تبیان، دستیار زندگی
شركت های مختلف دارای سیستم عامل های مختلفی اند كه هر یك نسبت به دیگری دارای معایب و مزیت هایی هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدام سیستم عامل را ترجیح می دهید؟


شركت های مختلف دارای سیستم عامل های مختلفی اند كه هر یك نسبت به دیگری دارای معایب و مزیت هایی هستند.

سیستم عامل های ارائه شده از سمت هر شركت به سرعت در حال پیشرفت و رفع معایب خود هستند. با این وجود هنوز  به عقیده عده ای برخی از سیستم عامل ها مانند مك از مایكروسافت عقب تر هستند البته باید این  موضوع را نیز در نظر گرفت كه این مسئله در تمام جنبه ها قابل مقایسه نیست.

کدام سیستم عامل را ترجیح می دهید؟

سیاست مایکروسافت و اپل :

ویندوز در سال 1985 ارائه شد. اگرچه ویندوز محبوب ترین سیستم عامل عصر حاضر است اما نمی توان مك را نیز نادیده گرفت.

این دو سیستم عامل دارای تفاوت هایی نیز هستند.

به عنوان مثال ویندوز را می توان بر روی هر نوع کامپیوتری نصب کرد و شرکت سازنده آن دارای هیچ اهمیتی نیست. اما این داستان در مورد اپل کاملا متفاوت است و مک تنها بر روی کامپیوترهایی که ساخت اپل باشند کار می کند.

ویندوز را می توان بر روی هر نوع کامپیوتری نصب کرد و شرکت سازنده آن اهمیتی ندارد پردازش مقدار بسیار زیادی دیتا در مک راحت تر از ویندوز است و علاوه بر آن میزان امکانات مک بیشتر از ویندوز است

پردازش مقدار بسیار زیادی دیتا در مک راحت تر از ویندوز است و علاوه بر آن میزان امکانات مک بیشتر از ویندوز است.

ویندوز بر روی امکانات دفتری یا همان Office تمرکز بیشتری نسبت به مک دارد، در حالی که تمرکز بیشتر مک بر روی گرافیک و مالتی مدیا است. به همین دلیل مک یکی از کامپیوترهای محبوب برای شبکه های تلویزیون و استدیوهای ضبط صدا است. در مقابل ویندوز که به صورت گسترده در ادارات و شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

مک یکی از کامپیوترهای محبوب برای شبکه های تلویزیون و استدیوهای ضبط صدا است. در مقابل ویندوز که به صورت گسترده در ادارات و شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

در مک نمی توان هر چیزی را تغییر و یا ارتقا داد و تنها چند مورد خاص مانند هارد دیسک یا رم را می توان تغییر داد، در حالی که ویندوز را می توان بر روی هر کامپیوتر با هر سخت افزاری اجرا کرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد
کدام سیستم عامل را ترجیح می دهید؟

تا چندی پیش مك را از نظر امنیتی برتر از ویندوز معرفی می كردند اما زمانی زیادی نگذشت كه خبر شیوع بدافزاری به نام Flashback برای سیستم عامل مک منتشر شد. به همین دلیل عده ای معتقدند كه مك ده سال از ویندوز عقب تر است و علت را این چنین بیان كرده اند كه تلاش و فعالیت مایکروسافت برای رفع سریع و امن گزارش های امنیتی ارجاع شده به این شرکت است. در حالی که تا پیش از این، آمار انتشار یافته درباره امنیت سیستم عامل مک آن را تا حدی آسیب ناپذیر نشان داده است.

با وجود تفاوت های این چنینی یكسری از فعالیت ها و اپلیكیشن هایی وجود دارد كه بر روی هر دو سیستم عامل ویندوز و مك كارایی دارد .

به عنوان مثال اگر بخواهید ایمیلی را سند كنید و یا كاری انجام دهید كه به موس یا كیبورد احتیاج داشته باشید چه می كنید؟

انجام این كار به وسیله آیپد و ... انجام پذیر است اما اگر بخواهیم از كامپیوتر خود نیز استفاده كنیم می توانیم بین دو ابزارمان ارتباط برقرار كنیم. به این صورت كه می توانیم آیپد و ... خود را به یک موس و کیبورد کنترل از راه دور تبدیل کنیم. در صورتی كه از Wi-Fi بهره می برید و می توانید ارتباط بیت دو وسیله خود را به یكدیگر برقرار كنید و اپلیكیشن Splashtop Touchpad را بر روی iDevice و كامپیوترتان نصب كنید .

کدام سیستم عامل را ترجیح می دهید؟

پس از نصب این برنامه بر روی یکی از این دو سیستم عامل، باید یک کلید امنیتی برای خود انتخاب کنید تا امنیت شما تامین شده و از دسترسی های غیر مجاز توسط iDevice های دیگر جلوگیری به عمل آید .

اکنون نوبت به iDevice شما میرسد. پس از اجرای اپلیكیشن مورد نظر بر روی iDevice تان، کامپیوتر شما به صورت اتوماتیک شناسایی شده و می توانید برای آن یک نام انتخاب کنید تا تشخیص آن از دستگاه های مشابه دیگری که از این برنامه استفاده می کنند، راحت تر شود.

اکنون به منظور اتصال به کامپیوتر خود باید کلید امنیتی که قبلا انتخاب کرده بودید را وارد کنید. به محض اینکه اتصال با موفقیت انجام شود، کامپیوتر شما یک پیغام نمایش می دهد و پس از آن می توانید کار کردن با این اپلیکیشن را آغاز کنید. اکنون تصویری شبیه تاچ پد یک لپ تاپ را مشاهده خواهید کرد که از آن می توانید به عنوان موس استفاده کنید. کلیک های چپ و راست نیز در تصویر مشخص هستند.

کدام سیستم عامل را ترجیح می دهید؟

اگر می خواهید از صفحه کلید این اپلیکیشن نیز استفاده کنید، کافیست روی آیکونی که در قسمت بالا و سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید.

کدام سیستم عامل را ترجیح می دهید؟

در صورتی که ارتباط بین iDevice شما و کامپیوترتان با مشکل مواجه شده است، می توانید از دکمه ای که در قسمت بالا و سمت راست صفحه قرار دارد به منظور Refresh کردن ارتباط بین این دو استفاده کنید.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Splashtop Turns Your iPhone Into Remote Keyboard & Mouse For PC/ Mac "By Hamza"

Splashtop Remote Desktop for iPhone & iPod

support-remote.splashtop