تبیان، دستیار زندگی
وحید هاشمیان درست در روز تولدش برای همیشه از بازی در مستطیل سبز خداحافظی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی هاشمیان با دنیای فوتبال


وحید هاشمیان درست در روز تولدش برای همیشه از بازی در مستطیل سبز خداحافظی کرد.


هاشمیان

هاشمیان در سی و ششمین سالروز تولد خود، همزمان با یک ‌ماهگی تولد دخترش النا برای همیشه از عرصه بازی فوتبال خداحافظی کرد.

او فوتبال خود را در باشگاه فتح آغاز کرد و سپس به پاس تهران پیوست. بعد از پاس به بوندس‌لیگای آلمان رفت و به‌ترتیب در تیم‌های هامبورگ، بوخوم، بایرن‌مونیخ و هانوفر بازی کرد و بعد از آن بار دیگر به بوخوم بازگشت. در پایان فصل 10-2009 از این تیم جدا شد و به ایران برگشت و یک فصل و نیم برای پرسپولیس بازی کرد.

هاشمیان در ترکیب تیم ملی ایران نیز بازی‌های درخشانی ارائه کرد و با گل‌های او به قطر و ژاپن راه صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2006 هموارتر شد. وحید در 50 بازی ملی 15 گل به‌ثمر رسانده است. (4 گل به قزاقستان، 2 گل به قطر، 2 گل به‌ ژاپن، یک گل به عمان، توگو، کاستاریکا، بوسنی و هرزگوین، کره‌جنوبی و جامائیکا)

هاشمیان چندی پیش مدرک مربیگری درجه A یوفا را نیز با شرکت در کلاس‌های مخصوص دریافت کرد و امیدواریم به‌زودی شاهد فعالیت این ستاره باتجربه فوتبال کشورمان در عرصه‌ مربیگری باشیم

او پس از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد و گفت که ترجیح می‌دهد فضا را برای جوان‌ترها باز کند.

وحید هاشمیان

وحید هاشمیان بهترین گلزن در میان لژیونرهای ایرانی بوندس‌لیگا بوده و 38 گل در این رقابت‌ها به‌ثمر رسانده است.

هاشمیان در دوران بازی همواره در زمره بازیکنان اخلاق‌مدار فوتبال کشورمان بود و از سوی فدراسیون فوتبال عنوان بازیکن اخلاق فصل 90-89 را نیز از آن خود کرد.

هاشمیان چندی پیش مدرک مربیگری درجه A یوفا را نیز با شرکت در کلاس‌های مخصوص دریافت کرد و امیدواریم به‌زودی شاهد فعالیت این ستاره باتجربه فوتبال کشورمان در عرصه‌ مربیگری باشیم؛ چراکه اعتقاد بر این است که تجربیات حضور چندین ساله وی در فوتبال ملی و باشگاهی کشور و همچنین 11 سال بازی در بوندس‌لیگای آلمان که از برترین لیگ‌های فوتبال جهان به‌شمار می‌رود، می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت فوتبال ایران نماید.

بخش ورزشی تبیان


منبع:مجله اینترنتی جهان و ورزش