تبیان، دستیار زندگی
غرفه آستان مقدس حضرت عباس(ع) در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با اجرای طرح «زیارت به نیابت»، امکان زیارت حرم حضرت ابوالفضل(ع) را در تهران فراهم کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیارت نیابتی حضرت عباس(ع) در نمایشگاه قرآن

حضرت عباس(ع)

غرفه آستان مقدس حضرت عباس(ع) در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با اجرای طرح «زیارت به نیابت»، امکان زیارت حرم حضرت ابوالفضل(ع) را در تهران فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی، محمد سعیدی مسئول غرفه آستان مقدس حضرت عباس(ع)، از برگزاری طرح معنوی «زیارت به نیابت» در این غرفه خبرداد.

مسئول واحد ارتباطات بین المللی آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) افزود: همانطور که می دانیم امکان سفر به کربلای معلّی و زیارت حرم حضرت عباس(ع)، برای همه افراد و شیفتگان آن حضرت میسّر نمی باشد، لذا دفتر آستان قدس حرم حضرت عباس(ع) در این رابطه تصمیم گرفت تا در اولین حضور خود در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن، با اجرای طرح ابتکاری «زیارت به نیابت» زمینه تشرف معنوی عاشقان و دلباختگان آن حضرت را فراهم آورد.

وی با اشاره به استقبال گسترده بازدید کنندگان از این طرح زیارتی افزود: در این طرح معنوی افراد با حضور در غرفه آستان مقدس حضرت عباس(ع)بصورت رایگان نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نموده و سپس خادمان حرم بطور متناوب و به نیابت از آنها به زیارت می پردازند و در پایان جهت حصول اطمینان زائرین گرامی از طرف این مرکز، رایانامه ای که در آن، زمان زیارت نایب درج گردیده به نشانی ایمیل افراد ارسال می گردد.

مسئول واحد ارتباطات بین المللی آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) در ادامه با اشاره به ارائه محصولات فرهنگی این مرکز در بخش نرم افزاری نمایشگاه گفت: عرضه لوح فشرده آستان مقدس حضرت العباس(ع) در این نمایشگاه بعنوان یک محصول فاخر فرهنگی می باشد، که به همت «شبکه جهانی الکفیل» به چند زبان زنده دنیا و از جمله زبان فارسی ترجمه شده و در آن مطالبی ارزنده چون تاریخچه حرم، مراحل بازسازی و طرح گسترش حرم، گالری عکسهای قدیمی و جدید حرم و همچنین مجموعه کتابهای موجود در کتابخانه حرم مطهر گردآوری شده است.

وی در خصوص دیگر محصولات این غرفه گفت: «مٌحتف الکفیل» نام کتابچه ای است که در آن کلکسیونی از نمونه های آثار باستانی و محصولات موزه آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) گردآوری و به مرحله چاپ رسیده است و در این غرفه در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.

مسئول غرفه آستان مقدس حضرت عباس (ع) در ادامه گفت: عرضه کارهای نفیس قرآنی شامل کتب خطی قرآنی و کتیبه های قرآنی حرم مطهر حضرت عباس (ع) و همچنین ارائه فیلم و عکسهای محفل های قرآنی حرم، از دیگر محصولات عرضه شده در این نمایشگاه می باشد.

سعیدی در خصوص پرچم قرمز رنگی که به نام مقدس حضرت عباس(ع) مزیّن گردیده و در ضلع شرقی این غرفه به اهتزاز درآمده است گفت: این پرچم مقدس که بیش از 2 ماه بر روی گنبد مطهر حضرت عباس(ع) نصب بوده بعنوان تحفه ای از حرم آن حضرت به این نمایشگاه آورده شده و تاکنون نظر بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب کرده و افراد جهت تبّرک آنرا زیارت می کنند.

مسئول واحد ارتباطات بین المللی آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) در پایان افزود: استقبال مردم ایران از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بسیار گسترده و قابل توجه بوده است که این نشان دهنده اهمیت ملّت ایران به قرآن و پیوند ناگسستنی آنان با کلام الهی و عترت می باشد.

خاطرنشان می شود غرفه آستان مقدس حضرت عباس(ع) در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) تهران، تا 25ماه رمضان و از ساعت 16 الی 24 پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

 

تنظیم: هومن بهلولی