تبیان، دستیار زندگی
سید محمد حسینی گفت: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاصل تلاش همه نهادهای دولتی و خصوصی است که در برپایی این رویداد معنوی جهان اسلام سهیم‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه قرآن دستاورد تلاش نهادهای دولتی و خصوصی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سید محمد حسینی گفت: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاصل تلاش همه نهادهای دولتی و خصوصی است که در برپایی این رویداد معنوی جهان اسلام سهیم‌اند.

به گزارش روابط عمومی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به نوزده دوره برگزاری این نمایشگاه و تجربه‌های آن، بیستمین دوره از این رویداد قرآنی به بهترین نحو در حال برگزاری است.

حسینی با اشاره به درخواست‌های بسیار نهادها و موسسه‌ها برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، افزود: این گردهمایی معنوی هر سال با رشد کیفی همراه بوده و ما با استقبال پرشور نهادهای مختلف دولتی و خصوصی روبه‌رو هستیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تقسیم کار خوبی میان نهادهای مختلف دولتی و خصوصی برای تصدی بخش‌های مختلف بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که «موسسات قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضوری فعال دارند»، گفت: به اعتقاد من اگر کسی از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کند می‌تواند با آخرین دستاوردهای قرآنی آشنا شود و محصولات جدید این حوزه را رصد کند.

حسینی با تاکید بر اهمیت «عترت» بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، تاکید ویژه بر موضوع «عترت» است؛ به‌ویژه این‌که چندی پیش معاونت قرآن و عترت نیز با تصمیم هیات دولت در وزارتخانه به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن را فراهم می‌کند و همه دستگاه‌ها در این رویداد معنوی حضور می‌یابند. بنابراین، می‌توان این نمایشگاه را دستاورد تلاش همه نهادهای دولتی و خصوصی معرفی کرد.

حسینی بخش «بیداری اسلامی» و «عفاف و حجاب» را از مهم‌ترین بخش‌های بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دانست.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 25 تیر با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز به کار کرده است و تا 24 مردادماه ادامه دارد.

تنظیم: هومن بهلولی