تبیان، دستیار زندگی
یکشنبه اول مرداد مصادف با هفتمین روز از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روزهای پر استقبال در این دوره از نمایشگاه بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه

نمایشگاه قرآن

یکشنبه اول مرداد مصادف با هفتمین روز از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روزهای پر استقبال در این دوره از نمایشگاه بود.

حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه حال و هوای نمایشگاه را عوض کرده بود وی با بازدید از کلیه بخش‌های نمایشگاه ابراز خور سندی کرد و گفت : تعدادی از نسخ خطی ارزشمند دینی و غیر دینی توسط برخی از گروه‌ها و اشخاص خریداری و از کشور خارج شده است که باید با استفاده از راهکارهایی چون اشاعه فرهنگ وقف و اطلاع رسانی در زمینه اهمیت وقف یا اهدای نسخ خطی مانع از تکرار این نوع فعالیت‌ها شد.

وی همچنین اعلام کرد: بحث تدبر در قرآن به خوبی در آثار تولیدكنندگان و هنرمندان حاضر در نمایشگاه قرآن دیده می‌شود و تصاویر و آثار به خصوص آیاتی كه در رابطه با زمین، آسمان و كهكشان ارائه شده، می‌شود عظمت قرآن را بیشتر درك كنیم؛ زیرا خلقت آسمان و زمین برای مردم بسیار پرجاذبه است.

نمایشگاه قرآن

حسینی تصریح كرد: همه بخش‌های نمایشگاه صد درصد برای همه بازدیدكنندگان مفید و پرجاذبه است و همچنین بر ایمان افراد بازدیدكننده نیز افزوده می‌شود و در زندگی تمام افراد آنان مۆثر است.

همچنین میهمانان مصری که با حضور خود در نمایشگاه و استقبال از بخش‌های مختلف نمایشگاه مهر تأییدی بر موفقیت این نمایشگاه به حساب می‌آید با تلاوت آیات مختلف قرآن کریم به زبان‌های مختلف باعث جذب بازدید کنندگان شدند.

گفتنی است بیستمین نمایشگاه قرآن کریم تا 24 مرداد ماه آماده پذیرایی از بازدید کنندگان می باشد.

گزارش: مونا ناصرپور

تنظیم: هومن بهلولی