تبیان، دستیار زندگی
هنرمندان قرآنی با شرکت در «جشنواره قرآنی آیات» بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از حمایت های مادی و معنوی این جشنواره در قالب خرید آثار و یا برگزاری نمایشگاه برخوردار می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت از هنرمندان قرآنی در «جشنواره آیات» نمایشگاه قرآن

هنر قرآنی

هنرمندان قرآنی با شرکت در «جشنواره قرآنی آیات» بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از حمایت های مادی و معنوی این جشنواره در قالب خرید آثار و یا برگزاری نمایشگاه برخوردار می شوند.

به گزارش روابط عمومی، جشنواره آیات با موضوع هنرهای قرآنی در شاخه های نقاشی، عکس، گرافیک، تشعیر، وبلاگ‌نویسی و رسانه دیجیتال برگزار می شود که در این دوره از نمایشگاه به دلیل محدودیت فضا، تنها حدود 60 اثر از مجموع بیش از 250 اثر برگزیده دوره گذشته این جشنواره در نمایشگاه قرآن به نمایش در می‌آید.

جشنواره آیات در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با توجه به اهمیت بحث بیداری اسلامی و پیام این دوره از نمایشگاه با عنوان «قرآن، فرهنگ بیداری» با دو موضوع کلی «انسان از منظر قرآن» و «قرآن، کتاب بیداری» برگزار می شود که در آنها از دو سوره انسان و والعصر همچنین کتاب «انسان در قرآن» استاد مطهری بهره گرفته شده است. موضوع نخست به بخش اصلی جشنواره تعلق دارد و موضوع دوم بخش ویژه جشنواره امسال را تشکیل می دهد.

همچنین این بخش پنج نشست را در ایام نمایشگاه برگزار می کند که تمام 34 بخش جشنواره را با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه‌های مختلف هنری مورد بررسی قرار می‌دهد.

هدف مسوولان جشنواره آیات بر آن است تا هنرمندان را پس از پایان جشنواره رها نکرده و ضمن خرید آثار برگزیده در بخش‌های مختلف، زمینه برگزاری نمایشگاه، چاپ کتاب یا امکان اجرای نمایش را برای هنرمندان برگزیده را فراهم کنند.

همچنین یکی دیگر از بخش‌های جشنواره آیات، گرافیک شهری است که در این بخش هنرمندان طراح، آثار سه بعدی برای میادین طراحی می‌کنند تا برگزیدگان آنها به استانداری‌ها ارائه شده و از آنها استفاده شود.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیر با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کارکرده است و تا 25 مردادماه ادامه دارد.

تنظیم: هومن بهلولی