تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام محمدی قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه 30تیر مصادف با پنجمین روز بیستمین نمایشگاه قرآن کریم در غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان حضور یافت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

موسسه تبیان در سطح جهانی قابل طرح است

حجت الاسلام محمدی

حجت الاسلام محمدی قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه 30تیر مصادف با پنجمین روز بیستمین نمایشگاه قرآن کریم در غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان حضور یافت.

حجت الاسلام محمدی در پاسخ به این سوال که در خصوص موسسه تبیان چه نظری دارید؟ گفت: ما به تبیان افتخار می کنیم در جهان اسلام بی نظیر است. در ادامه به این گفتگو اشاره شده است.

- بخش بیداری اسلامی را در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم توضیح می دهید؟

بیستمین نمایشگاه قرآن کریم با اهتمام ویژه ای به بحث بیداری اسلامی آغاز شد و تلاش کردیم در جای جای نمایشگاه تاکید به عرضه نماد ها و محصولات بیداری اسلامی داشته باشیم.

ما در این دوره از نمایشگاه دو بخش مستقل در بحث بیداری اسلامی داریم که شامل بخش بیداری اسلامی و فلسطین که جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار کننده آن است و تلاش کرده آخرین دستاورد ها، محصولات را در حوزه بیداری اسلامی و فلسطین ارائه دهد.

دیگری بیداری اسلامی در کشورهای مختلف با سیر منطقی ، معقول و نماسازی ویژه برگزار شده است ، که از کشور تونس و خودسوزی دست فروش معرف که خود بهانه ای برای آغاز بیداری است شروع شده است.

بیداری در دو ساحت انجام می گیرد، یکی وجودی و فردی و در کل اتفاقی که در وجود فرد رخ می دهد و دیگری ساحت ملی، امتی که در جغرافیای طبیعی و سیاسی اتفاق می افتد.

بیداری در ساحت وجودی و فردی اتفاق افتاده بود، حقیقتا مردم بعد از انقلاب اسلامی توجهشان به اسلام، به عظت و کرامت فردی خودشان زیاد شده بود و به شدت از اینکه زیر ظلم هستند و استکبار بر آنها مسلط است ناراضی بودند فقط بهانه هایی می خواستند تا ناراحتی خودشان را ابراز کند.

در حقیقت آن اتفاق در تونس بهانه ای برای حرکات مردم مصر ، یمن ، لیبی بود و هر کدام را نماسازی فکری مشخصی در نمایشگاه اجرا کردیم و تلاش کردیم تمام ابعاد بیداری را به مردم معرفی کنیم و مردم خودمان را آگاه کنیم و این روشن بینی نفسانی و نگاه از درون و عمق وجود به مسائل و واقعیت های خارجی و بهره مندی از یک بصیرت بزرگ قرآنی در جهان امروز که همان هوشیاری و انطباق خارجی را می رساند سبب می شود این هوشیاری که در مردم ما است وسعت پیدا کند.

غرفه تبیان در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم

- درخصوص نمای نوین توضیح دهید؟

ما سعی کردیم در نمای نوین بازسازی هئیت رضوان در محیط دو یا سه هزار متری بیعت با رسول ا... را در اوج فشار و مشقت و گرفتاری و استقامت بر سر هدف در هیئت رضوان تجلی دهد و مردم در این محیط تاتر و موسیقی و فیلم تلفیقی که اجرا می شود و بسیار دیدنی است را ببینند.

- شما با موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان آشنا هستید؟

تا حدودی بله

- نظر شما نسبت به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان چیست؟

موسسه تبیان موسسه ای است که در سطح جهانی قابل طرح است با حمایت های خوبی که از این موسسه شده است و ظرفیت های خوب موسسه به همراه کارشناسان و کاربرانی که در سطح جهان دارد به خصوص زبان های مختلف و مدیریت خیلی خوب و استوار ، هوشمند و با تدبیری ، توانسته است جایگاه خودش را در سطح جهانی و بین المللی تثبیت کند.

موسسه تبیان با کاربران ویژه و با هویت واقعی که دارد یکی از پر کاربرترین سایت های فرهنگی جهان به حساب می آید، ما به تبیان افتخار می کنیم و در جهان اسلام این موسسه بی نظیر است.

موسسه تبیان باید بتواند ساعت های خوبی را در مقابل جوانان باز کند و با توسعه شبکه های اجتماعی گام های جدیدی را در سازمان دهی و شبکه سازی گروهها و اقشار مختلف بردارد.

اگر تبیان بتواند در شبکه های اجتماعی در مشاغل مختلف از هنرمندان، فرهنگیان و ... حتی عضو گیری از غیر ادیان یعنی در کل در 4 اطلس شیعیان، مسلمانان، اهل کتاب و دیگران و در اقلیم 11 گانه راه یابد، می تواند در آینده از پیشتازترین ، راهبردی ترین و موثرترین شبکه مجازی جهان نقش مهمی را در جهت هدایت نسل ها ایفا کند و گام های بزرگی را در آستانه ظهور حضرت مهدی (عج) بردارد.

تنظیم: هومن بهلولی