تبیان، دستیار زندگی
لباس رژه كاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیك 2012 لندن تغییر كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران چه لباسی در المپیک می‌پوشد


لباس رژه كاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیك 2012 لندن تغییر كرد.

لباس المپیک

با تصمیم كمیته ملی المپیك لباس المپیكی‌ها در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیك دستخوش تغییراتی شد. به این ترتیب كه نمایندگان ایران با كت و شلوار نوك مدادی با راه‌راه‌های آبی رنگ و پیراهن سفید با راه‌راه‌های آبی رنگ در مراسم رژه تیم‌ها حضور پیدا می‌كنند.

پیش از این قرار بود كاروان ورزشی ایران در مراسم گشایش بازی‌های المپیك لندن با كت‌ آبی كاربنی و شلوار سفید حضور پیدا كند كه این لباس‌ها توسط شركت چینی تهیه شده بود. اما به یكباره نظر مسئولان كمیته ملی المپیك تغییر كرد و لباس كاروان در مراسم رژه تغییر كرد.

پس از این تصمیم، كمیته ملی المپیك كت و شلوار نوك مدادی با راه‌‌راه‌های باریك آبی رنگ كه تولید یكی از شركت‌های داخلی است را جایگزین كت و شلوار شركت چینی كرد. نكته جالب توجه این كه با وجود اینكه كت و شلوارها تولید یك شركت ایرانی است، آرم این شركت چینی پایین‌تر از جیب روی سینه كت نصب شده است!

طی روزهای گذشته از سوی این تولیدی داخلی با نفرات اعزامی ایران به بازی‌های 2012 لندن تماس گرفته شده تا برای جابجایی آرم این شركت چینی از روی كت به سرآستین مراجعه كنند تا این جابجایی صورت گیرد!

پیش از این قرار بود كاروان ورزشی ایران در مراسم گشایش بازی‌های المپیك لندن با كت‌ آبی كاربنی و شلوار سفید حضور پیدا كند كه این لباس‌ها توسط شركت چینی تهیه شده بود. اما به یكباره نظر مسئولان كمیته ملی المپیك تغییر كرد و لباس كاروان در مراسم رژه تغییر كرد

لباس كاروان ایران در حالی در آستانه شروع بازیهای المپیك تغییر یافته كه همیشه ورزشكاران ایرانی از داشتن یك لباس واحد در بازی‌های رسمی رنج برده‌اند و همیشه دغدغه‌های زیادی برای رنگ و نوع پوشش داشته‌اند. این در حالی است كه بیشتر كشورها طراحی لباس نسبتا ثابتی دارند، به گونه‌ای كه با دیدن لباس آنها می‌توان فهمید از كدام كشور هستند، اتفاقی كه به نظر نمی‌رسد، به این زودی‌ها برای ورزش ایران رخ دهد!

در این دوره از بازی‌ها هم علی‌رغم این كه كمیته ملی المپیك ماه‌ها قبل در اطلاعیه‌ای از طراحان برای طراحی لباس ایران در بازیهای المپیك لندن دعوت به همكاری كرده بود، ‌اما عملا باز هم شاهد انتخاب‌های عجولانه مسئولان هستیم تا لباسی با فرمت و رنگ نه چندان مناسب برای حضور كاروان ایران در مراسم افتتاحیه بزرگترین رویداد ورزش جهان انتخاب شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا