایشهایی را بر عهده داشتند.

در ابتدای این مراسم ورزشگاه را به شکل جزیره ای سرسبز در آورده بودند تا نگاهی به گذشته های برتانیا باشد، اما اندک اندک و با اشعار شکسپیر که تاکید می کرد «رویای بریتانیایی ها محقق شده»، صحنه تغییر کرد و به جای جزیره، برجهای بزرگ کارخانه های فولاد و ذغال سنگ از زمین سربرآوردند تا سمبلی از دوران رنسانس اروپا باشند

این مراسم که گفته می شود نیمی از هزینه های افتتاحیه المپیک پیشین را داشته، با جملات ملکه انگلیس یه صورت رسمی آغاز شد. ملکه الیزابت به عنوان بالاترین مقام بریتانیا جمله معروف منشور المپیک را خواند به صورت رسمی به همه شرکت کنندگان اعلام کرد که می تواند بازیها را آغاز کنند.

کاروان ایران در المپیک 2012 لندن

کاروان ایران نیز با رژه نزدیک به 20 ورزشکار و همراه در مراسم حضور داشت. البته حدود 10 ورزشکاری که امروز در لندن مسابقه دارند، در این مراسم حضور نداشتند. کاروان ایران را تعداد زیادی از همراهان تیم ها تشکیل می دادند.

کاروان ایران به پرچمداری، علی مظاهری، بوکسور تیم ملی از مقابل جایگاه مسئولان و تماشاگران رژه رفت.

کاروان ورزشی ایران با 52 ورزشکار در 13 رشته ورزشی، متشکل از ورزشکاران رشته‌های تیراندازی، ‌تیروکمان، بوکس، روئینگ، پینگ‌پنگ، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، وزنه‌برداری، شنا در این دوره از رقابت ها شرکت کرده است.

محمد عباسی، محمد علی‌آبادی، بهرام افشارزاده و برخی از روسا و سرپرست‌های فدراسیون‌های ورزشی از جمله مسئولان ایرانی حاضر در مراسم افتتاحیه هستند.

بدین ترتیب از امروز صبح (شنبه) بیش از ده هزار ورزشکار برای رسیدن به نزدیک به 1200 مدال المپیک با یکدیگر تلاش خواهند کرد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خبرآنلاین