تبیان، دستیار زندگی
به دنبال تبلیغات رسانه های وهابی مبنی برای تخریب حرم حضرت زینب(س)، نیروهای ارتش سوریه برای حفظ امنیت حرم در آنجا مستقر شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهدید به تخریب حرم حضرت زینب


به دنبال تبلیغات رسانه های وهابی مبنی برای تخریب حرم حضرت زینب(س)، نیروهای ارتش سوریه برای حفظ امنیت حرم در آنجا مستقر شدند.

تهدید به تخریب حرم حضرت زینب

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ پس از دعوت رسانه های وابسته به وهابی ها برای تخریب اماکن و حرم های مقدس سوریه ، تلاش تروریست های مسلح برای در دست گرفتن کنترل حرم حضرت زینب (س) اطراف دمشق و تخریب آن با واکنش سریع نیروهای ارتش سوریه با شکست مواجه شد.

به گزارش منابع خبری در پی اقدام عناصر مسلح در حمله به منطقه حضرت زینب (س) در اطراف دمشق، نیروهای ارتش در واکنشی سریع به این حملات پاسخ دادند، و با استقرار کامل در این منطقه کاملا توطئه تخریب این مکان مقدس را خنثی کردند.

حملات عناصر و گروه های مسلح به منطقه حضرت زینب (س) درحالی صورت می گیرد که بیانگر وابستگی کامل عناصر مسلح و تروریست به جریانهای وهابی خارجی و تلاش آنها برای برانگیختن جنگ داخلی و طایفه ای بین قومیتها و اقشار مختلف مردم این کشور است .

رسانه های وابسته وهابی طی روزهای اخیر با تشدید تبلیغات، خواستار تخریب حرم حضرت زینب در اطراف دمشق شده اند .

به دنبال تبلیغات وهابی ها برای تخریب حرم حضرت زینب(س) ارتش سوریه صبح دیروز  برای حفظ حرم حضرت زینب(س) نیروهایش را در منطقه اطراف حرم مستقر کرد تا این مکان را از وجود تروریستها پاکسازی کند

هم چنین خبر از تهدید به تخریب بارگاه حضرت رقیه نیز به گوش می رسد. به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که وهابی های مقیم سوریه که از سوی عربستان سعودی و قطر حمایت می شوند و چند ماهی است که به جان حکومت سوریه افتاده اند، با ارسال فکس به دفتر تولیت حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها، تهدید کرده اند که در آینده ای نزدیک این حرم مطهر را بمب گذاری و منفجر خواهند کرد.

در همین راستا مۆسسه بین المللی «منظمة اللاعنف الاسلامیة» که در زمینه حمایت و دفاع از حقوق شیعیان در سراسر جهان فعالیت می کند نیز با انتشار بیانیه ای، خبر رسیدن این فکس تهدید آمیز به دفتر تولیت حرم حضرت رقیه را تأیید کرد.

وهابی های مقیم سوریه که از سوی عربستان سعودی و قطر حمایت می شوند و چند ماهی است که به جان حکومت سوریه افتاده اند، با ارسال فکس به دفتر تولیت حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها، تهدید کرده اند که در آینده ای نزدیک این حرم مطهر را بمب گذاری و منفجر خواهند کرد

گفته می شود به محض رسیدن این فکس به تولیت حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها، مسئولان این تولیت نامه را به سازمان اطلاعات و امنیت سوریه تحویل دادند تا اقدامات لازم برای یافتن منبع ارسال آن و نیز مقابله با هرگونه عملیات احتمالی را اتخاذ کنند.

تهدید به تخریب حرم حضرت زینب

در پایان شایان ذکر است که این تهدید در حالی انجام شده که حدود یک هفته پیش امام جماعت حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها و حدود یک ماه پیش امام جماعت حوزه علمیه زینبیه در منطقه "سیده زینب" سوریه، توسط افراد تروریست ترور و به شهادت رسیدند.

شبکه جعلی ماهواره ای با آرم تلویزیون سوریه

خبر دیگر اینکه حامیان گروههای مسلح در سوریه، با هدف متزلزل کردن روحیه مردم و نیروهای ارتش سوریه، شبکه ای ماهواره ای با آرم تلویزیون رسمی سوریه راه اندازی کرده اند که وزارت اطلاع رسانی این کشور در این زمینه به مردم هشدارداده  است که شبکه ای ماهواره ای با آرم تلویزیون سوریه در حال پخش سرودهای ملی است .

وزارت اطلاع رسانی سوریه با تاکید بر اینکه راه اندازی این شبکه، یک دام رسانه ای است، هشدار داد احتمال اینکه در صورت قطع پخش هر یک از شبکه های ملی سوریه، این شبکه جعلی به آنها پخش شود، وجود دارد.

اخیرا ماهواره های عربی نییل ست و عرب ست در اقدامی خصمانه و در تلاش برای جلوگیری از انتقال واقعیتها و آگاه شدن افکارعمومی عرب از تحرکات خطرناک گروههای مسلح تروریستی، پخش شبکه سوری الدنیا را متوقف کردند.

فرآوری : یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: ابنا، شیعه آنلاین، مهر