تبیان، دستیار زندگی
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال کاندیداتوری‌‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: برنامه ای برای این موضوع ندارم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش لاریجانی به خبر نامزدیش در انتخابات


رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال کاندیداتوری‌‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: برنامه ای برای این موضوع ندارم.

لاریجانی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان مراسم تودیع و معارفه معاونان جدید نظارت و قوانین مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش تعداد جلسات صحن علنی مجلس گفت: این تغییر تغییر معقولی است و به صورت موقت در مجلس اتفاق افتاده و همیشگی نیست، چون در ابتدای مجلس باید کمیسیون ها وقت بیشتری بگذارند و طرح ها و لوایحی که باید در مجلس بررسی شود، تهیه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با کاهش تعداد روزهای صحن علنی مجلس کمیسیون ها دو روز در هفته جلسه پربار دارند تا لوایح دولت و طرح های مرکز پژوهش ها را بررسی کرده و به صحن ارائه کنند.

لاریجانی افزود: زمانی که دستور کار صحن علنی مرتب تر شده و برنامه کاری کمیسیون ها مشخص شود، مجلس مجددا روال سه روز کار در هفته را در پیش خواهد گرفت.

ریاست مجلس شورای اسلامی فعالیت های قوه مقننه را زنجیره ای بهم پیوسته خواند و گفت: اگر یک بخش از این زنجیره به موقع کار را نرساند زنجیره نمی تواند موفق باشد. به همین دلیل مرکز پژوهش‌ها، معاونت و نمایندگان باید به موقع کار خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: دولت هم باید لوایح خود را به موقع ارائه دهد، لایحه بودجه باید پانزدهم آذر ماه ارائه شود. اگر دیرتر بیاید این زنجیره عقب می افتد، اتفاقی که طی دو سال اخیر رخ داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال کاندیداتوری‌‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: برنامه ای برای این موضوع ندارم

لاریجانی کمیسیون ها را آخرین حلقه این زنجیره خواند و گفت: معاونت قوانین در این زمینه می‌تواند مشاوره حقوقی به نمایندگان ارائه دهد و کارشناسانی را به عنوان مشاور در کمیسیون ها به کار گیرد.

ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون ها گلوگاه هستند هر چه در این زنجیره موفق تر عمل کنند کار بهتری را برای تصویب به مجلس ارائه می دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس برای حل مشکل گرانی گفت: کار مجلس نظارت و کمک به دولت برای حل مشکلات است چون این مشکل ریشه تقنینی ندارد بلکه باید ساز و کار مدیریتی کشور اصلاح و متناسب شود.

وی ادامه داد: در موضوع گرانی ها مساله تحریم ها هم نقش داشته اما حدش این نبوده که همه گرانی ها به آن مربوط باشد.

مجلس شورای اسلامی

لاریجانی با اشاره به جلسه فردا یا روز چهارشنبه مجلس با مسئولان دولتی گفت: در این جلسه که با حضور مسئولان دولتی و روسای کمیسیون ها برگزار می شود، مساله گرانی شیر، لبنیات، گندم و برنج بررسی خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال کاندیداتوری‌‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: برنامه ای برای این موضوع ندارم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر قانون انتخابات گفت: موضوعی که حضرت آیت الله یزدی با بنده در قم مطرح کردند بیشتر در خصوص ساز و کارهایی بود که می توان برای انتخابات ترتیب داد که فشار روی شورای نگهبان نیاید، چون در کشورهای دیگر احزاب تعداد کاندیداها را کاهش می دهند اما در ایران احزاب بزرگ وجود ندارد و کاندیداهای مستقل زیادند.

لاریجانی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس باید حداقل هایی را برای صلاحیت افراد قبل از کاندیداتوری مشخص کرد.

وی افزود: اینکه چه کسانی انتخابات را برگزار کنند و آیا ساز و کار موجود مناسب است یا نه، از سوالات مطرح در این بخش است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر قانون انتخابات گفت: موضوعی که حضرت آیت الله یزدی با بنده در قم مطرح کردند بیشتر در خصوص ساز و کارهایی بود که می توان برای انتخابات ترتیب داد که فشار روی شورای نگهبان نیاید، چون در کشورهای دیگر احزاب تعداد کاندیداها را کاهش می دهند اما در ایران احزاب بزرگ وجود ندارد و کاندیداهای مستقل زیادند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقش قوه مجریه در انتخابات معقول است، چون حجم کاری زیادی بر عهده این قوه است اما سوال اینجاست که آیا می شود در راس این کار ساز و کاری درست کرد که بخش های دیگر درگیر شوند و در واقع جنبه تکمیلی شود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: نمی خواهم در این زمینه اظهارنظر قاطعی بکنم چون باید این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و حداقل هایی برای کاندیداهای مجلس تعیین شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به خبر نگار مهر در خصوص تخلف دولت در عدم ارائه لایحه شرح وظایف وزارتخانه های ادغامی گفت: دولت باید لایحه شرح وظایف وزارتخانه های ادغامی را تدوین کرده و ارائه دهد، حدود شش ماه از فرصت قانونی دولت برای این لایحه گذشته است و قوه مجریه موظف است برای حل مشکلات خود در این وزارتخانه ها هر چه زودتر لایحه شرح وظایف وزارتخانه های ادغامی را ارائه کند.

بخش سیاست تبیان


منبع:  مهر