تبیان، دستیار زندگی
روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزى است كه اسلام را باید احیا كرد و احیا بكنیم، و قوانین اسلام در ممالك اسلامى اجرا بشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در قدس با هم نماز بخوانیم

امام ره

روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزى است كه اسلام را باید احیا كرد و احیا بكنیم، و قوانین اسلام در ممالك اسلامى اجرا بشود.

روز قدس روز اسلام است

اسرائیل، دشمن بشریت، دشمن انسان، كه هر روز غائله ایجاد مى‏كند و برادرهاى ما را در جنوب لبنان به آتش مى‏كشد، باید بداند كه دیگر اربابهاى او رنگى ندارند در دنیا، و باید انزوا اختیار كنند؛ طمعها را از ایران باید قطع كنند، دستهاى آنها باید از همه ممالك اسلامى قطع شود؛ عمال آن در همه ممالك اسلامى باید كنار بروند.

روز قدس روز اعلام یك چنین مطلبى است. اعلام این است به شیاطینى كه ملتهاى اسلام را مى خواهند كنار بگذارند، و ابرقدرتها را به میدان بیاورند. روز قدس روزى است كه قطع آمال آنها را بكند؛ و به آنها هشدار بدهد كه گذشت آن زمانها .

   روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزى است كه اسلام را باید احیا كرد و احیا بكنیم، و قوانین اسلام در ممالك اسلامى اجرا بشود.

روز قدس روزى است كه باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم كه اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد.

 روز قدس، روز حیات اسلام است. باید مسلمین بهوش بیایند،باید بفهمند قدرتى را كه مسلمین دارند؛ قدرتهاى مادى، قدرتهاى معنوى.

مسلمین كه یك میلیارد جمعیت هستند و پشتوانه خدایى دارند و اسلام پشتوانه آنهاست و ایمان پشتوانه آنهاست‏(1)

*مسلمین به پیش!

دولتهاى عالَم بدانند كه اسلام شكست بردار نیست. اسلام و تعالیم قرآن بر همه ممالك باید غلبه كند. دین باید دین الهى باشد، اسلام دین خداست؛ و باید در همه اقطارْ اسلام پیشروى كند. روز قدس، اعلام یك چنین مطلبى است، اعلام به این است كه مسلمین به پیش! براى پیشرفت در همه اقطار عالَم.

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حكومت اسلامى است. روزى است كه باید جمهورى اسلامى در سراسر كشورها بیرق آن برافراشته شود. روزى است كه باید به ابرقدرتها فهماند كه دیگر آنها نمى‏توانند در ممالك اسلامى پیشروى كنند .

من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اكرم مى‏دانم، و روزى است كه باید ما تمام قواى خودمان را مجهز كنیم؛ و مسلمین از آن انزوایى كه آنها را كشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند و ما در مقابل اجانب با تمام قوا ایستاده ایم، و نخواهیم اجازه داد كسان دیگر در مملكت ما دخالت كنند، و مسلمین نباید اجازه بدهند كه كسان دیگر در ممالكشان دخالت كنند. در روز قدس، ملتها باید به‏حكومتهایى كه خائن هستند هشدار دهند.

 روز قدس روزى است كه ما خواهیم فهمید چه اشخاصى و چه رژیمهایى با توطئه گرهاى بین المللى موافقت دارند و با اسلام مخالفت.

آنهایى كه شركت ندارند مخالف با اسلام هستند، و موافق با اسرائیل. و آنهایى كه شركت كردند، متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام- كه در رأس آنها امریكا و اسرائیل است. روز امتیاز حق از باطل است، روز جدایى حق و باطل است .

من از خداوند تبارك و تعالى خواهانم كه غلبه بدهد اسلام را بر همه قشرهاى عالَم؛ بر همه مستكبرین، مستضعفین را غلبه بدهد.

و از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه برادرهاى ما را در فلسطین، در جنوب لبنان و در لبنان، و در هر جایى از عالَم كه هستند، از دست مستكبرین و از دست چپاولگران نجات بدهد (2)

*حزب مستضعفین

   روز قدس یك روز اسلامى است، و یك بسیج عمومى اسلامى بود. و من امیدوارم كه این امر مقدمه باشد از براى یك «حزب مستضعفین» در تمام دنیا.

و من امیدوارم كه یك حزب به اسم «حزب مستضعفین» در تمام دنیا به وجود بیاید، و همه مستضعفین با هم در این حزب شركت كنند، و مشكلاتى كه سر راه مستضعفین است از میان بردارند(3)

*تمام دولت های اسلامی در خطر هستند

ما گفته ایم مكرر كه اسرائیل- این جرثومه فساد- اكتفا به قدس، اكتفا به بیت المقدس، نخواهد كرد. و اگر مهلت داده شود، تمام دوَل اسلامى در معرض خطر است(4)

*برادر کشی چرا؟

   شما برادران دیدید كه «حزب دمكرات كردستان» وابستگى مستقیم با امریكا و صهیونیزم دارد. در آستانه تشكیل مجلس خبرگان و پس از راهپیمایى عظیم مسلمین براى قدس، سركردگان خائن این حزب، جوانان را اغفال نموده و به برادركشى كشاندند.

برادران مسلمان من، شما به تبلیغات فریبنده این مخالفین اسلام كه مى‏خواهند كشور مسلمان ما را به كفر بكشند گوش ندهید و نگذارید جوانان عزیز ما به دام این منحرفین بیفتند(5)

*قدس را آزاد کنیم

   با مبارزه و جهاد و با پشتیبانى مۆمنین [با] اخلاص است كه مى‏توانیم قدس را آزاد كنیم(6)

*سهل انگاری روسای اعراب

   با وحدت كلمه مسلمانها و خصوصاً سران عرب. تمام این گرفتاریهایى كه در این مدت طولانى براى برادرهاى ما در قدس پیدا شده است، در اثر سهل انگارى رۆساى اعراب بوده است(7)

*لبنان را یك جزئى از ایران مى‏دانیم

   من از سالهاى طولانى راجع به اسرائیل و راجع به جنایات او همیشه در خطبه‏ها، در نوشته‏ها، گوشزد كرده‏ام به مسلمین كه این یك غده سرطانى است در یك گوشه ممالك اسلامى، و اینطور نیست كه اكتفا بكند به همان «قدس» و اینها، اینها بنایشان بر این است كه پیش بروند؛ یعنى اینها تابع سیاست امریكا هستند.

امریكا هم آمالش فقط یكجا نیست، چنانچه همه ابرقدرتها مى‏خواهند همه ممالك را تحت سیطره قرار بدهند، اگر بتوانند. لبنان را ما یك جزئى از ایران مى‏دانیم؛ براى اینكه ما و آنها اصلًا جدا نیستیم، ما آنها هستیم و آنها ما هستند(8)

*نماز در قدس بخوانیم

   ما امیدواریم كه یك روزى با آقاى آسید موسى صدر- سلمه اللَّه تعالى- در قدس با هم نماز بخوانیم ان شاء اللَّه. و ما مأیوس نیستیم. مسلمین باید با قدرت پیش بروند. امروز تقریباً ابرقدرتها رو به شكستند، رو به شكستند، آنطور نیست كه خیال بشود مثل ده سال پیش از این است‏(9)

*طمع های اسرائیل

روز قدس را باید مسلمانها زنده نگه دارند. من كراراً راجع به طمعهاى اسرائیل تنبّه داده‏ام كه اسرائیل اینطور نیست كه اكتفا كند به آن زمینهایى كه غصب كرده است.

حالا دیدید كه پایتخت خودش را در قدس قرار داده است و تمام این چیزهایى كه از امریكا و از طرفدارهاى حقوق بشر و از این محافل و مجالسى كه در خارج هست، اینها تمام یك شعرهاى غیر موزون است و لهذا، مى‏بینید كه انكار مى‏كنند و اسرائیل هیچ اعتنا نمى‏كند(10)

*وحدت بین مسلمین

   مسلمین اگر با هم اتفاق پیدا بكنند و وحدت كلمه پیدا بكنند، نه قضیه قدس پیش مى‏آید و نه قضایاى افغانستان پیش مى‏آید و نه قضایایى كه براى مسلمین در جاهاى دیگر پیش مى‏آمد و پیش مى‏آید(11)

*همه ملت ها قیام كنند

   باید آقایان توجه كنند، تمام مسلمین توجه بكنند. روز قدس روزى است كه باید تمام ملتهاى اسلام با هم توجه بكنند و این روز را زنده نگه دارند.

اگر یك هیاهویى از تمام ملتهاى مسلمین بلند بشود، روز جمعه آخر ماه مبارك، كه روز قدس است، همه ملتها قیام بكنند- همان كه حالا همان تظاهرات، همان راهپیمایى‏ها را بكنند- این مقدمه مى‏شود از براى اینكه ان شاء اللَّه جلوى این مفسدین را ما بگیریم و كلك اینها از بلاد اسلام كنده بشود(12)


پی نوشت:

1. صحیفه امام، ج‏9، ص: 277

2. صحیفه امام، ج‏9، ص: 278

3. صحیفه امام، ج‏9، ص: 280

4. صحیفه امام، ج‏9، ص: 281

5. صحیفه امام، ج‏9، ص: 311

6. صحیفه امام، ج‏10، ص: 284

7. صحیفه امام، ج‏10، ص: 284

8. صحیفه امام، ج‏12، ص: 318

9. صحیفه امام، ج‏12، ص: 322

10. صحیفه امام، ج‏13، ص: 72

11. صحیفه امام، ج‏13، ص: 74

12. صحیفه امام، ج‏13، ص: 78

منبع: صحیفه امام

تهیه و تنظیم: عبداله فربود، گروه حوزه علمیه تبیان