تبیان، دستیار زندگی
نایب رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اعلام مبلغ مورداختلاف فدراسیون و صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر،گفت: هنوز با مسئولان صداوسیما به توافق نرسیده‌ایم و اگر این اتفاق رخ ندهد در هفته دوم اجازه ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته دوم لیگ برتر پخش نمی‌شود!


نایب رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اعلام مبلغ مورداختلاف فدراسیون و صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر،گفت: هنوز با مسئولان صداوسیما به توافق نرسیده‌ایم و اگر این اتفاق رخ ندهد در هفته دوم اجازه ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهیم.
هادی آیت اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مسائل مختلف مربوط به فوتبال ایران از جمله حق پخش تلویزیونی ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما بر سر مسئله حق پخش تلویزیونی هنوز با مسئولان صداوسیما به توافقی نرسیده‌ایم و فقط این هفته اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی را به ورزشگاه‌ها دادیم و قرار است طی یکی دو روز آینده به مذاکرات خود با آنها ادامه دهیم. مطمئن باشید اگر به توافق نرسیم در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر اجازه ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهیم.

سیما و فدراسیون فوتبال

وی در همین خصوص افزود: باید بین فدراسیون فوتبال و صداوسیما تعاملی دو طرفه وجود داشته و دو طرف حق و حقوق یکدیگر را رعایت کنند، چیزی که متاسفانه هنوز اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر کف پیشنهاد ما به صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر در یک فصل 17 میلیارد تومان است در حالی که مسئولان تلویزیون می‌خواهند مبلغ ناچیزی را به مبلغ سال گذشته اضافه کرده و حداکثر 14 میلیارد تومان بابت حق پخش تلویزیونی دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بپردازند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امسال ما با یک شرکت تبلیغاتی قرارداد مالی خوبی را بسته‌ایم و قرار شده که در عوض این قرارداد 10 تا 15 درصد قراردادهایی که فدراسیون فوتبال می‌بندد به این شرکت تبلیغاتی اختصاص پیدا کند. بنابراین مسئولان این شرکت نیز همچون ما در فدراسیون فوتبال با مبلغ پیشنهادی صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی این فصل رقابت‌های لیگ برتر موافق نیستند.

آیت اللهی در پاسخ به این پرسش که "آیا کی‌روش شب گذشته به ایران بازگشته است؟"، گفت: در حال حاضر از این موضوع مطلع نیستم.

وی در مورد مربی بدنساز جدید تیم ملی نیز تصریح کرد: باید پس از بازگشت کی‌روش به ایران با وی در خصوص دلایل جدایی مک درموت و انتخاب مربی بدنساز جدید صحبت کرده و توضیحات وی را بشنویم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امسال ما با یک شرکت تبلیغاتی قرارداد مالی خوبی را بسته‌ایم و قرار شده که در عوض این قرارداد 10 تا 15 درصد قراردادهایی که فدراسیون فوتبال می‌بندد به این شرکت تبلیغاتی اختصاص پیدا کند. بنابراین مسئولان این شرکت نیز همچون ما در فدراسیون فوتبال با مبلغ پیشنهادی صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی این فصل رقابت‌های لیگ برتر موافق نیستند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اظهارنظر بهروان مبنی بر اینکه" می‌خواهیم جام حذفی را برگزار کنیم"، تاکید کرد: این موضوع باید دوشنبه این هفته و یا هفته آینده در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی شود تا در خصوص برگزار کردن و یا نکردن جام حذفی نظر خود را اعلام کنیم. من نیز در این خصوص موافق و تابع نظر فدراسیون هستم.

وی در پاسخ به این پرسش که "نظر شخصی شما در این خصوص چیست؟"، تاکید کرد: اگر تقویم اجرای فدراسیون و سازمان لیگ، از نظر زمانی اجازه برگزاری رقابت‌های جام حذفی را بدهد من نیز به شخصه موافق برگزاری رقابت‌های جام حذفی هستم.

آیت اللهی در خاتمه در خصوص سنگ پرانی تماشاگران تیم گهر دورود به سمت هواداران تیم ملوان در پایان دیدار تیم‌های گهر و ملوان از هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر گفت: من نیز صحبت‌هایی را در این خصوص شنیده‌ام اما باید گزارش نماینده فدراسیون فوتبال در این خصوص به دست ما برسد تا پس از بررسی آن کمیته انضباطی فدراسیون برابر با قوانین انضباطی برخورد لازم را انجام دهد.

بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر