تبیان، دستیار زندگی
کتاب «روابط صمیمانه؛ مسایل، نظریه‌ها و اصول پژوهش» منتشر شد. نویسندگان این کتاب عوامل روانشناختی، شخصیتی و اجتماعی موثر بر پیدایش رابطه خوب بین زن و مرد را بررسی کرده‌ و پژوهش‌های مربوط به هر مبحث را آورده‌اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط صمیمانه میخواهید؟


کتاب «روابط صمیمانه؛ مسایل، نظریه‌ها و اصول پژوهش» منتشر شد. نویسندگان این کتاب عوامل روانشناختی، شخصیتی و اجتماعی موثر بر پیدایش رابطه خوب بین زن و مرد را بررسی کرده‌ و پژوهش‌های مربوط به هر مبحث را آورده‌اند.


 کتاب « روابط صمیمانه»

«روابط صمیمانه» اثری است که در 14 فصل نوشته شده و به موضوعاتی چون صمیمیت و روابط بین اشخاص می‌پردازد. این کتاب با ترجمه مشترک عابدین جواهری و دکتر عزیزالله تاجیک اسماعیلی به‌تازگی منتشر شده است.

جواهری، یکی از مترجمان این اثر، درباره موضوع کتاب گفت: نویسندگان در این کتاب متغیرهایی را مورد توجه قرار می‌دهند که در شکل‌گیری یک رابطه تاثیرگذارند و مسایلی چون جذابیت فیزیکی، جذابیت‌های روانشناختی، انصاف، عدالت، عشق، هیجان، دلبستگی، حسادت و خشونت را بررسی می‌کنند.

وی درباره ویژگی‌های این کتاب افزود: در این اثر درباره چگونگی شکل‌گیری یک رابطه بین زن و مرد، دلایل تداوم و یا فروپاشی آن رابطه توضیحاتی داده می‌شود و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش این است در هر بخش درباره متغیری بحث و در ادامه پژوهش‌های انجام‌شده درباره آن موضوع بیان می‌شوند.

جواهری کتاب «روابط صمیمانه» را اثری آکادمیک و علمی دانست و توضیح داد: این کتاب اثری مبتنی بر پژوهش‌هاست و همین موضوع سبب شده کتاب بار علمی داشته باشد. با این حال مخاطبان این اثر به جامعه دانشگاهی محدود نمی‌شوند.

بسیاری از مردان و زنان حسرت روابط دوستانه و یا عاشقانه‌ای را دارند که روزی از لطافت‌ها و زیبایی‌های آن لذت برده‌اند و ناگهان و حتی بدون آن‌که بفهمند چرا، آن را از دست داده‌اند. این کتاب تلاش کرده پاسخی روانشناختی و علمی برای این سوال و حسرت بیابد و آن را برای خوانندگان تبیین کند.

این مترجم ادامه داد: افراد زیادی با مسایل مطرح‌شده در این کتاب درگیرند و کتاب به‌گونه‌ای نوشته شده که عامه مردم هم بتوانند از آن بهره‌مند شوند و هر جا که موضوعات علمی مطرح شده، نویسندگان به توضیح مفاهیم پرداخته‌اند تا مشکل زیادی برای درک مطالب وجود نداشته باشد.

به گفته جواهری، نویسندگان این کتاب به دنبال ارایه راهکار نیستند و به مخاطب توصیه نمی‌کنند که چه کاری را انجام دهد. وی افزود: در واقع مخاطب این کتاب با خواندن علت‌ می‌تواند دریابد که ریشه مسایل کجاست و چه عواملی مشکلاتی را برای او به وجود آورده‌اند.

جواهری جامعیت این کتاب را یکی دیگر از ویژگی‌هایش دانست و افزود: در این کتاب مسایل مختلفی بررسی شده‌اند و نویسندگان نگاهی تک‌بعدی به مسایل نداشته‌اند.

در متن پشت جلد این کتاب آمده است: «بسیاری از مردان و زنان حسرت روابط دوستانه و یا عاشقانه‌ای را دارند که روزی از لطافت‌ها و زیبایی‌های آن لذت برده‌اند و ناگهان و حتی بدون آن‌که بفهمند چرا، آن را از دست داده‌اند. این کتاب تلاش کرده پاسخی روانشناختی و علمی برای این سوال و حسرت بیابد و آن را برای خوانندگان تبیین کند.»

این کتاب ترجمه‌ای است از ویرایش دوم کتابی با عنوان «Intimate Relationships» که در سال 2011 به چاپ رسید.

«روابط صمیمانه؛ مسایل، نظریه‌ها و اصول پژوهش» اثر رالف اربر و مائورین وانگ اربر با ترجمه مشترک عابدین جواهری و دکتر عزیزالله تاجیک اسماعیلی در 416 صفحه، به بهای 12 هزار و  900 تومان و با شمارگان هزار و 650 نسخه از سوی انتشارات ارجمند با همکاری انتشارات «نسل فردا» روانه قفسه كتابفروشی‌ها شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)