تبیان، دستیار زندگی
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کنندگان را با فضای امن ایران آشنا می سازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم:

آموزش امن ایران را از تبیان بخواهید

غرفه تبیان در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کنندگان را با فضای امن ایران آشنا می سازد.

به گزارش روابط عمومی، در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان همانند سال های گذشته حضور پیدا کرده و به ارائه محصولات خود می پردازد، در این میان نرم افزار امن ایران که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و دانشگاه شهید بهشتی آماده شده است ارائه می شود.

نرم افزار امن ایران که به نوعی همان امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی به حساب می آید در غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان توضیح داده می شود.

برای استفاده از این نرم افزار، این سوال مطرح می شود که: امن ایران چگونه کار می کند؟

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان که یکی از سه موسسه طراح و همکار در تولید این نرم افزار است بروشوری به نام «امن ایران گامی به سوی اینترنت پاک» را تهیه و در غرفه این موسسه در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم ارائه می دهد.

در بخشی از این بروشور که مرتبط با روش کار با این نرم افزار است آمده است: فرض کنید یک کاربر متعهد اینترنت در طی روز و در زمانی که در حال استفاده از اینترنت است، با محتوا اعم از عکس و یا مطلبی مواجه می شود که به زعم وی در آن خلاف شرعی صورت گرفته است این خلاف شرع می تواند عکسی باشد که دیدن آن اشکال شرعی دارد و یا مطلبی که مصداق دروغ ، تهمت و یا مواردی این چنینی است، کاربر متعهد چه کار می کند؟ نهایتا صفحه مورد نظر را می بندد، آیا کار دیگری می تواند انجام دهد؟ آیا راهی وجود دارد که به دیگر کاربران اینترنت تذکر دهد که این محتوا خلاف شرع است؟ نرم افزار امن ایران این امکان را فراهم آورده است .

بعد از نصب نرم افزار امن ایران بر روی رایانه شخصی ، وقتی کاربر اینترنت ، نشانگر موشواره را بر روی محتوای غیر سالم به زعم خود بگذارد ، با یک راست کلیک و کلیک بر روی گزینه « ارسال به امن ایران» محتوای مورد نظر به مرکز داده ای هوشمند ارسال می شود . چنانچه تعداد موارد گزارش شده از محتوایی خاص زیاد باشد، ( تعداد قابل تعریف است)، محتوای مورد نظر برای شبکه ای که پراکسی نرم افزار بر روی آن قرار داده شده، فیلتر می شود. در واقع این مدل فیلترینگ به طور هوشمند و بر اساس عقل جمعی عمل می کند و هر چه تعداد کاربران و استفاده کنندگان این نرم افزار بیشتر باشد ، دقت آن نیز بیشتر می شود.

علاقه مندان به منظور همکاری با طرح امن ایران، می توانند به آدرس www.amniran.ir مراجعه و پس از ثبت نام، اقدام به دانلود نرم افزار امن ایران کنند.

گفتنی است غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در بخش رسانه های دیجیتال ارائه دهنده توضیحات این نرم افزار می باشد.

گزارش: مونا ناصرپور

تنظیم: هومن بهلولی