تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مشکینی تاکید داشت هر گامی که در راهپیمایی روز قدس برداشته می‏شود، به ازای آن حسنه و ثواب نوشته می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز قدس در کلام بزرگان

روز قدس

آیت الله مشکینی تاکید داشت هر گامی که در راهپیمایی روز قدس برداشته می‏شود، به ازای آن حسنه و ثواب نوشته می شود.

امام خمینی (ره)

روز قدس، روز اسلام است.

روز قدس، روز حیات اسلام است.

روز قدس، روزی است که اسلام را باید احیا کرد.

روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود.

روز قدس، یک روزجهانی است؛ روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

روز قدس که هم جوار شب قدر است، لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبدأ بیداری و هشیاری آنان باشد.

مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه مسلمین، بلکه مستضعفین بدانند.

روز قدس که [در]آخرین روزهای شهر الله اعظم [واقع]است، سزاوار [آن] است که همه مسلمانان جهان، از قید اسارت و بردگی شیاطین بزرگ و ابرقدرت ها رهاشده و [به] قدرت لایزال الله بپیوندند.(1)

مقام معظم رهبری

روز قدس را گرامی بدارید و آن را گرامی بشمارید.(2)

خودتان را برای راهپیمایی روز قدس آماده کنید، آن هم صحنه عظیمی است برای اینکه همه بدانند که ملت ایران در صحنه است، بیدار است، پابرجاست و از هیچ قدرتی و از هیچ قلدری در سطح عالم، باک ندارد.(3)

مردم ایران به عنوان متولیان روز قدس، باید کاری بکنند که برای دیگر ملت ها سرمشق شود؛ چون هر سال ملت های دیگر در گوشه و کنار، حتی در خود اروپا و جاهای دیگر به تبع شما، روز قدس را گرامی می دارند.(4)

روز قدس از روزهای مهم و تعیین کننده است. سال های متمادی است که سعی می شود مسئله قدس فراموش بشود. روز قدس درست تیری است به قلب این توطئه، حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده اند تا به کلی مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.(5)

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی

راهپیمایی روز قدس بزرگترین نهی از منكر است كه در صورت عدم برگزاری این راهپیمایی غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.

راهپیمایی روز قدس یك تعظیم شعائر است.

قبله اول مسلمین در این سرزمین است و این سرزمین جایی است كه پیامبر اكرم از آنجا به معراج رفت و سالیان دراز به سمت آن نماز می‌خواند و باید همه مسلمانان قبله افضل مسلمین را حفظ كنند.

اگر این راه‌پیمایی‌ها نباشد به دلیل آنكه صهیونیست‌ها افراد توسعه طلبی هستند سرزمین‌های دیگر ممالك اسلامی را نیز اشغال می‌كنند كه در حال حاضر بخش مهمی از كشورهای سوریه و لبنان در اشغال آنهاست.

آیت الله نوری همدانی

روز قدس یادآور جنایت ها و کشتار و قطعه قطعه کردن اعضای بدن دهها هزار نفر از زن و کودک و پیر و جوان از مردم فلسطین به وسیله صهیونیست های خون آشام است.

روز قدس یادآور آواره و بی خانمان ساختن صدها هزار نفر از مردم بومی این سرزمین است و یادآور تخریب خانه ها و مراکز کارها و مزارع این مردم مظلوم به وسیله دشمنان صهیونیستی است .

روز قدس یادآور این حقیقت است که یک رژیم غاصب تروریستی که پایگاه قدرت های استکباری که در رأس آنها انگلیس و امریکا قرار دارد مدت 60 سال است که به جنایت های خود ادامه می دهد و این مطلب برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان ثابت شده است که تا این پایگاه استعماری و این غده سرطانی قلع و قمع نشود چهر صلح و صفا نمودار نخواهد شد.

توجه داشته باشیم که با ادامه این فکر و فرهنگ و این حمایت از آرمان فلسطین و باعمل به این وظیفه اسلامی فلسطین و بیت المقدس به آغوش اسلام بازخواهد گشت.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی

قدس ایامی از ایام الله است، که آن را امام خمینی‌(ره) معین کردند.

امام راحل روز جهانی قدس را معین کردند تا وحدت مسلمانان پیرامون این موضوع شکل گیرد و ثابت کنند که در رهایی قدس از گرفتاری یهود همدل هستند.

اگر همه مسلمانان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جمع شوند و همگی در گفتن یک سخن همدل و همزبان باشند، این امر سبب قوت اسلام و ضعف صهیونیسم می‌شود.

متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی به سبب یک سلسله مصالحی نسبت به این امر حساسیت دارند، اما به حمدالله در ایران اسلامی و نقاط دیگر، راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی

آن چه بیش از شصت سال بر ملت مسلمان فلسطین می گذرد ظلم آشکار اسرائیلی ها با حمایت استکبار و ابرقدرت ها است ،گروهی که خوی ستم همانند خون در پیکر منحوس آن ها جاری است هماره نقشه راه آنان کژ راهه رفتن خود و راه مستقیم دیگران را بستن است . رهنمود قرآن حکیم "لاتزال تطّلعُ علی خائنة منهم " ناظر به شیوه مشئوم صهیونیست ها است.

حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سنّت حسنه ای از امام خمینی (قدس سره) جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی است لازم است همگان در این وظیفه مهم دینی شرکت نموده تا ضیافت الهی یعنی روزه ماه مبارک رمضان را با این وحدت میدانی ایرانی بدرقه نموده و به استقبال عید بزرگ فطر که جامعه جهانی اسلام در صحابت نورانی حضرت ختمی نبوت (ص) به آن مفتخر است شتافت.

آیت الله مشکینی

آیت الله مشکینی : هر گامی که در راهپیمایی روز قدس برداشته می‏شود، به ازای آن حسنه و ثواب نوشته می شود.


پی نوشت

1.    کلمات قصار،صص147 و 148

2.    سخنرانی 1370/1/16، به نقل از: نرم افزار به سوی نور، کاری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

3.    همان، سخنرانی 1371/12/7.

4.    همان، 1376/10/26.

5.    همان،1377/10/11.

منابع:

نشریه اشارات، شماره 124

خبرگزاری شبستان

پایگاه اطلاع رسانی اسراء

خبرگزاری رسا

تهیه و فرآوری: عبداله فربود، گروه حوزه علمیه