تبیان، دستیار زندگی
نیمه های شب جمعه در حالی که شهروندان مسیحی مصر به مناسبت آغاز سال 2011 میلادی در کلیسایی در اسکندریه واقع در شمال این کشور گرد هم آمده بودند، یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در مقابل این کلیسا منفجر شد كه بر اثر این انفجار دست کم 21 نفر کشته و 79 نفر دیگر
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مریم جعفری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا با زیارت قبور ائمه مقابله می کنید؟

صد سۆال از وهابیان(5)

شفاعت

48- چگونه شما با شفاعت مخالف می‌کنید در حالی که حدود 30 آیه در قرآن وجود دارد که در آن از شفاعت سخن گفته شده است ؟ آیا این مخالفت شما مصداق "یومنون ببعض و یکفرون ببعض" نیست؟ تازه این غیر از آیاتی است که در آنها از استغفار سخن گفته شده است که آن آیات نیز از مصادیق شفاعت است.

49- چگونه شما به نقد بحث شفاعت می‌پردازید در حالی که  با این عمل طبق آیه قران تشابه با منافقین پیدا می‌کنید؟ (وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَكُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُۆُوسَهُمْ وَرَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَهُم ُ مُّسْتَكْبِرُونَ (منافقون، 5)

50- چرا آل سعود، کشور عربستان را که سرزمین نزول وحی و مهد اسلام و قرآن است به نام خاندان خود نامگذاری کرده و آن را عربستان سعودی نام نهاده‌اند. آیا این عمل مطابق سنت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) است؟ اگر چنین نیست، آیا این عمل بدعت نیست؟

51- اگر همه مسلمانان قبل از محمد بن عبدالوهاب دچار بدعت بوده و کافر یا مشرک هستند پس پدر او نیز که اتفاقا مخالف پسرش بود باید اینگونه باشد. بنابراین محمد بن عبدالوهاب فرزند یک فرد کافر است. شما چگونه از چنین کسی پیروی می‌کنید؟

52- چگونه شما بدون توجه به تصریح قرآن کریم بر حقانیت بحث توسل در آیه 35 سوره مائده (یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و ابتغوا الیه الوسیله و جاهدوا فی سبیله لعلکم تفلحون) باز هم لزوم توسل را انکار میکنید؟ مگر در این آیه توسل به عنوان نتیجه تقوا ذکر نشده است؟ مگر آیه صراحتا اهل تقوا را به توسل امر نمی‌کند؟ آیا مخالفت با حکم صریح الهی بدعت نیست؟

نیمه های شب جمعه در حالی که شهروندان مسیحی مصر به مناسبت آغاز سال 2011 میلادی در کلیسایی در اسکندریه واقع در شمال این کشور گرد هم آمده بودند، یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در مقابل این کلیسا منفجر شد كه بر اثر این انفجار دست کم 21 نفر کشته و 79 نفر دیگر زخمی شدند

53- چگونه شما آیاتی مانند آیه 125 سوره بقره (و اتخدوا من مکان ابراهیم مصلی) را انکار میکنید و در نتیجه با هرگونه تبرک و برکت خواهی از انبیا و اولیا مخالفت میورزید؟ در حالی که بر مبنای این ایه جای پای پیامبر الهی، به عنوان محل نماز تعیین شده است. آیا نشانه‌ای بالاتر از این در حقانیت تبرک سراغ دارید؟ آیا تبرک به آثار انبیا و اولیا ، خود از مصادیق توسل نیست؟ و نافرمانی امر خدا در این مورد به شرک و کفر نمی‌انجامد؟

54- چگونه شما زیارت قبور را تقبیح می‌کنید در حالی که زیارت قبور بر مبنای روایاتی که در کتب  اهل سنت نیز نقل شده است، یک سنت نبوی است؟ آیا مقابله با زیارت قبور، بدعت نیست؟ چگونه می‌توانید افرادی را که به این سنت نبوی عمل می‌کنند، قبوری نامیده و اینگونه به آنها توهین کنید؟ با توجه به اینکه اهل سنت نیز به زیارت قبور می‌روند، این عمل شما توهین به کل جامعه مسلمانان نیست؟ و این توهین به گمراهی و ضلالت و خلود در آتش جهنم به دلیل پیروی از محمد بن عبدالوهاب منجر نمی‌شود؟

55-  چرا تمامی غیر وهابیان را کافر میدانید؟ مگر دایره کفر و ایمان اینقدر محدود است که تنها معتقدان به مسلک و مرام وهابی را دربرگیرد؟ آیا با این سخن اکثریت یک و نیم میلیارد مسلمان در سطح جهان را به کفر متهم نمی‌کنید؟ و آیا این نشانه گمراهی و دوری از مسیر تعالیم اسلام نیست؟ و این ضلالت به کفر و نفاق نمی‌انجامد؟

وهابیت

56- آیا قتل و کشتار و ترور و تکفیر، تیشه بر ریشه دین زدن نیست؟ و آیا این روش، سنتهای جاهلی را زنده نمیکند؟ آیا معرفی اسلام به عنوان دین خشونت به جهانیان، خیانت به اسلام و مسلمین نیست؟ آیا ترویج تفرقه و نفاق بین امت اسلام، نفاق و دوروئی نیست؟ آیا میتوان کشتار زنان و کودکان مسلمان را، جهاد در راه خدا نام نهاد؟

57- چرا با تکیه به دلارهای نفتی به تبلیغ مرام خود به عنوان اسلام راستین و خط اصیل اسلام اهل‌سنت پرداخته‌اید. چرا دیدگاههای خاص خود را به عنوان حقایقی مسلم و قطعی در نزد تمامی اهل‌سنت، مطرح می‌کنید؟ مگر تمامی اهل سنت موافق با دیدگاههای شما هستند؟ آیا این عمل بدترین نوع نفاق نیست؟

58- چرا با تبلیغات خود به تفرقه میان تشیع و تسنن دامن میزنید؟ چرا از این تبلیغات برای تقریب بین مذاهب اسلامی استفاده نمی‌کنید؟

59- چرا توسل به اولیای خدا را مخالف دینداری میدانید؟ در حالی که توسل در حقیقت نتیجه توکل به خدا و در مسیر خواست و رضای الهی است. انسان در هنگام توسل، خداوند را هدایتگر خود در مسیر تمسک به اولیا میابد. چرا این حقیقت  را که قرآن نیز بر آن گواهی میدهد، باور ندارید؟ و چنین عقیده‌ای چه ارتباطی به غلو دارد؟

60- چرا آیات قرآن را مطابق مسلک خود تأویل می‌کنید؟ در حالی که در نزد اهل حدیث، تأویل قرآن به کفر می‌انجامد؟

61- چرا با تمسک به اهل بیت علیهم السلام مخالفت می‌ورزید؟ در حالی که اکثریت اهل سنت به فضیلت آن بزرگواران باور دارند و به زیارت آنان می‌روند؟

62- چرا حدیث ثقلین را که تمامی اهل سنت نیز آن را میپذیرند، قبول نمی‌کنید؟ پس شما چگونه از اهل سنت هستید؟

63- کشتن زنان و کودکان و افراد بی‌دفاع در مسیر زیارت اهل بیت علیهم‌السلام چه معنایی دارد؟ آیا آیات قرآن و سیره رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) شما را به چنین کاری وادار نموده است؟ مدارک آن کجاست؟ یک آیه از قرآن بیاورید که در آن تکه تکه کردن بدن زنان و کودکان تحسین شده باشد! و مگر ممکن است خداوندی که رحمت را بر خود واجب ساخته است (سوره انعام، آیات 12 و 54 ) چنین حکمی دهد؟

64- آیا محمد بن عبدالوهاب غیر از قتل و کشتار، کار دیگری نیز داشته است؟ کتابهای معدود و کم حجم او که حکایت از جهالت و بیخردی نویسنده‌اش میکند. چگونه بر مبنای فتوای چنین شخصی به ترور و کشتار و یا تکفیر مسلمین می‌پردازید؟

 

وهابیت

حادثه تروریستی انفجار در کاظمین

در این انفجار که توسط گروه های تکفیری تروریستی رخ داد بیش از 40 نفر شهید و 110 نفر مجروح شدند.

28 بهمن 1387

شمار شهدای کربلا به 40 نفر رسید

شمار شهدای حمله انتحاری علیه زائران کربلای معلی در جنوب بغداد به بیش از 40 نفر و زخمی های این حادثه تروریستی نیز به حدود 80 نفر افزایش یافت.

65- چگونه شما پیروان سایر مذاهب را ترور کرده  و در زمان سال نوی مسیحی در سال 2011 عده‌ای از آنان را کشتید؟ آیا این سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است؟ چگونه خدای خود را ملاقات خواهید کرد، در حالی که دستتان به خون مسلمان و مسیحی آغشته شده است؟

حمله به کلیسای اسکندریه

تهران ، شبکه خبر ،  13 دی 1389

نیمه های شب جمعه در حالی که شهروندان مسیحی مصر به مناسبت آغاز سال 2011 میلادی در کلیسایی در اسکندریه واقع در شمال این کشور گرد هم آمده بودند، یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در مقابل این کلیسا منفجر شد كه بر اثر این انفجار دست کم 21 نفر کشته و 79 نفر دیگر زخمی شدند.

حمله به شهروندان مسیحی مصر در شب سال نو میلادی تنها به این کشور محدود نشد، بلکه برخی مناطق مسیحی‌نشین بغداد شب گذشته نیز هدف بسته های انفجاری قرار گرفت که بر اثر آن دو نفر کشته و بیش از 10 نفر دیگر زخمی شدند

درهمین حال وزارت کشور مصر پس از تحقیقات اولیه اعلام کرد که این انفجار انتحاری بود و پس از مراسم عشای ربانی شب سال نو میلادی و هنگام خروج مردم از کلیسا رخ داده است.

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق، وابسته به القاعده در سایت اینترنتی خود اعلام کرد: ما مسئولیت انفجار صورت گرفته در مقابل کلیسای اسکندریه را بر عهده می‌گیریم.

این گروه پیش از این تهدید کرده بود که همزمان با سال نو میلادی، حملاتی را در مصر انجام خواهد داد.

البته در پی این تهدید، حمله به شهروندان مسیحی مصر در شب سال نو میلادی تنها به این کشور محدود نشد، بلکه برخی مناطق مسیحی‌نشین بغداد شب گذشته نیز هدف بسته های انفجاری قرار گرفت که بر اثر آن دو نفر کشته و بیش از 10 نفر دیگر زخمی شدند.

66- چگونه می‌توانید زایران اباعبدالله الحسین را به خاک و خون بکشید در حالی که آنان پاک‌ترین انسانهای روی زمین هستند که  با زیارت آن وجود مقدس، رضای خدای متعال را می‌جویند؟ چگونه حرمت حرم سبط پیامبر (صلی الله علیه و آله) را نگه نمی‌دارید؟ در حالی که آیات قرآن وروایات فریقین به عظمت و بزرگی و فضیلت آن دردانه عالم خلقت گواهی میدهند. آیا این ثمره توحید شماست؟ اگر چنین است، این عقیده، از هر کفری، کثیفتر و پلیدتر است. این چه عقیده‌ای است که ثمره آن قساوت است؟ این سیره رسول الله (صلی الله علیه و آله) است یا راه شیطان؟

شهادت زائران ایرانی در کربلا

اول فروردین 1391

خبرگزاری اهل بیت(علیهم السلام) – ابنا: در سه‌شنبه خونین عراق در اولین روز سال نو، دهها نفر در شهرهای مختلف این کشور بر اثر انفجارات تروریستی کشته و زخمی شدند. در کربلا نیز چندین تن از جمله شش زائر ایرانی به شهادت رسیدند.

گروه وهابی دولت اسلامی عراق وابسته به القاعده، مسئولیت این جنایات را به عهده گرفت.

سیدحسین حسینی    

بخش اعتقادات شیعه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.