تبیان، دستیار زندگی
فروش پایین سینماهای پایتخت به نحوی است که فیلم «راه بهشت» با وجود یک میلیارد و و 200 میلیون تومان هزینه تولید تنها 15 میلیون تومان فروخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم هایی که نمی فروشند

برنامه اکران فیلم‌ها در ماه رمضان


فروش پایین سینماهای پایتخت به نحوی است که فیلم «راه بهشت» با وجود یک میلیارد و و 200 میلیون تومان هزینه تولید تنها 15 میلیون تومان فروخته است.


فیلم

خوابم میاد

فیلم خوابم میاد ، ساخته ی رضا عطاران ، داستان معلمی ساده و درستکار که به سن میانسالی رسیده در برقراری ارتباط با زنها دچار مشکل است ، با دختری پاستیل فروش آشنا می شود که برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبرو است و رضا را ترغیب به کارهایی می کند که باب میلش نیست ...

«خوابم می‌آد» رضا عطاران هم نتوانست از پس اوضاع نابسامان سینمای ایران در سال 91 بربیاید.

این فیلم با وجود سختگیری در اکران و محدود بودن سالن‌های سینما اگرچه توانست فروشش را طی 36 روز در تهران به یک میلیارد و 650 میلیون و 800 هزار تومان برساند، اما این فروش هم دردی از دردهای فصل بی رونق فروش سینمای ایران کم نکرد.

البته این رقم فروش در قبال هزینه صرف شده برای تولید فیلمی مثل «خوابم می‌آد» رقمی نیست که باعث ضرر تولیدکننده شود. در همین فصل اکران هستند، فیلم‌هایی که هزینه تولید آن‌ها میلیاردی یا نزدیک به میلیارد است.

شور شیرین

شور شیرین ساخته جواد اردکانی فیلمی حماسی از  دلاور مردی های یکی از فرزندان غیور ایران ‌زمین به نام سردار محمود کاوه است که به‌ عنوان یکی از فرماندهان سپاه سقز به جنگ نفاق و ضد انقلاب رفت.

راه بهشت نیز با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی ساخته شده است ، در 8 روز نمایش تنها 15 میلیون فروش داشته است .

این فیلم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با پرداختن به بخشی از زندگی این شهید بزرگوار در استان کرمانشاه و به کمک سپاه نبی اکرم(ص) این استان ساخته و آماده نمایش شد.

«شور شیرین» با هزینه 970 میلیون تومانی ساخته شده، اما در مدت 17 روز نمایش تنها 65 میلیون تومان فروش کرده است.

فیلم

آزمایشگاه :

فیلم آزمایشگاه ساخته ی حمید امجد ، داستان جوانی شهرستانی و دست و پا چلفتی (فرهادِ قهرمان) است که ازقضا شاگرداول رشته علوم آزمایشگاهی است که پس از اتمام موفقیت آمیز دانشگاه، برای استخدام و آغاز فعالیت کاری وَ به پیشنهاد یکی از همکلاسی های دوران دانشگاه(نیلوفر) به آزمایشگاه پدرِ نیلوفر آمده تا از تنها رقیبش که تنبل ترین همکلاسی دانشگاهش نیز هست، بهتر باشد و شغلِ کار در آزمایشگاه را تصاحب کند.

آزمایشگاه با هزینه ی 585 میلیون تومانی ساخته شده ، اما  43 روز نمایش تنها موفق به فروش 317 میلیونی شده است .

راه بهشت :

فیلم راه بهشت ساخته ی مهدی صباغ زاده ، داستان " معصب " پسر اشراف زاده ای در مکه می باشد که تمام دختران آرزوی زندگی با او را دارند. اما معصب در دل گروی دختری بادیه نشین به نام " زلفا " داده. وی به خوبی می داند که ازدواج با زلفا که یک بادیه نشین است ، چیزی نزدیک به غیر ممکن است اما...

راه بهشت نیز با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی ساخته شده است ، در 8 روز نمایش تنها 15 میلیون فروش داشته است .

فیلم

کیمیا و خاک :

فیلم «کیمیا و خاک» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی و نویسندگی عباس رافعی و بهرام صحیحی ساخته سال 1387 است. فضای ملتهب آبان ماه سال 1357 سرنوشت پنج گروهی را که می‌خواهند با آخرین پرواز از ایران خارج شوند به هم گره می‌زند و در این میان یکی از ماموران اصلی ساواک در جستجوی مدرکی است که هویت مخالفان را می تواند فاش سازد و...»

فیلم کیمیا و خاک نیز با هزینه 570 میلیون تومانی ساخته شده ، اما در مدت 7 روز نمایش تنها توانسته 57 میلیون تومان فروش داشته باشد .

سینمای ایران روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. شاید اگر برنامه اکران سینماها در ماه رمضان می‌توانست مخاطب را به سمت سینماها جذب کند، در سکانس‌های ویژه اتفاقات خوبی می‌افتاد، اما حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرده فیلم‌های روی پرده در سئانس ویژه به نمایش درمی‌آیند و از 5 مرداد «من و تو» محمد بانکی روی پرده می‌رود. همچنین «نامزد آمریکایی من» داود توحیدپرست با افتادن کف فروش «بدون اجازه» جایگزین این فیلم در سینماها خواهد شد.

به نظر می‌رسد با برنامه‌ نه چندان منسجم شورای صنفی نمایش برای اکران در ماه رمضان، اوضاع فروش فیلم‌ها در این ماه با افت قابل توجهی همراه باشد.

جدول زیر فروش فیلم‌های روی پرده را تا پنجشنبه 29 تیرماه در تهران نشان می‌دهد.

نام فیلم

کارگردان

روزهای نمایش

هزینه تولید

فروش فیلم

خوابم می‌آد

رضا عطاران

36

500 میلیون تومان

یک میلیارود و 650 میلیون و 800 هزار تومان

آزمایشگاه

حمید امجد

43

585 میلیون تومان

317 میلیون و 400 هزار تومان

بدون اجازه

مرتضی هرندی

15

600 میلیون تومان

32 میلیون 600 هزار تومان

همه چی آرومه

مصطفی منصوریار

8

450 میلیون تومان

75 میلیون و 100 هزار تومان

راه بهشت

مهدی صباغ‌زاده

8

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

15 میلیون و 200 هزار تومان

کیمیا و خاک

عباس رافعی

7

590 میلیون تومان

57 میلیون و 400 هزار تومان

شور شیرین

جواد اردکانی

17

970 میلیون تومان

65 میلیون و 600 هزار تومان

فرآوری :مسعود عجمی

بخش سینما وتلویزیون تبیان


منابع : نقد سینما ، خبر آنلاین