تبیان، دستیار زندگی
یکی از برنامه های پر استقبال در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم سلسله نشست های اعجاز قرآن است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعجاز برگزار می کند:

سلسله نشست های اعجاز قرآن

سلسله نشست های اعجاز قرآن

یکی از برنامه های پر استقبال در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم سلسله نشست های اعجاز قرآن است .

در روز پنجم از شروع نمایشگاه نشست اعجاز قرآن با موضوع بررسی اثرات شفا بخش عسل بر زخم های عفونی از دیدگاه قرآن و پزشکی نوین با سخنرانی دکتر نرگس واسعی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

در این نشست دکتر نرگس واسعی گفت: یکی از جنبه های اعجاز قرآن ، اعجاز علمی آن است. حقایقی که پیشرفت دانش بشری بر حقانیت آن ها مهر تایید زده و موجب شده است تا همگان در برابر عظمتش سر تسلیم فرود آورند.یکی از این موارد اعجاز، اشاره به قدرت شفا بخشی عسل در سوره نحل آیه های 68 و 69 می باشد.

سلسله نشست های اعجاز قرآنسلسله نشست های اعجاز قرآن

وی ادامه داد: مطالعات انجام شده توسط دانشمندان علوم پزشکی در دو دهه اخیر اثرات شفا بخش عسل بر روی زخم های انفکته به ویژه زخم های عفونی مقاوم به درمان را نشان داده است و این امر یکی دیگر از موارد اعجاب آوری است که بر اعجاز قرآن صحه می گذارد.

واسعی در خصوص پژوهش خود گفت: پژوهش های من نشانگر اثرات شفا بخش عسل موضعی در درمان طخم های عفونی به ویژه زخم های عفونی مقاوم به درمان های کلاسیک پزشکی است ، بنابر این استفاده ار عسل موضعی برای دبریدمان و پانسمان محل زخم در بیمارانی که دارای زخم های مقاوم به انواع آنتی بیوتیک های وسیع الطیف هستند، می تواند ضمن درمان و جلوگیری از گسترش عفونت ، فرایند ترمیم زخم را تسریع نموده و از ایجاد عوارض حاصله مثل زخم بستر ، سپتی سمی و یا قطع عضو جلوگیری نماید.

گفتنی است : بخش اعجاز قرآن کریم جنب بخش مکتوب و بخش حوزوی می باشد.

گزارش: مونا ناصرپور

تنظیم: هومن بهلولی