تبیان، دستیار زندگی
سه روز پس از وقوع یک حمله به اتوبوسی حامل اتباع اسرائیلی در بلغارستان، سرخط مطالب اغلب رسانه های غربی و صهیونیستی را اتهام زنی به ایران و طرح ادعای دست داشتن ایران در این حمله تشکیل می دهد. شواهد حاکی از آن است که این کار با یک برنامه ریزی مشخص و با هدفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارالقاعده نیست،به ایران حمله کنید


سه روز پس از وقوع یک حمله به اتوبوسی حامل اتباع اسرائیلی در بلغارستان، سرخط مطالب اغلب رسانه های غربی و صهیونیستی را اتهام زنی به ایران و طرح ادعای دست داشتن ایران در این حمله تشکیل می دهد. شواهد حاکی از آن است که این کار با یک برنامه ریزی مشخص و با هدفی خاص انجام می پذیرد

انفجار بلغارستان

به گزارش «تابناک»، تنها ساعاتی پس از وقوع حمله مذکور، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی، ایران را متهم به انجام این عملیات کرد. اندکی بعد، مقامات کاخ سفید نیز به وی پیوستند و همراه با برخی رسانه های غربی، حمله ای تبلیغاتی را علیه ایران و همچنین حزب الله لبنان آغاز کردند.

بر این اساس، در حالی که هنوز بازرسی های نیروهای امنیتی بلغارستان درباره این واقعه ادامه دارد و هیچ فرد، گروه یا کشوری به عنوان عامل یا برنامه ریز این حمله معرفی نشده، رسانه های غربی نه تنها اخبار، بلکه تحلیل ها و مصاحبه هایی را منتشر می کنند که همگی در اینکه انجام حمله مذکور کار ایران بوده، متفق القول هستند.

این روند، از شب گذشته و پس از انتشار گزارشی از سوی پلیس نیویورک که ایران را متهم به دست داشتن در 9 حمله تروریستی در سال جاری میلادی می کرد، وارد فاز جدیدی شد. این گزارش که بدون ارائه هیچ مدرک مشخصی منتشر شده، از سوی رسانه های غربی به عنوان سندی در اثبات ادعاهایشان علیه ایران مورد استفاده قرار گرفت.

اما نکته مهمتر این است که رسانه های مذکور با استفاده از این گونه مطالب و نیز فضای مبهم به وجود آمده، درصدد هستند تا از یک سو به اصطلاح خودشان «انتقام گیری» و اقدام متقابل از سوی اسرائیل علیه ایران و همچنین افزایش فشارهای بین المللی بر ایران را موجه جلوه دهند.

برخی از منابع خبر داده اند که القاعده رسما مسئولیت انفجار بلغارستان را بر عهده گرفته است . اما رسانه هایی خاص قاطعانه می گویند که نه کار القاعده نیست ، کار ایران است ، انتقام بگیرید!

بر اساس همین خط رسانه ای، شبکه خبری «فاکس نیوز» از روز گذشته تاکنون دو مصاحبه با مقامات آمریکایی را در سایت خود منتشر کرده است. در مصاحبه اول، «مایک راجرز»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشته انتقام گیری اسرائیل را امری کاملاً محتمل می داند و همچنین نسبت به آنچه تلاش ایران برای افزایش فعالیت های تروریستی در جهان دانسته، اظهار نگرانی کرده است.

مصاحبه دوم این شبکه با «جان بولتون»، سیاستمدار جنگ طلب آمریکایی و سفیر سابق این کشور در سازمان ملل انجام گرفته که در آن، بولتون ضمن فراتر رفتن از اظهارات سایرین درباره «امکان» و «احتمال» انتقام گیری اسرائیل، بر ضرورت انجام چنین اقدامی از سوی این رژیم تأکید کرده است.

بولتون همچنین در اظهاراتش گفته اگر تنها یک زمان برای انتقام گیری اسرائیل و اقدام نظامی این رژیم علیه ایران وجود داشته باشد، آن زمان همین الان است.

علاوه بر این، روزنامه «واشنگتن پست» نیز در مطلبی که توسط هیئت تحریریه خود تهیه کرده و بنابراین، دیدگاه رسمی این روزنامه محسوب می شود، خواستار آن شده که به دلیل طرح این اتهامات جدید علیه ایران، جامعه بین المللی موضع سخت تری علیه ایران اتخاذ کرده و از جمله، این کشور را تحت تحریم های شدیدتری قرار دهد.

غرب و رژیم صهیونیسی در برنامه ای کاملاً حساب شده سعی دارند با قرار دادن ایران در جایگاه متهم، ترورهای دانشمندان ایرانی، تحریم های وضع شده علیه ایران و دیگر اقدامات خصمانه در گذشته را توجیه کرده و ادامه این موارد در آینده را نیز مشروع جلوه دهند

به این ترتیب، آن گونه که از این مطالب برمی آید، غرب و رژیم صهیونیسی در برنامه ای کاملاً حساب شده سعی دارند با قرار دادن ایران در جایگاه متهم، ترورهای دانشمندان ایرانی، تحریم های وضع شده علیه ایران و دیگر اقدامات خصمانه در گذشته را توجیه کرده و ادامه این موارد در آینده را نیز مشروع جلوه دهند.

فضاسازی رسانه ای اخیر را می توان یکی از گسترده ترین تهاجمات تبلیغاتی علیه ایران طی چند سال گذشته در نظر گرفت که هدفی جز افزایش فشارها بر ایران به شیوه های گوناگون را دنبال نمی کند.

بخش سیاست تبیان


منابع:  تابناک